//

Problemen met Yosemite!!!

Problemen met Yosemite!!! discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Problemen met Yosemite!!! Wie heeft er ook veel problemen met de nieuwe Yosemite???? Ik heb zowel op mijn 27 inch mac als op mijn apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-10-14, 22:05
brevink brevink is offline
• iOS 4.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Angry Problemen met Yosemite!!!

Problemen met Yosemite!!!

Wie heeft er ook veel problemen met de nieuwe Yosemite????
Ik heb zowel op mijn 27 inch mac als op mijn apple macbook air problemen met de Wi-Fi deze wordt dan zeer traag en kan niks openen (herstart is dan noodzakelijk)
En bij mij werken de programma's zoals notities niet krijg steeds een fout melding???
Wie herkent deze problemen of wat kan ik er aan doen.

Alvast bedankt voor de reactie's
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-10-14, 22:53
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Welk model Mac (bouwjaar) heb je?
__________________
  #3  
Oud 22-10-14, 09:38
brevink brevink is offline
• iOS 4.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard

27 inch bouwjaar eind 2009
  #4  
Oud 22-10-14, 09:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brevink Bekijk bericht
27 inch bouwjaar eind 2009
Komt mij min of meer bekend voor. Moeder de vrouw gebruikt ook nog een "oude" iMac 27" Late 2009.

Op dit onvolprezen forum mag ik helaas geen ondersteuning geven voor OS X en Mac. Ga naar:

Recente discussies op appletips genius

ik zal daar proberen om je daar verder te helpen.
  #5  
Oud 24-10-14, 00:38
iPaul24 iPaul24 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brevink Bekijk bericht
Problemen met Yosemite!!!

Wie heeft er ook veel problemen met de nieuwe Yosemite????
Ik heb zowel op mijn 27 inch mac als op mijn apple macbook air problemen met de Wi-Fi deze wordt dan zeer traag en kan niks openen (herstart is dan noodzakelijk)
En bij mij werken de programma's zoals notities niet krijg steeds een fout melding???
Wie herkent deze problemen of wat kan ik er aan doen.

Alvast bedankt voor de reactie's
Yosemite : een drama. Mac Pro 2013 3,5 GHz 6-Core Intel Xeon E5, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Windows 10 heeft zich vermomd als OSX 10.10. Zwarte schermen (ipv blauw), finder die niet meer werkt, allerlei programma's die stoppen zonder melding te maken van problemen, het fatsoenlijk afsluiten van de mac kan ook niet meer, herstarten evenmin en ga zo maar door. Waar blijft de update, of eigenlijk moet ik zeggen, waar blijft de schadevergoeding. Want dit kost me een hoop productietijd. Wat een afgang voor Apple.
  #6  
Oud 24-10-14, 00:51
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPaul24 Bekijk bericht
Yosemite : een drama. Mac Pro 2013 3,5 GHz 6-Core Intel Xeon E5, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Windows 10 heeft zich vermomd als OSX 10.10. Zwarte schermen (ipv blauw), finder die niet meer werkt, allerlei programma's die stoppen zonder melding te maken van problemen, het fatsoenlijk afsluiten van de mac kan ook niet meer, herstarten evenmin en ga zo maar door. Waar blijft de update, of eigenlijk moet ik zeggen, waar blijft de schadevergoeding. Want dit kost me een hoop productietijd. Wat een afgang voor Apple.
Woah, zoveel problemen
Daar merk ik niks van!
  #7  
Oud 24-10-14, 08:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPaul24 Bekijk bericht
Yosemite : een drama. Mac Pro 2013 3,5 GHz 6-Core Intel Xeon E5, dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Ook op een Mac Pro Mid 2012. Op het Apple Mac Development forum staat een topic over de crashende Mac Pro 2013 met Yosemite. Op dit ogenblik is er helaas niets aan te doen. Op de MacBookjes zijn er iets minder problemen, maar daar heb jij niets aan.
  #8  
Oud 24-10-14, 10:43
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Toch maar aan de vriendin zeggen dat ze met haar macbook nog wat wacht. Vraag me af wat apple aan de hand heeft met al de software. Ofwel zijn ze aant bezuinigen op personeel, ofwel moet er eens een frisse wind komen. Of nog een derde optie: sla een jaar over om daarna een perfect werkend en revolutionaire versie neer te zetten.
  #9  
Oud 24-10-14, 10:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Toch maar aan de vriendin zeggen dat ze met haar macbook nog wat wacht.
Op de MacBookjes en oudere iMacs zijn er alleen maar enerverende kleine bugs. Niet kritisch maar wel irritant. Op de Mac Pro en nieuwe iMacs zijn er zeer kritische bugs.

Dus, het hangt een beetje van het toestel af. Ik verwacht spoedig een Josemiet 10.10.1. De professionele gebruikers beginnen een beetje opstandig te worden. OS X begint een beetje op Linux Ubuntuutje te lijken met al die regressie bugs.
  #10  
Oud 24-10-14, 11:08
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPaul24 Bekijk bericht
Yosemite : een drama. Mac Pro 2013 3,5 GHz 6-Core Intel Xeon E5, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Windows 10 heeft zich vermomd als OSX 10.10. Zwarte schermen (ipv blauw), finder die niet meer werkt, allerlei programma's die stoppen zonder melding te maken van problemen, het fatsoenlijk afsluiten van de mac kan ook niet meer, herstarten evenmin en ga zo maar door. Waar blijft de update, of eigenlijk moet ik zeggen, waar blijft de schadevergoeding. Want dit kost me een hoop productietijd. Wat een afgang voor Apple.
Op mijn mac pro late 2013 op mijn werk draait yosemite zonder enig probleem. En thuis op mijn iMac 27 late 2009 ook geen enkel probleem. Start alleen iets trager op en dat op zowel de mac pro als de imac.
  #11  
Oud 24-10-14, 11:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
En thuis op mijn iMac 27 late 2009 ook geen enkel probleem.
Tof! Op de iMac 27" Late 2009 van moeder de vrouw (en een paar MacBookjes) hier gaan bv. de instellingen van de Notifications prefpane op default na een reboot (bug report ingediend - gesloten als duplicate). En met bv. de badges in Mail heb jij ook geen problemen (bug report ingediend - gesloten als duplicate).

Die problemen met de Mac Pro 2012 (bug report ingediend - gesloten als duplicate) en 2013 schijnen hardware afhankelijk te zijn.
  #12  
Oud 24-10-14, 11:36
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Mac Pro 2012? Die bestaat toch niet? Of bedoel je de macbook pro?
Ik heb de mac pro 3,7 Ghz quad core. het enige probleem is dat ik niet mijn Eizo scherm kan kalibreren. Volgens Eizo een software fout van Apple die Eizo niet kan verhelpen in een update van de kalibratie software color navigator 6.
  #13  
Oud 24-10-14, 11:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Mac Pro 2012? Die bestaat toch niet?
Bij ons bestaat die wel. En wij hebben het model met de 12-Core Xeon:



Je zal mij waarschijnlijk niet geloven maar ik ken wel degelijk het verschil tussen een Mac Pro en MacBook Pro. Ik ga het hier bij laten.
  #14  
Oud 24-10-14, 16:54
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Op de MacBookjes en oudere iMacs zijn er alleen maar enerverende kleine bugs. Niet kritisch maar wel irritant. Op de Mac Pro en nieuwe iMacs zijn er zeer kritische bugs.

Dus, het hangt een beetje van het toestel af. Ik verwacht spoedig een Josemiet 10.10.1. De professionele gebruikers beginnen een beetje opstandig te worden. OS X begint een beetje op Linux Ubuntuutje te lijken met al die regressie bugs.

LOL. Als ge dat zegt tegen een Ubuntu-freak (en zo zijn er heel wat) dan beginnen de eindeloze discussies . Zij zijn er nog altijd van overtuigd dat Ubuntu OS X en Windows eindeloos overstijgt

Mijn vriendin heeft hare MacBook Pro Retina 13" een aantal maanden geleden gekocht. Dus gij denkt dat het geen probleem mag geven?
  #15  
Oud 24-10-14, 17:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
LOL. Als ge dat zegt tegen een Ubuntu-freak (en zo zijn er heel wat) dan beginnen de eindeloze discussies . Zij zijn er nog altijd van overtuigd dat Ubuntu OS X en Windows eindeloos overstijgt
Ik heb jaren geleden meegewerkt aan Ubuntu. Dat was in de tijd dat Ubuntu nog echt Ubuntu was. Ik krijg nu nog mails van Launchpad over bugs die in 2007/2008 opgelost waren en nu weer terug van weggeweest zijn. En zo is het met Josemiet nu ook. Bugs uit Lion zijn weer terug van weggeweest.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_(filosofie)

Citaat:
Mijn vriendin heeft hare MacBook Pro Retina 13" een aantal maanden geleden gekocht. Dus gij denkt dat het geen probleem mag geven?
Als zij die kleine irritante bugs niet storend vind dan is er geen probleem. Ik verwacht wel dat OS X 10.10.1 Yosemite niet lang op zich zal laten wachten.
  #16  
Oud 24-10-14, 18:33
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Heb een Macbook Pro 13" late 2011 en over Yosemite ben ik erg tevreden. Ja timosha hier ook wat bugs maar voor mij niet echt storend. Tot mijn verbazing is mijn Wi-Fi probleempje - duurt normaal altijd even voor de verbinding goed is - ook opgelost. Ik ben een blij mens. Ook erg tevreden met iOS 8 op mijn iPod 5G.
  #17  
Oud 25-10-14, 11:22
Tvanbale Tvanbale is offline
• iOS 13.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 24
Standaard

Sinds de release ook Yosemite op mij MBA 11" (begin 2014) geïnstalleerd.
Over het algemeen tevreden, al heb ik wel een paar kleine irritaties:

- Mail kan ik vaak niet sluiten en moet ik geforceerd stoppen....
- Opstarten (dus niet vanuit slaapstand) gaat t.o.v. Maverick vreselijk 'traag' (23-25 seconden)
- Handoff werkt niet goed met iPad mini

Over het algemeen ben ik wel tevreden, sommige dingen zijn net iets anders dan gewend, maar dit is altijd zo bij wanneer iets nieuws komt

Ik hoop wel dat Handoff goed gaat werken (MBA - iPad werkt (soms) wel, maar iPad - MBA werkt nooit...) en dat ze iets gaan vinden voor het trage opstarten.
  #18  
Oud 26-10-14, 14:50
mucki mucki is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 91
Standaard

Wat met de bluethoot problemen?Functie's die niet meer werken (videocall facebook)
  #19  
Oud 26-10-14, 16:16
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Op mijn iMac (27-inch, eind 2013) geen problemen met Yosemite.
Tegendeel, werkt super
  #20  
Oud 28-10-14, 16:16
PimPieter PimPieter is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 1
Standaard

Beste allen,

Yosemite werkt bij mij naar behoren, alleen heb ik een probleem met de taalinstellingen. De interface-taal heeft één keer Japans gestaan. Nu staat deze weer op Nederlands, maar 'restjes' Japanse tekst blijven achter in de Finder. Weet iemand hoe ik alle tekst weer naar het Nederlands kan zetten?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ervaringen met ios 8 beta en osx yosemite beta apppie90 iPhone algemeen 38 26-06-14 22:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.