iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: kaartlezer werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/167925-kaartlezer-werkt-niet-meer.html)

Scooter 02-10-15 08:03

kaartlezer werkt niet meer
 
Sinds de update van afgelopen week op OS X werkt mijn kaartlezer niet meer weet iemand of dit op korte termijn opgelost wordt?

Guest-20180925190238 02-10-15 08:06

Wat is "mijn kaartlezer"?

Scooter 02-10-15 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1008119)
Wat is "mijn kaartlezer"?

Hallo had eventjes duidelijker moeten zijn had het over mijn paspoort lezer ik gebruik die bijna dagelijks om dossiers in te kijken enz maar het werkt langs geen kanten sinds de update

Blazez 02-10-15 09:46

Wellicht is het handiger om even contact op te nemen met de leverancier van de kaartlezer. Die moeten je kunnen vertellen waarom de lezer niet werkt op El-Capitan. Die zullen het ook moeten oplossen als bijvoorbeeld de driver niet werkt.
Als je zo afhankelijk bent van zo een lezer, had je wellicht even vooraf moeten informeren of de lezer werkt op El Capitan, maar dat is achteraf.

Scooter 02-10-15 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1008134)
Wellicht is het handiger om even contact op te nemen met de leverancier van de kaartlezer. Die moeten je kunnen vertellen waarom de lezer niet werkt op El-Capitan. Die zullen het ook moeten oplossen als bijvoorbeeld de driver niet werkt.
Als je zo afhankelijk bent van zo een lezer, had je wellicht even vooraf moeten informeren of de lezer werkt op El Capitan, maar dat is achteraf.

Hey Bedankt voor de info .. inderdaad ik had beter gewacht maar ja een mens denkt soms eens te weinig na voor hij iets doet !

Scooter 05-10-15 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1008134)
Wellicht is het handiger om even contact op te nemen met de leverancier van de kaartlezer. Die moeten je kunnen vertellen waarom de lezer niet werkt op El-Capitan. Die zullen het ook moeten oplossen als bijvoorbeeld de driver niet werkt.
Als je zo afhankelijk bent van zo een lezer, had je wellicht even vooraf moeten informeren of de lezer werkt op El Capitan, maar dat is achteraf.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1008119)
Wat is "mijn kaartlezer"?

dit weekend eens een mooie installatie gedaan dus vanaf nul herbegonnen en blijkbaar heeft dit geholpen.. Eigenlijk gewoon updaten kan nogal eens problemen geven vandaar toch echt aan te raden van een propere installatie te doen

Guest-20180925190238 05-10-15 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1008495)
Eigenlijk gewoon updaten kan nogal eens problemen geven vandaar toch echt aan te raden van een propere installatie te doen

De installatie van El Capitan is geen "update". Het is een volledig nieuwe installatie (6.08 GB) waarbij niet wordt geraakt aan /Users/. Alle andere directories worden overschreven.

Als er natuurlijk in /Users/ vernaggelde of incompatibele property lists, launch daemons/agents staan kan het mis gaan.

Scooter 05-10-15 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1008496)
De installatie van El Capitan is geen "update". Het is een volledig nieuwe installatie (6.08 GB) waarbij niet wordt geraakt aan /Users/. Alle andere directories worden overschreven.

Als er natuurlijk in /Users/ vernaggelde of incompatibele property lists, launch daemons/agents staan kan het mis gaan.

Op dat gebied ben ik een leek maar bon we leren er uit ;)

Guest-20180925190238 05-10-15 11:53

Voor OS X heeft Apple drie (3) installatie/update mechanismen"

1) De "Full Installer" uit de Mac App Store;
2) De "Combo Updates" uit de de download pagina van Apple;
3) De "Delta updates" uit de Mac App Store Updates;

Succes verder. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.