//

Mac2013 herinstalleren, vanalles geprobeerd, dit is absurd

Mac2013 herinstalleren, vanalles geprobeerd, dit is absurd discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vraag Onlangs de "oude" iMac (27-inch, eind 2013) van mijn vader bovengehaald. Deze lag enkele jaren aan de kant omdat het GPU problemen had. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-10-21, 12:47
Muhtar01 Muhtar01 is offline
• iOS 13.5
• 12.4.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 10
Standaard Mac2013 herinstalleren, vanalles geprobeerd, dit is absurd

Mijn vraag
Onlangs de "oude" iMac (27-inch, eind 2013) van mijn vader bovengehaald. Deze lag enkele jaren aan de kant omdat het GPU problemen had. Volledige reset gedaan volgens het stappenplan van de Apple website https://support.apple.com/nl-nl/HT201065. Nu krijg het OS niet meer geïnstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ondertussen al héél veel gezocht via Google en reeds 5 - 6 keer gebeld met Apple Helpdesk maar geen stap verder.

1. Zowel de gewone als internet recovery geven de melding "dit item is tijdelijk niet beschikbaar in de App Store" als ik optie 2 "Mac OS opnieuw installeren" selecteer.

2. Bootable USB aangemaakt volgens stappenplan van Apple website met MacOS Catalina, op aanraden van Apple Support. Als ik opstart in de Startup Manager, herkent het de Bootable USB, maar zodra ik er op klik, krijg ik ipv een Apple logo een verbodsteken te zien.

3. Op een forum las ik dat het misschien te maken kan hebben met het feit dat mijn Apple ID nog nooit is gelogged op deze Mac. Ze raden dan aan om optie 3 in de Recovery te doen, "zoek hulp online", daar met mijn Apple ID in te loggen in icloud. Dan terug met optie 2 verder doen. Wel.. iCloud.com laad niet volledig via Recovery Safari, waarschijnlijk omdat het verouderd is.

4. Heb beide Recoveries nogmaals geprobeerd met mijn vader zijn Apple ID. Internet Recovery gaf weer de melding "artikel niet beschikbaar". De gewone Recovery bracht me al een stap verder, het begon namelijk de OS te downloaden, dan te installeren, maar ongeveer 17 min resterend krijg ik de melding 'OS X kan niet op uw computer worden geïnstalleerd, Er komen geen pakketten in aanmerking voor installatie"

Ten eerste, dit is gewoonweg absurd! Dat het herinstalleren van een computer zoveel tijd en energie in beslag moet nemen is belachelijk. En letterlijk nog geen stap verder. Dit is voor mij de eerste ervaring met een Mac, hoewel Windows ook absurd is op bepaalde vlakken, kan ik een Windows computer wel formatten en herinstalleren zonder problemen.

Graag kan ik wat hulp gebruiken. Ik sta op het punt om op te geven en het toestel te vernielen . Als er info ontbreekt zeg je het maar.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 6S batterij absurd snel leeg Bowis iPhone algemeen 4 11-05-16 12:56
iPhone 5 foutmelding (-50) en nog vanalles :( Tessaotte iPhone algemeen 5 26-09-13 13:09
iPhone 4s schermrotatie werkt niet meer (vanalles al geprobeerd) Andreass iPhone algemeen 10 22-09-12 17:50
Vanalles mis Ipad 2 vincent1981 iPad algemeen 21 14-01-12 15:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.