iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Windows: Nesroms op Ipod Touch (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/5013-nesroms-op-ipod-touch.html)

papa-joeri 14-01-08 19:34

Nesroms op Ipod Touch
 
Hallo,

Precies zoals het wordt uitgelegd op een tutorial heb ik nesroms gedownload via mijn Ipod Touch 1.1.2 (jailbroken) en geinstalleerd. Echter zodra ik het 'nes'icoontje aanklik krijg ik de melding: 'No nesroms were found'. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp..

Joeri

DertKesh 14-01-08 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door papa-joeri (Bericht 40642)
Hallo,

Precies zoals het wordt uitgelegd op een tutorial heb ik nesroms gedownload via mijn Ipod Touch 1.1.2 (jailbroken) en geinstalleerd. Echter zodra ik het 'nes'icoontje aanklik krijg ik de melding: 'No nesroms were found'. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie hulp..

Joeri

je moet met behulp van WinSCP roms op je ipod touch plaatsen.

Stiruam 14-01-08 20:06

Dus je iPod in ssh'en en dan de roms in Private/var/root/media/roms zetten (wel ff de map roms aanmaken!) Suc6!

Greetz, Stiruam

papa-joeri 14-01-08 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 40654)
je moet met behulp van WinSCP roms op je ipod touch plaatsen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist WinSCP gedwonload en geinstalleerd. Vervolgens heb ik alles ingevuld zoals zou moeten volgens de tut die elders op deze site staat. Ik krijg echter de volgende melding:
Access denied :
vervolgens wordt er gevraagd om een password op de volgende manier:
root@ (mijn ip adres) session password:
Wat moet ik daar invullen of doe ik al eerder iets fout?

wederom bedankt voor de reactie(s) die ik krijg

Gr Joeri

Stiruam 14-01-08 20:31

Ik ga er vanuit dat je 1.1.2 hebt dan is het wachtwoord alpine

Greetz, Stiruam

papa-joeri 14-01-08 20:47

klopt!..ik heb ook alpine ingetoetst maar blijf de melding access denied krijgen. Toen ik het nogmaals probeerde duurde het even voor ik connection timed out te zien kreeg.

Volgens mij heb ik alles goed ingevuld...:(

DertKesh 14-01-08 21:06

je ipadres 192.168.1.XXX
je port moet op 22 staan

username: root
password: alpine

File protocol: SCFTP (laten staan zoals het is dus)

LOGIN

papa-joeri 14-01-08 21:26

misschien is dát het dan wel. Het ip adres van mijn Ipod Touch is:
192.168.X.X en niet zoals jij op je voorbeeldje aangeeft:
192.168.1.XXX
Misschien is het goed om te vermelden dat ik via mijn laptop, die overigens onderdeel is van een draadloos netwerk, probeer in te loggen op WinSCP.

DertKesh 14-01-08 21:55

je moet wel de IP-adres van je iPod invullen en niet die van je laptop
(tenminste als je dat doet)

en welke firmware heb je? kijk via settings/instellingen bij general/algemeen en dan about/over..

daar kun je zien welke firmware je hebt. Als je 1.1.1 of 1.1.2 hebt kun je
met de IPadres van je iPod en de gebruikersnaam (root) en w8woord (alpine) gewoon inloggen met WinSCP

IP is te zien bij Settings/Instellingen daarna Wi-Fi en klik op > achter je verbinding..

papa-joeri 15-01-08 13:56

Wederom bedankt voor je reactie

Ik heb het ip adres van mijn Ipod als volgt gevonden:
Instellingen-->wi-fi-->vervolgens > achter mijn netwerk aangelikt en daar staat het ip adres samen met een aantal andere nummers.
Ik heb firmware: 1.1.2 (overigens wel jailbroken)
Ik gebruik gebruikersnaam: root
Ik gebruik als wachtwoord: alpine
File protocol: SCFTP

ergens gaat er dus iets niet goed maar waar??

Ik hoop echt dat dit is op te lossen want die oude games zijn zo lekker retro :D

Common.Sense 17-01-08 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door papa-joeri (Bericht 40694)
klopt!..ik heb ook alpine ingetoetst maar blijf de melding access denied krijgen. Toen ik het nogmaals probeerde duurde het even voor ik connection timed out te zien kreeg.

Volgens mij heb ik alles goed ingevuld...:(

eerst openssh op je touch installeren

Hunter 17-01-08 22:24

Bij hielp het om me vuurmuur uit te schakelen.

Capser 18-01-08 01:40

Ik ben ook ff bezig geweest met het inloggen op de iphone, dat lukt. Ik heb wat spellen gedownload en in de map ...media/roms/ gezet maar de nes app geeft nog aan dat geen nes roms where found. wat doe fout

Hunter 18-01-08 08:39

Heb ik ook gehad, ik had roms gedownload voor de PC emulator maar die werkten niet.
De orginele roms heb je nodig.
Ik stuur je wel ff PM.

Hunter 18-01-08 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Capser (Bericht 42990)
Ik heb wat spellen gedownload en in de map ...media/roms/ gezet maar de nes app geeft nog aan dat geen nes roms where found. wat doe fout

var/root/Media/ROMs/NES daar staan bij mij de ROMs.

Capser 18-01-08 12:55

bedankt het werkt, alleen het loopt niet zo soepeltjes. beetje jammer

Stiruam 18-01-08 13:47

Wat loopt er niet soepel dan?

Greetz, Stiruam

Capser 18-01-08 17:46

ik heb bijvoorbeeld zelda en super mario bros 3 eropgezet, maar het spelen is eigelijk niet te doen. het loopt erg traag en schokkerig. geluid loopt ook dubbel. net of het te zwaar is voor de iphone. maar dat lijkt me niet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:33.