//

Synchroniseren via Wi-Fi

Synchroniseren via Wi-Fi discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is mij nog niet gelukt om met mijn iPad draadloos te synchroniseren. Ik open iTunes op mijn PC. Ik verbind de iPad met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-12-11, 14:58
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard Synchroniseren via Wi-Fi

Het is mij nog niet gelukt om met mijn iPad draadloos te synchroniseren.
Ik open iTunes op mijn PC.
Ik verbind de iPad met de originele lader aan de laadstroom in een stopcontact.
Als ik dan bij mijn iPad naar Wi-Fi-synchronisatie ga, kan ik niet op 'synchroniseer nu' klikken. Er staat: synchronisatie wordt hervat als '...PC' terug beschikbaar is.
Hopelijk doe ik iets verkeerd, en is er iemand die mij kan zeggen wat dat juist is.

(Met andere apps zoals o.a. Goodreader en Photosync lukt het mij nochtans wél om draadloos gegevens naar de iPad te brengen.)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-12-11, 16:24
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Lees blz. 20 van de handleiding:

http://manuals.info.apple.com/nl_NL/...andleiding.pdf

De handleiding kun je openen in iBooks. Je kunt in iBooks verschillende Collecties maken in je Bibliotheek. O.a. een collectie Handleidingen. Daar kun je van al je apparatuur (wasmachine, Senseo, ....) de handleidingen neerzetten, die te vinden zijn op internet. Heb je alles bij de hand.
  #3  
Oud 20-12-11, 16:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adriaantjes Bekijk bericht
. Er staat: synchronisatie wordt hervat als '...PC' terug beschikbaar is.
Probeer ook eens om al die virusscaners, Windows Firewalls en Windows Defenders (en wat er nog zo allemaal op een Windows machine staat) uit te schakelen.

Het is duidelijk dat het iDevice de Windows PC niet ziet.
  #4  
Oud 20-12-11, 16:31
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Lees eerst de handleiding. Voor dat je draadloos kunt synchroniseren moet je je ipad met draad aan de pc koppelen en in iTunes aanvinken dat synchroniseren in het vervolg draadloos moet zijn. Dus niets met firewalls, virusscanners etc.
  #5  
Oud 20-12-11, 17:36
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Bedankt voor de reacties.
- Het aanvinken in iTunes van synchroniseren via Wi-Fi was en is reeds uitgevoerd.
- Windows Firewall en Virusscanner worden ook uitgeschakeld.
Maar het resultaat blijft uit.
Het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat het toch Windows is dat mij hier in de problemen brengt.
Toch bljif ik het vreemd vinden dat een draadloze overdracht tussen Pc en iPad met andere apps geen problemen geeft.
Uiteraard blijf ik zoeken en ben ik blij met suggesties.
  #6  
Oud 20-12-11, 17:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nu dat die onvolprezen handleiding niet geholpen heeft moeten we misschien eens iets anders proberen, tenzij er iemand iets op tegen heeft.

Sluit de iPad eens aan iTunes aan met de USB-kabel. Zet Wi-Fi sync uit en tracht een volledige synchronisatie met backup uit te voeren via USB.

Als dat gelukt is dan zet Wi-Fi sync weer aan. Ontkoppel de iPad van de USB-poort en tracht over Wi-Fi te syncen.
  #7  
Oud 21-12-11, 13:00
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Bedankt voor het meedenken.
Alles verloopt goed tot op het ogenblik dat ik na het 'aanvinken' en 'toepassen' ervan iPadje loskoppel.
Dan wordt op de ipad (instellingen) in de rubriek waar ik het synchronisatieproces kan bedienen het veld terug grijs, en ben ik er aan voor de moeite. (Ik verbindt heus wel eerst met het stopkontact).
Ik denk dat er een serieuze 'bug' in mijn Windowssysteem geslopen is, die een volmaakt harmonisch huwelijk met Apple doet mislukken.
  #8  
Oud 26-12-11, 14:32
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adriaantjes Bekijk bericht
Bedankt voor het meedenken.
Alles verloopt goed tot op het ogenblik dat ik na het 'aanvinken' en 'toepassen' ervan iPadje loskoppel.
Dan wordt op de ipad (instellingen) in de rubriek waar ik het synchronisatieproces kan bedienen het veld terug grijs, en ben ik er aan voor de moeite. (Ik verbindt heus wel eerst met het stopkontact).
Ik denk dat er een serieuze 'bug' in mijn Windowssysteem geslopen is, die een volmaakt harmonisch huwelijk met Apple doet mislukken.
Ik zie aan je informatie dat je firmware 4.3.3 op de iPad hebt. Is het niet noodzakelijk om minsten 5.0 te hebben?
  #9  
Oud 26-12-11, 15:22
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard Synchroniseren via Wi-Fi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haplo Bekijk bericht
Ik zie aan je informatie dat je firmware 4.3.3 op de iPad hebt. Is het niet noodzakelijk om minsten 5.0 te hebben?
De vraag hoeft niet gesteld te worden. Dat is gewoon zo. Zie boven mijn suggestie om de handleiding te bestuderen (is altijd de eerste actie, daarna kun je altijd nog naar een forum gaan, als je er niet uit komt). Dat is de handleiding voor iOS5.
  #10  
Oud 26-12-11, 19:21
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haplo Bekijk bericht
Ik zie aan je informatie dat je firmware 4.3.3 op de iPad hebt. Is het niet noodzakelijk om minsten 5.0 te hebben?
Sorry voor de nalatigheid om de gegevens over mijn apparaatstatuut niet tijdens aan te passen.
Is inmiddels gebeurt.
Mijn probleem blijft ook na deze gegevensaanpassing vanzelfsprekend bestaan.
Toch bedankt voor de waakzaamheid.
  #11  
Oud 03-02-12, 17:35
joramvdsluis joramvdsluis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 1
Unhappy Wi-Fi synchronisatie

hey,

ik heb exact hetzelfde probleem, en ik heb alles wat hier staat al geprobeerd maar nogsteeds werkt het niet. kan iemand mij helpen?

het betreft zowel een ipad 2 (32) als een ipod (net nieuw) (32)
  #12  
Oud 03-02-12, 18:46
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je hebt dit allemaal gedaan:
"Door het apparaat te synchroniseren met iTunes kopieert u gegevens van een computer naar de iPad en omgekeerd. U kunt uw iPad synchroniseren door het apparaat met behulp van de dockconnector-naar-USB-kabel op de computer aan te sluiten. U kunt ook in iTunes instellen dat het apparaat draadloos wordt gesynchroniseerd via Wi-Fi. U kunt in iTunes instellen dat muziek, foto's, video's, podcasts, apps en meer automatisch wordt gesynchroniseerd. Voor uitgebreide informatie over het synchroniseren van de iPad met een computer, opent u iTunes en kiest u 'iTunes Help' uit het Help-menu.
De iPad draadloos synchroniseren via iTunes: Sluit de iPad op uw computer aan met behulp van de dockconnector-naar-USB-kabel. Schakel in iTunes in het paneel 'Overzicht' het aankruisvak 'Synchroniseer via Wi-Fi (Mac) of 'Via Wi-Fi synchroniseren' (Windows) in.
Als Wi-Fi-synchronisatie is ingeschakeld, wordt de iPad automatisch dagelijks gesynchroniseerd. Dit is echter alleen mogelijk als de iPad is aangesloten op een stroombron, de iPad en uw computer met hetzelfde draadloze netwerk verbinding hebben en iTunes op de computer is geopend. Zie “Wi-Fi iTunes-synchronisatie” voor meer informatie." ?
Uit de handleiding.
Als het synchroniseren met draad te lang duurt of niet lukt kun je een aantal onderdelen verwijderen (boeken, kranten, tijdschriften enz.).
  #13  
Oud 05-11-13, 22:54
Bassjunkiie Bassjunkiie is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joramvdsluis Bekijk bericht
hey,

ik heb exact hetzelfde probleem, en ik heb alles wat hier staat al geprobeerd maar nogsteeds werkt het niet. kan iemand mij helpen?

het betreft zowel een ipad 2 (32) als een ipod (net nieuw) (32)
ik heb net hetzelfde, ik kan mijn ipad niet synchroniseren via Wi-Fi, maar ik heb twee Wi-Fi netwerken thuis namelijk een in de living en een in mijn kamer. Als ik mijn laptop en ipad op de netwerk van de living zet gaat da 'heel soms' dus net zo goed als nooit. Maar op de netwerk van mijn kamer gaat da helemaal niet! Maar ik heb ook heel vaak voor dat als ik via Wi-Fi wil verbinde met mijn pc met mijn gsm (samsung) gaat da ook niet, en op netwerk van de living wel :s kan dat ook aan de router liggen? Want ik heb is een keer zitten prutsen aan de instellingen van de routers en da lukte wel
router van in de living is van telenet zelf en van mijn kamer netgear verbonde via kabel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2013 om 22:56 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joramvdsluis Bekijk bericht
hey,

ik heb exact hetzelfde probleem, en ik heb alles wat hier staat al geprobeerd maar nogsteeds werkt het niet. kan iemand mij helpen?

het betreft zowel een ipad 2 (32) als een ipod (net nieuw) (32)
al ne keer geprobeert te prullen met Thuisdeling?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: synchroniseren media1969 iTunes 9 05-11-10 19:02
Synchroniseren is geen synchroniseren? Harley4 Archief 2 09-01-10 09:36
Taken synchroniseren ikat iTunes 0 09-07-09 22:38
Synchroniseren wieke iTunes 3 04-09-08 22:49
synchroniseren paulboots iTunes 9 08-01-08 16:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.