iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   [Iphone 4s] Verbinding met Itunes store mislukt (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/119503-iphone-4s-verbinding-itunes-store-mislukt.html)

Qwea 02-06-12 13:33

[Iphone 4s] Verbinding met Itunes store mislukt
 
Sinds gisteren krijg ik de melding "verbinding met Itunes store mislukt" als ik apps vanuit de app store wil updaten. Ik heb al even uitgebreid lopen googlen, en ik zie dat het 9 v/d 10x ligt aan shipfinder. Ik heb geen shipfinder.

Ik kan als ik het programma verwijder, wel opnieuw het programma installeren, maar puur updaten gaat niet.

Ik heb al wat apps weggegooit/verwijderd die ik onlangs had geinstalleerd, maar helaas, nog geen resultaat.

Ook heb ik al een reset gedaan, nog steeds : nada.

Ik heb hem gejailbreakt met absinthe 2.0. Hiervoor had ik hem gejailbreakt met de vorige versie voor 5.0.1.

Ik raak er een beetje gefrustreerd van.

Ook heb ik al in en uitgelogd in de Itunes storen en de iphone gesynct met mijn macbook. Mag allemaal NIET baten. Ook het internet aan en uit helpt niks.

Iemand die een oplossing heeft, afgezien van hem restoren en opnieuw jailbreaken? (als dat al gaat werken?)

Guest-20180925190238 02-06-12 13:36

Foutief antwoord. Sorry.

Qwea 02-06-12 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 799399)
OS X en plotseling geen verbinding meer met de iTunes App Store? Dan nog maar eens de vraag stellen: "draait er zoiets als Little Snitch op die MacBook?".

Het gaat niet om de macbook, maar om mijn iphone :)

Guest-20180925190238 02-06-12 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwea (Bericht 799400)
Het gaat niet om de macbook, maar om mijn iphone :)

Oeps, weer eens te vlug gereageerd :eek: Sorry :o

Qwea 02-06-12 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 799401)
Oeps, weer eens te vlug gereageerd :eek: Sorry :o

Hehehe, geeft niks. Mocht je in ene een briljant idee hebben voor wat het kan zijn, hoor ik het graag!

iWiefring 02-06-12 14:19

Is er geen "fix" hiervoor in Cydia te vinden? Want de kans is groot dat het aan je jailbreak ligt.

FridgeNL 02-06-12 15:04

ik had hetzelfde op zowel mijn 4S, de 4 van mijn vriendin en mijn iPad, problemen zijn zonder dat ik er zelf iets aan had gedaan weer opgelost.

Qwea 03-06-12 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 799405)
Is er geen "fix" hiervoor in Cydia te vinden? Want de kans is groot dat het aan je jailbreak ligt.

Ik kon op google niks vinden wat de indruk zou wekken dat het aan de JB zou liggen.

Ik las zelfs ook dat mensen zonder JB het hadden. Enige wat ik dus kon vinden was dat het aan shipfinder lag, maar zoals al aangegeven in de OP, heb ik geen shipfinder.

Ook ander spul wat ik onlangs heb geinstalleerd heb ik eraf gemikt, en nog geen resultaat.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 juni 2012 om 10:41 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 799409)
ik had hetzelfde op zowel mijn 4S, de 4 van mijn vriendin en mijn iPad, problemen zijn zonder dat ik er zelf iets aan had gedaan weer opgelost.

Vreemd hoor :s Hoelang heeft dat geduurd ongeveer? Want het is verdomd irritant :P

FridgeNL 03-06-12 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwea (Bericht 799542)
Vreemd hoor :s Hoelang heeft dat geduurd ongeveer? Want het is verdomd irritant :P

Geen idee eigenlijk, probeer eens op je telefoon uit te loggen en opnieuw in te loggen bijvoorbeeld. Dat kan je doen onderaan 'uitgelicht'.

Qwea 03-06-12 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 799545)
Geen idee eigenlijk, probeer eens op je telefoon uit te loggen en opnieuw in te loggen bijvoorbeeld. Dat kan je doen onderaan 'uitgelicht'.

Been there, done that :) Maakt geen verschil. Dat is het vervelende. Ik heb van alles geprobeerd maar niks lijkt te werken.

FridgeNL 03-06-12 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qwea (Bericht 799548)
Been there, done that :) Maakt geen verschil. Dat is het vervelende. Ik heb van alles geprobeerd maar niks lijkt te werken.

Weet verder ook geen pas klare oplossing, bemerkte bij mezelf dat het ineens weer functioneerde en toen ik het nakeek op de andere iDevices werkte het daar ook weer.

jordy94 20-11-13 11:23

Gisteren heb ik iOS 7 op mijn iPhone 4S gezet, maar nu heb ik ook telkens het probleem dat ik niet kan verbinden met de App Store... Ik heb alles geprobeerd. De enige optie blijkt een schone installatie, maar dit wil ik niet.

Guest-20180925190238 20-11-13 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordy94 (Bericht 935636)
Ik heb alles geprobeerd. De enige optie blijkt een schone installatie, maar dit wil ik niet.

Betekent dit dat je een backup hebt teruggezet met jailbreak restanten van iOS 6.1? Indien dat het geval doe je toch maar beter een schone installatie.

jordy94 20-11-13 11:29

Bedankt voor je snelle reactie!! Ik heb inderdaad wel een jailbreak gehad. Is er een mogelijkheid om je voortgang van apps te blijven behouden? Bijvoorbeeld van spelletjes zoals Clash of Clans.

Bedankt alvast!

Guest-20180925190238 20-11-13 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordy94 (Bericht 935638)
Is er een mogelijkheid om je voortgang van apps te blijven behouden?

Nee, de data van apps zit meestal in de backup. Misschien ook in iCloud Game Center. Maar dat weet ik niet omdat ik geen spelletjes speel en dus geen ervaring heb met spelletjes.

Voor het overige: onverklaarbare problemen kunnen veroorzaakt worden door jailbreak restanten in een backup. Succes verder. :-)

jordy94 20-11-13 11:38

Dus mijn berichtengeschiedenis (SMS, iMessage) ben ik ook kwijt?

Guest-20180925190238 20-11-13 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordy94 (Bericht 935641)
Dus mijn berichtengeschiedenis (SMS, iMessage) ben ik ook kwijt?

Als je een herstel doet en geen backup terugzet ben je alle data van apps kwijt. iMessages niet omdat die gesynchroniseerd worden met OS X en andere iOS apparaten. SMS wel omdat die berichten lokaal worden opgeslagen.

jordy94 20-11-13 11:43

Lastig.. toch wel zonde als ik dat allemaal niet meer heb... Misschien kan ik de niet belangrijke apps eraf gooien en kijken of dit een oplossing is.

Guest-20180925190238 20-11-13 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordy94 (Bericht 935643)
Misschien kan ik de niet belangrijke apps eraf gooien en kijken of dit een oplossing is.

Veel zal dat niet helpen omdat je de standaard apps toch niet kan verwijderen. Jailbreak tweaks passen soms de instellingen (property lists) aan van standaard apps en hardware functies. Die aangepaste instellingen zitten in de backup en worden dus ook teruggezet.

jordy94 20-11-13 20:06

Bedankt voor al je reacties! Ik heb toch maar afscheid genomen van mijn SMS berichten op mijn iPhone, oftewel een herstel. Ik kan ze altijd nog lezen vanuit de iTunes back-up.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:59.