//

Onnodige kosten click and buy help!

Onnodige kosten click and buy help! discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kreeg een paar dagen geleden een email van Click and buy met daarin het volgende. Uw ClickandBuy account is belast met de volgende aankoop: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-06-12, 02:13
Rubino Rubino is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 56
Standaard Onnodige kosten click and buy help!

Ik kreeg een paar dagen geleden een email van Click and buy met daarin het volgende.

Uw ClickandBuy account is belast met de volgende aankoop:

Aanbieder: Apple iTunes Store
Aanbod: iTunes
Datum: 06.06.2012 00:26:15 CEST
Geselecteerde aanbieding: MH0TLYT9ZS:
Bedrag: EUR 8,78

Deze aankoop wordt verwerkt in de eerstvolgende facturering via ClickandBuy.

Hartelijk dank dat u van ClickandBuy gebruik gemaakt heeft.


Ik schrok hier van omdat ik zeker wist dat ik niks gekocht had. Even later kwam ik er achter dat het om een app ging waar ik perongeluk op ''kopen'' had gedrukt. Dit was eigenlijk uit nieuwsgierigheid om te kijken of je iets kan kopen zonder saldo. Dit lukte, en zag dat de app begon te downloaden, ik heb gelijk op annuleren en verwijderen geklikt. Dus dat app heb ik nooit binnen gekregen.

Een paar uur later krijg ik dit mailtje:

Wij zullen voor uw aankopen bij onderstaande aanbieder nu het bedrag van EUR 7,75 afschrijven van het door u gekozen betaalmiddel, ING xxxxx-xxxx:.

Weer een ander bedrag dus. Ik heb uiteraard direct een mail naar hun gestuurd, en kreeg dit als antwoord terug. Helaas is mijn Engels niet zo best.

Dear Rubino,

I have reversed the charge for the item that you did not intend to purchase. In three to five business days, a credit of 7,99 € should be posted to the payment method that appears on the receipt for that purchase.

If the order was paid for with store credit and you do not see the refund, sign out and back in from the Store menu.

Sincerely,

Vandaag kreeg ik weer dit mailtje uit het niets:

Geachte heer Rubino,

Wij zullen voor uw aankopen bij onderstaande aanbieder nu het bedrag van EUR 14,76 afschrijven van het door u gekozen betaalmiddel, ING xxx-5735:

Click&Buy (Europe) Ltd., Apple iTunes Store.


Het bedrag is opeens 14,76.-. Waar komt dit dan vandaan? Dit keer heb ik echt niks gedownload.

Paar uur later:

Geachte heer Rubino,

Wij hebben tijdelijk uw ClickandBuy -rekening geblokkeerd. Dit kan om meerdere redenen zijn.


En 1 minuut na de laatste email een antwoord op mijn klacht.

[SIZE=3]Dear Mr. Rubino, [/SIZE]
[SIZE=3]Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.[/SIZE]
[SIZE=3]In order to find the exact tracks purchased from iTunes please go to Apple (United Kingdom) - iTunes - Entertain all the possibilities. and log into your Apple/iTunes account with your Apple ID and password. On the top right corner you will find a button with your user ID. [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Please click on the button and follow the on screen instructions. [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Once you can see your Apple account overview you can click on the link “Purchase history” which will open a list with your recent purchases. You will also be given the option to report an issue regarding a specific purchase directly with iTunes.[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE][FONT=Tahoma] [/FONT]
[SIZE=3]Please select answer or reply when responding to this email as opposed to sending a new email as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.[/SIZE]
[SIZE=3]Yours sincerely,[/SIZE]
[SIZE=3]ClickandBuy Service Team[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Hiermee is mijn klacht nog steeds dus niet opgelost. Wat moet ik doen?[/SIZE]
[SIZE=3]Kan ook geen Updates van Itunes meer downloaden omdat mijn account is vergrendeld.[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Groeten,[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Rubino.[/SIZE]
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-06-12, 17:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik kan u helaas niet helpen, ik hoor veel mensen klagen over dat click en dingens gedoe.

Beste je doet vind ik nog altijd is gewoon via itunes kaarten werken en dernaast eventueel via een visa kaart, dat zijn de 2 die ik gebruik.

Ik zou der van af stappen ze, er zijn betere en betrouwbaardere manieren.

Nog straffer zelfs; opeens gebeurde het ik geld terug kreeg, itunes had ook ergens een foutje gemaakt (int systeem) en ze zien dit blijkbaar op een of ander manier en ik heb gewoon het geld automatisch terug gekregen.

Als ge echt zo'n problemen hebt dan moet ge mss dat laten blokkeren?
  #3  
Oud 11-06-12, 19:38
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

wilde dit eerst ook graag, maar na even gezocht te hebben op internet kwam ik zelfs op eenvforum van RADAR(dat programma van de TROS, als ik me niet vergis) uit, en dat ging me toch iets e ver, en nu koop ik gewoon af en toe een itunes kaart als deze in de aanbieding zijn, deze week toevallig bij de intertoys en de albert heijn
  #4  
Oud 11-06-12, 20:09
Rubino Rubino is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 56
Standaard

Oke, dan ga ik mijn account bij hun op de een of ander manier op zeggen. Wat kosten die Itunes kaartjes eigenlijk?
  #5  
Oud 11-06-12, 22:25
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubino Bekijk bericht
Oke, dan ga ik mijn account bij hun op de een of ander manier op zeggen. Wat kosten die Itunes kaartjes eigenlijk?
varierend wat jij wil.
startend bij 15, 25, 50, zover ik weet. misschien is er ook wel meer beschikbaar via andere sites en dergelijke, maar in de winkels heb je deze 3, als mijn informatie klopt
  #6  
Oud 11-06-12, 22:30
Rubino Rubino is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 56
Standaard

Oke bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Click and buy Giovanca iTunes 8 07-10-10 21:30
Click and buy June. iPhone Apps 4 01-01-10 16:48
click and buy callmeHK Archief 1 06-04-09 19:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.