iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Foutmelding tijdens opstarten iTunes via Windows XP (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/123259-foutmelding-tijdens-opstarten-itunes-via-windows-xp.html)

mich74 12-08-12 17:26

Foutmelding tijdens opstarten iTunes via Windows XP
 
1 Bijlage(n)
Als ik iTunes wil opstarten in windows xp krijg ik telkens een zeer iritante foutmelding.. wat ik ook doe ik krijg iTunes maar niet opgestart.

Hoe krijg ik iTunes werkend in Windows XP?

Graag serieuze reacties!

Guest-20180925190238 12-08-12 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mich74 (Bericht 813337)
Hoe krijg ik iTunes werkend in Windows XP?

Graag serieuze reacties!

Een serieuze reactie :rolleyes: Wel, dat ziet er niet goed uit. Heb je dat probleem alleen bij iTunes of ook bij andere programma's? Dit probleem heeft niets met iTunes op zich te maken.

Begin eens met een "serieuze" geheugentest. Je kan in de BIOS van de meeste PC's instellen dat er bij het opstarten een volledige geheugentest wordt uitgevoerd. Doe dat eens.

Was dit antwoord serieus genoeg?

mich74 12-08-12 17:51

Dit probleem komt alleen naar voren als ik iTunes wil opstarten voor de rest werkt alles naar behoren qua programma's Geheugen e.d. is allemaal prima in orde.. wel weet ik dat iTunes versies 8 en 9 wel werken dat is het vage van het hele verhaal.

Guest-20180925190238 12-08-12 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mich74 (Bericht 813342)
wel weet ik dat iTunes versies 8 en 9 wel werken dat is het vage van het hele verhaal.

Het verhaal is helemaal niet vaag maar redelijk helder :rolleyes:

Een machine-instructie ("read") op het adres 0xcc0106e8 kan niet uitgevoerd worden. Het hexadecimale adres 0xcc0106e8 komt overeen met het decimale adres 3422619368.

Die PC heeft ofwel 3.5 of 4 GB aan geheugen en het foutieve adres ligt dus bij ongeveer 3.422 GB. Dat is nogal ver achteraan (tenzij er nog tientallen andere dingen op die PC actief zijn).

Zo'n probleem is niet van op afstand op te lossen (denk ik) en bovendien is het een Windows probleem.

Eventueel zou het ook kunnen dat de iTunes executable of een library van iTunes beschadigd is maar ook dat is van op afstand niet vast te stellen.

Als jij er van overtuigd bent dat het aan iTunes ligt dan zou je alles wat van Apple eens met Revo Uninstaller kunnen verwijderen, incl. de registry entries, en dan de allerlaatste van iTunes opnieuw installeren.

Succes verder :)

mich74 12-08-12 18:17

Oke ik zal het eens proberen met de tips die jij geeft.
Ik laat het weten of het wel of niet is gelukt. thnx timosha

mich74 13-08-12 19:13

Ik het opgelost door windows xp opnieuw te installeren(moest toch een keer gebeuren na lange tijd) daarna werkte iTunes.. in ieder geval bedankt voor de tips/hulp.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:36.