iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: iPhone instellen als nieuwe iPhone (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/144396-iphone-instellen-nieuwe-iphone.html)

gadorasti 18-09-13 21:54

iPhone instellen als nieuwe iPhone
 
Hoi,

ik heb al een hele tijd het irritante probleem dat iTunes (nieuwste versie) geen reservekopie kan maken van mijn iPhone 4S (6.1 jailbroken). zogenaamd omdat er geen sessie met de iPhone kan worden gestart..

De iTunes gebruik ik op mijn mac, maar heb ook Parallels erop staan, zodat ik daarop in de windows-versie van iTunes een reservekopie, en dat lukt wel.

Het is een workaround maar niet erg handig.

Nu stel ik me de vraag of er iemand dit kan oplossen ?

Ik dacht bvb. om de iPhone aan te melden als nieuwe iPhone in Parallels (windows) en de reservekopie terug te zetten. Daarna terug naar de iTunes op mijn mac en dan proberen een reservekopie te maken.

Ik durf dat echter niet doen, omdat ik niet zeker ben dat dat lukt..:mad:

antoon100 21-09-13 14:49

Hi gadorasti,

Je hebt geen keus of je blijft met je probleem zitten/of onderneem je een actie.

En er zijn 2 acties die je kan ondernemen:
  • iPhone herstellen en reservekopie terugzetten (met windows)[op een of andere manier]
  • iPhone laten repareren(kan veel geld kosten tenzij je nog garantie hebt)

Mvg antoon100

Bubbly 21-09-13 16:47

Voor de duidelijkheid: je hoeft natuurlijk niets te laten repareren vanwege de jailbreak.

Waar je probleem aan ligt weet ik zo niet, misschien een tweak of iets in je Mac. Maar als je simpelweg naar iOS 7 wilt, dan kun je jouw iPhone in DFU-modus gooien. Ook je Mac zou 'm dan moeten zien.

Guest-20180925190238 21-09-13 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 915496)
Waar je probleem aan ligt weet ik zo niet, misschien een tweak of iets in je Mac.

Ik weet het wel: het ligt aan de iTunes Lockdown Property list. Ik heb de TS dat al in zijn ander topic gezegd omdat hij nog een fout heeft die veroorzaakt wordt door de Lockdown plist. De TS was echter van mening dat het één niets met het ander te maken heeft.

antoon100 21-09-13 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 915496)
Voor de duidelijkheid: je hoeft natuurlijk niets te laten repareren vanwege de jailbreak.

Die kan men er toch altijd afhalen ? ....

Maar goed als timosha weet wat het probleem is en aangezien de TS het ook weet uit een ander topic van hem kunnen we dit topic met rust laten en mag er een slotje op voor mij.

gadorasti 25-09-13 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 915497)
Ik weet het wel: het ligt aan de iTunes Lockdown Property list. Ik heb de TS dat al in zijn ander topic gezegd omdat hij nog een fout heeft die veroorzaakt wordt door de Lockdown plist. De TS was echter van mening dat het één niets met het ander te maken heeft.


Als het inderdaad ligt aan de lockdown plist, had ik graag van je vernomen hoe ik dit probleem dan kan oplossen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.