iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: iTunes store ...Apps betalen met cadeaubonnen ?? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/16086-itunes-store-apps-betalen-cadeaubonnen.html)

Willy82 31-07-08 17:12

Ik heb de hele website doorzocht, maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Ik heb geen creditcard, begrijp ik het goed dat ik genoodzaakt ben een US account aan te maken? Kan ik met deze US account dan wel NL Apps downloaden (zoals Buienradar.nl)? Zo nee, zijn er dan nog andere mogelijkheden NL Apps te downloaden?

sanderk 31-07-08 17:27

apps
 
ja kan gewoon een itunes kraskaart kopen bv bij media markt of zo
en je kan er gewoon apps mee downloaden
verijst is wel de 2.0 update firmware

sander

Willy82 31-07-08 17:54

Bedoel je dat ik een US account moet aanmaken (aangezien ik geen creditcard heb)en deze vervolgends moet opwaarderen met NL kraskaarten? Zonder creditcard kun je toch geen NL account aanmaken?

Scirocco 31-07-08 18:03

@Willy:
Zelf heb ik een US account aangemaakt. Omdat je makkelijk en snel via internet giftcards kunt kopen. Bovendien ben je iets goedkoper uit voor de apps.

Alleen ik vroeg mij ook af of ik wel NL apps kan installeren.
Ik kan ze namelijk niet vinden in iTunes als ik hem ingesteld heb op US. Omdat ik op die manier alleen apps kan downloaden.

macfreaker 31-07-08 18:07

Hangt van de aanbieder af. Wanneer hij deze beschikbaar stelt voor europa of alleen voor de states. Misschien een mailtje sturen naar makers.

Willy82 31-07-08 18:12

Buienradar.nl is alleen beschikbaar in NL en niet in andere landen (zowel EU als USA). Is er geen enkele mogelijkheid deze NL app te bemachtigen met een US account?

Willy82 31-07-08 18:50

In andere woorden. Is 'Mijn Store' alleen beschikbaar in het land van herkomst van je account? Of kan je met je US account bijv. een NL store openen?

Willy82 02-08-08 17:28

Ik heb onderstaande methode aangehouden om een account aan te maken:

How to get a US iTunes account - free! - MacTalk Forums

Ik heb 'Mijn Store' op NL laten staan en niet op USA (dit moet volgens bovenstaande methode wel). Vervolgens heb ik een nieuwe account aangemaakt (dit wordt automatisch een NL account vanwege 'Mijn Store'). Vervolgens had ik de keuze om zonder creditcard te betalen. Tenslotte heb ik de aanschaf geannuleerd, omdat het mij puur om de account ging.

Et voila, een NL account zonder CC!

friend 08-08-08 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willy82 (Bericht 157511)
Buienradar.nl is alleen beschikbaar in NL

Ik begrijp ook niet dat Buienradar dit niet wereldwijd beschikbaar stelt, dat is volgens mij voor hun ook gratis. Er zijn toch ook (nederlandstalige) internationale iPhone gebruikers die in Nederland op bezoek komen.
Dit geldt ook voor andere applicaties, wat dat betreft zijn mensen steeds mobieler geworden de afgelopen jaren en is het alleen lokaal aanbieden van al of niet lokaal georiënteerde diensten een beetje achterhaald.

RamonPouw 12-08-08 09:26

Applicaties kopen Itunes giftcard.. en account maken via Giftcard ?
 
Hallo,

Is het mogelijk om met een Nederlandse iTunes Giftcard applicaties te kopen in de Nederlandse iTunes Application Store?..

ten tweede; Kan ik door middel van de kaart een account aanmaken ZONDER dat ik Creditcard, Visa gegevens in kan vullen?

Want bij de Amerikaanse kon je NONE aanvinken kwa betalingsmethode..


Ik dank u zeer,

Ramon

Nikooos 12-08-08 15:24

Even jouw discussie samengevoegd met een ander topic waarin de giftcards al werden besproken.

daaf85 12-08-08 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RamonPouw (Bericht 167488)
Hallo,

Is het mogelijk om met een Nederlandse iTunes Giftcard applicaties te kopen in de Nederlandse iTunes Application Store?..

ten tweede; Kan ik door middel van de kaart een account aanmaken ZONDER dat ik Creditcard, Visa gegevens in kan vullen?

Want bij de Amerikaanse kon je NONE aanvinken kwa betalingsmethode..


Ik dank u zeer,

Ramon

antwoord op je eerste vraag: je kunt met een nederlandse itunes giftcard alleen applicaties kopen als je in itunes je store ingesteld hebt op nederlands.

antwoord op je tweede vraag: ja dat kan.

mitchie13 30-12-08 00:58

Wrm doen jullie alemaal zo moeilijk koop gwn een giftcard en dan kan je kiezen of je een creditcard hebt of een goftcard dan typ je de code in het vakje van je giftcard en klaar je hebt een account

Liejanda 30-12-08 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RamonPouw (Bericht 167488)
Hallo,
ten tweede; Kan ik door middel van de kaart een account aanmaken ZONDER dat ik Creditcard, Visa gegevens in kan vullen?

Beste Ramon,

Dit kan door een gratis download te kiezen en aan de hand daarvan een account aan te maken... Dan krijg je namelijk de mogelijkheid 'geen' als betalingstype ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:05.