iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Contacs Outlook -> iPhone (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/194-contacs-outlook-iphone.html)

Jeroenmcrz 22-09-07 22:41

Contacs Outlook -> iPhone
 
Ik krijg mijn contacten van Outlook niet naar mijn iPhone...

Ik heb Itunes 7.3 en heb in iTunes aangevinkt dat ie moet syncen met Outlook. Maar contact komen er niet te staan.

Doe ik iets fout?

Thanks

Freek 23-09-07 11:23

Ja, je doet iets fout.. Maar ik weet niet wat. Scroll in iTunes bij iPhone bij het tabblad met Outlook even naar beneden, daar staan nog wat extra opties.. die al gezien?

Jeroenmcrz 23-09-07 15:35

He hallo!

inderdaad, daar stonden ook nog wat opties.... Ik heb even aan en uit gezet en hierna wilde outlook wel syncen! Fijn, bedankt voor je hulp wederom!

Nu ik toch in het onderwerp van outlook / agenda zit.... Ik heb bij mijn contact de birthday aangeklikt. Dit wordt niet getoont in de agenda. Is dit mogelijk of is er een app?

Gr.

Yorick 23-09-07 16:33

Volgens mij werken reperterende afspraken niet...

Freek 23-09-07 20:59

Volgens mij wel.

Freek 05-10-07 21:54

Je kan ook syncen met Windowsmail. Je SIMcontacten worden door de iPhone niet herkend, opnieuw invoeren dus, of via je oude telefoon (indien mogelijk) syncen met je pc en daarna met je iPhone.

Freek 05-10-07 21:59

Ach, dan gewoon handmatig invoeren op de iPhone. Leer je gelijk het toetsenbord goed bedienen! ;-)

braxies 09-10-07 20:58

Hallo Freek,

Weet jij ook wat aan en uit hebt gezet, ik krijg het niet voor mekaar, het synchroniseren, ben al de heel moddag bezich.

Gr Michel

Freek 09-10-07 21:55

Wat lukt precies niet braxies? Wil je synchronisren met Outlook of met Windowsmail? Let op: met OutlookExpress (windows XP) kan je niet synchronisren.

Grof_Vuil 13-10-07 23:29

Intussen heb ik mijn contacten vanuit Outlook gesynchroniseerd via iTunes. Als ik echter de gegevens in de iPhone controleer blijkt de datum van de verjaardag bij iedereen een dag (eerder) te zijn....???!!!??? Iemand met hetzelfde probleem en/of een mogelijke oplossing?

Freek 13-10-07 23:47

Zorg dat de tijdzone op je iPhone gelijk staat met je Outlook, dan is t opgelost.

licious 16-10-07 10:13

get a mac :P

Francis78 31-10-07 22:58

Hoi,

Ik heb volgens mij outlook express en wil mijn contactpersonen ook naar mijn iphone zetten. Maar begrijp ik dat dat niet kan? Hoe moet ik dit dan doen? Wat is windowsmail?

Groetjes Francis

Freek 31-10-07 23:19

Outlook express wordt inderdaad niet door de iPhone ondersteund. Windowsmail is eigenlijk de opvolger van Outlook Express en wordt standaard meegeleverd met Vista. Outlook Express is van XP.

De "gewone" outlook wordt wel ondersteund.

Ook wordt het Yahoo! adresboek ondersteund. Wat je dus zou kunnen doen is je contactgegevens vanuit OutlookExpress exporteren, vervolgens een Yahoo! mailaccount aanmaken, je concacten importeren in Yahoo!mail en vervolgens syncen met je iPhone.

Francis78 31-10-07 23:21

Thanks Freek. Ik ga dat maar even proberen. lijkt me minder werk dan alles handmatig overzetten ;) Ik laat het weten als het is gelukt.

Francis78 01-11-07 11:57

getverdemme!!!

Het zou moeten werken, maar werkt dus niet. Althans niet bij mij. Ik heb een yahoo account aangemaakt en via exporteren een .csv bestandje gemaakt van mijn contactpersonen in outlook. In yahoo via 'Import contacts from another application ' het bestandje opgezocht en ge-upload. vervolgens vind hij mijn contacten, maar zie alleen de namen onder elkaar en kan onderaan alleen op vieuw contact of back to mail klikken. De contacten zouden er nu moeten staan, maar de lijst blijft leeg. Ik snap er niks meer van en krijg hier echt een punthoofd van!!!

Heeft iemand nog suggesties? Er moet toch een manier zijn om de contactpersonen eenvoudig over te zetten?? (en dan niet gewon overtikken he :P)

siete 02-11-07 01:13

Oplossing!!
 
Zorg dat al je adressen, desgewenst met e-mailadres, die je in de iPhone wilt importeren in een .csv lijst komen te staan. Een .txt bestand kan ook.
Geef de velden wel een label; naam, e-mailadres, mobieletelefoon, telefoon werk.
Open Outlook Express (liefst een versie zonder contacten) klik op het adresboek. Maak een nieuwe groep aan (iPhone), ga naar bestand, importeren, ander adresboek en selecteer de optie tekstbestand. Zorg dat er een juiste link gelegd wordt tussen de velden. Als je dat gedaan hebt open je iTunes en ga je naar het tabblad info hier selecteer je contactgegevens synchroniseren uit: Windows-adresboek en vink je Geselecteerde groepen: Hier zie je als het goed is de naam van je eerder gemaakte mapje iPhone verschijnen. Als dat gebeurd dan kan je al je adressen importeren. Als je dan ook nog de optie aanklikt om gegevens die je aangemaakt hebt in je iPhone toe te voegen aan je map iPhone van het adresboek dan ben je helemaal up-to-date. Bij werkt het prima dus veel succes!

Francis78 03-11-07 13:42

dank je!! Ik ga het zo even proberen, want het is me nog steeds niet gelukt. Volgens mij zit er in mijn itunes ook een fout. heb hem al opnieuw geïnstalleerd en doet het nu iets beter (eerst kreeg ik het tabblad info niet (alleen een naamloos tabblad) en als ik erop klikte liep itunes vast). Nu zie ik info dus wel staan. Ik heb alleen voor de herinstallatie itunes niet via het configschemr kunnen vewijderen omdat ik een beschadiging heb in het hart van windows en mijn pc dus eigenlijk niet in orde is. Volgende week wordt hij gemaakt (lees: geformateerd) Ik hoop dat itunes vanaf dan perfect draait. maar wil toch voor die tijd proberen om in ieder geval de contacten over te zetten. heb mijn eigen contacten al handmatig ingevoerd, maar mijn vriend heeft bijna 300 nummers, dus daar hebben we even geen zin in. Nog even pielen dus....ik laat het weten. bedavkt voor de uitleg!! :D

Francis78 03-11-07 14:06

grrrrrrr!!!!! leek goed te gaan. maar aangekomen bij het bestand importeren naar outlook express iphone map gaf hij aan dat er een fout was opgetreden bij het importeren. Nog ideeën? :(

zelfweten 03-11-07 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door licious (Bericht 7115)
get a mac :P

Inderdaad. (L) APPLE!

siete 04-11-07 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 (Bericht 12358)
outlook express iphone map gaf hij aan dat er een fout was opgetreden bij het importeren. Nog ideeën? :(

wat is de foutmelding?
moet toch niet moeilijk zijn om een bestand je importeren met voornaam, achternaam en telefoonnummer? Draai het eens om, maak een adres aan in het adresboek en doe een export. dit bestand gebruik je om alle adressen in te voeren en importeerd het bestand. moet werken volgens mij. succes!

Francis78 05-11-07 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zelfweten (Bericht 12503)
Inderdaad. (L) APPLE!

Ik zou het graag willen...maareuh...kun jij me ff wat centjes sturen ;)

Francis78 05-11-07 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siete (Bericht 12517)
wat is de foutmelding?
moet toch niet moeilijk zijn om een bestand je importeren met voornaam, achternaam en telefoonnummer? Draai het eens om, maak een adres aan in het adresboek en doe een export. dit bestand gebruik je om alle adressen in te voeren en importeerd het bestand. moet werken volgens mij. succes!

Ik zal het morgen nog eens proberen en dan kijken wat de exacte foutmelding is. maar ik krijg het idee dat het gewon mijn pc is die echt even nagekeken moet worden. In kan momenteel niet eens in mijn configuratiescherm komen, dan schakelt de gehele pc vanzelf uit. Er zit dus iets goed fout! Bedankt vast weer.

Johnheeren 10-11-07 21:48

Ik heb mijn Iphone in NY gekocht en geen Itune erop, bij de aankoop zei de verkoper dat ik deze niet mag downloaden anders zou mijn Iphone gelockt worden. Klopt dit of is er een andere manier om Itune op mijn Iphone te plaatsen. Ik heb het namelijk nodig voor de synchronisatie van outlook XP professional naar mijn Iphone. Wie kan mij helpen.


John

emphasiz 12-11-07 23:21

Beste mensen,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds vandaag een iphone en heb windows met windows outlook 2007.
Als ik wil synchroniseren zegt itunes dat er geen ondersteunende agenda functie is hoe kan dit? heeft iemand anders dit probleem ook?
Ik heb hiervoor een sony ericsson p1i gehad daar deed hij het wel dus ik snap het niet.

b.v.d.

ABKtje 16-11-07 16:46

Wil iemand mij verder helpen? De tip: "Zorg dat er een juiste link gelegd wordt tussen de velden" in bovenstaand bericht kom ik niet uit: er verschijnt dus ook niets in mijn nieuwe groep in OE.
Echter, nog makkelijker en beter zou zijn rechtstreeks uit Outlook importeren. Ik krijg bij syncen dan echter de mededeling: "er is geen standaard emailclient geinstalleerd of de huidige emailclient kan niet voldoen aan het berichtverzoek. Start Microsoft Outlook en stel deze toepassing in als de standaard emailclient". Dit staat dus al zo ingesteld in Outlook (dus niet express) bij extra-opties-overige. Ik gebruikte Outlook (niet OE) tot nog toe alleen voor het syncen van data met mijn MDA Vario en dus staan al mijn contacts momenteel in Outlook. Wie weet hoe ik toch rechtstreeks uit Outlook (ik gebruik 2002, zou dat het probleem zijn?) kan syncen (bij voorkeur) en anders hulp bij de juiste link tussen de velden (hoewel ik bang ben dat naam, adres etc dan toch op een verkeerde regel komen te staan in mijn iphone..) Al vast dank

Hosley 17-11-07 16:54

Installeer gewoon de nieuwste versie van Outlook. Je contacten etc. blijven dan gewoon bewaard....

Als het goed is kan je dan van en naar je Outlook syncen!

ABKtje 18-11-07 22:27

hoi Hosley en anderen.....

Ik heb Outlook 2007 geinstalleerd en syncen van contacten en agenda gaat nu probleemloos! Toppie zo!

Oemfoefoe 12-01-08 15:43

Synchronisatie draait voornaam en achternaam om
 
Heeft iemand een oplossing voor het volgende?

Wanneer een contact wordt aangemaakt of aangepast in de iPhone, dan staat deze contact na synchronisatie in Outlook met de achternaam eerst vermeld. Andersom is het niet.
Ik moet deze dus handmatig weer omdraaien.

Onder 'Extra->Opties->Contactpersonen en notities->Opties voor contactpersonen' staan allebei de opties geselecteerd met de voornaam eerst.

Dit is heel vervelend met contactpersonen of bedrijfsnamen met meerdere namen.

sjoeii 13-01-08 08:21

je kunt dit toch gewoon in instellingen veranderen?

Oemfoefoe 13-01-08 11:10

Ik heb de instellingen veranderd die ik ben tegengekomen, zowel in de iPhone als in Outlook. Allebei de instellingen heb ik ook aangegeven in mijn vorige post.

Misschien dat iemand mij kan vertellen welke ik over het hoofd zie en mijn probleem oplost.

sjoeii 13-01-08 11:39

ik bedoel de instellingen in jouw iPhone
instellingen --> telefoon--> sorteer volgorde

Oemfoefoe 13-01-08 12:15

Die had ik uiteraard ook aangepast. De iPhone past dan ook netjes de volgorde in zijn contactlist aan.
Het probleem doet zich ook pas voor wanneer er een wijziging is aangemaakt in de contactlist van de iPhone óf er een nieuwe contact is aangemaakt in de iPhone. Na synchronisatie is de gewijzigde/toegevoegde contact te vinden in Outlook met de achternaam eerst, terwijl deze contact in de iPhone zelf wel op voornaam is gesorteerd.

Wanneer ik handmatig in Outlook de contact weer verander en daarna synced met de iPhone, is alles weer verholpen. Totdat er weer een wijziging plaatsvindt in de iPhone natuurlijk.
En ruim 300 contacts handmatig organiseren is onbegonnen werk kan ik je vertellen.

sjoeii 13-01-08 12:53

vreemd als je op beide locaties alles juidt invoert dan zou het moeten werken

tbeumer@ 07-02-08 21:45

hoe krijg je je contacten van je Iphone in outlook,
Met syncen doet ie niets bij mij, draai windows en office 2003

midon 07-02-08 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 57871)
hoe krijg je je contacten van je Iphone in outlook,
Met syncen doet ie niets bij mij, draai windows en office 2003

Probleem had ik ook maar het werkt nu bij mij de oplossing is:

Vink in itunes contacten en aganda aan en dan knop sync drukken.

MS outlook 2003 en Itunes laatste versie.

tbeumer@ 09-02-08 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door midon (Bericht 57896)
Probleem had ik ook maar het werkt nu bij mij de oplossing is:

Vink in itunes contacten en aganda aan en dan knop sync drukken.

MS outlook 2003 en Itunes laatste versie.


Heb ik gedaan, doet helaas niets...:(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:21.