//

MobileMe gooit alles weg...

MobileMe gooit alles weg... discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Vanavond had ik me bij wijze van test even bij MobileMe aangemeld. Ik weet niet wat ik van dat systeem moet denken, maar zijn er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-08-08, 22:53
Aaibaar Aaibaar is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 15
Standaard MobileMe gooit alles weg...

Vanavond had ik me bij wijze van test even bij MobileMe aangemeld. Ik weet niet wat ik van dat systeem moet denken, maar zijn er werkelijk mensen die dit aan de praat hebben en er gebruik van maken? Wat een bagger produkt. En er nog geld voor vragen ook? Het enige wat ik bereikt heb is dat mijn agenda, contactpersonen en bookmarks verdwenen zijn! Gelukkig had ik nog een backup maar die 32 afspraken in mijn agenda mag ik opnieuw invoeren. Hier ben ik echt pissed over.

Ik ben een uur bezig geweest om alles voor MobileMe in te stellen. Synchronisatie (via iTunes) duurt bij mij namelijk ongeveer 1 minuut per contactpersoon en 3 minuten per safari bladwijzer (overschrijven gaat sneller). Het duurt uberhaupt 4 minuten voordat de synchronsatie begint! Dat op zichzelf is al belachelijk (mijn windows mobile telefoon doet dat via activesync in nog geen 20 seconden en is dan helemaal klaar). Even snel synchroniseren voordat je weg moet naar een afspraak is er bij Apple niet bij..... je iPhone aansluiten doe je alleen vlak voordat je naar bed gaat en in de ochtend hoop je dat alles nog werkt.

Als Apple denkt dat ze met de iPhone een concurent voor WM op de zakelijke markt zijn dan moeten ze zichzelf nog eens heel goed achter de oren krabben. Op papier ziet het er allemaal geweldig uit, in de praktijk raak je al je gegevens kwijt. Een doodzonde in de zakelijke wereld. Ik voorspel dan ook dat de iPhone over enkele jaren vooral gezien wordt als game platform voor jongeren.

Hoe geweldig ik de iPhone ook vind, voor mijn agenda en contacten - het zakelijke werk - neem ik een robuste WM toestel mee. Ook handig als de iPhone weer eens crashed na per ongeluk de appstore gebruikt te hebben, dan kan je nog steeds bellen met je andere toestel.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-08, 00:14
Aaibaar Aaibaar is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 15
Standaard

Zojuist heb ik NuevaSync - Over the Air Synchronization geprobeerd en dat werkt feilloos! Voor mensen die niet graag hun gmail account wachtwoord aan een vreemde afgeven: maak gewoon een nieuw gmail account aan speciaal voor je agenda en/of contactpersonen.

Knap waardeloos van de iphone trouwens dat deze voor elke nieuwe synchronisatie alles weggooit - hoezo synchronisatie? Met itunes muziek is dat ook al zo appart, om een album illustratie van één album op de iphone te updaten moe ik alle 1900 muzieknummer opnieuw op de iphone overzetten.... zucht.
  #3  
Oud 29-08-08, 08:53
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaibaar Bekijk bericht
Vanavond had ik me bij wijze van test even bij MobileMe aangemeld. Ik weet niet wat ik van dat systeem moet denken, maar zijn er werkelijk mensen die dit aan de praat hebben en er gebruik van maken? Wat een bagger produkt. En er nog geld voor vragen ook? Het enige wat ik bereikt heb is dat mijn agenda, contactpersonen en bookmarks verdwenen zijn! Gelukkig had ik nog een backup maar die 32 afspraken in mijn agenda mag ik opnieuw invoeren. Hier ben ik echt pissed over.

Ik ben een uur bezig geweest om alles voor MobileMe in te stellen. Synchronisatie (via iTunes) duurt bij mij namelijk ongeveer 1 minuut per contactpersoon en 3 minuten per safari bladwijzer (overschrijven gaat sneller). Het duurt uberhaupt 4 minuten voordat de synchronsatie begint! Dat op zichzelf is al belachelijk (mijn windows mobile telefoon doet dat via activesync in nog geen 20 seconden en is dan helemaal klaar). Even snel synchroniseren voordat je weg moet naar een afspraak is er bij Apple niet bij..... je iPhone aansluiten doe je alleen vlak voordat je naar bed gaat en in de ochtend hoop je dat alles nog werkt.

Als Apple denkt dat ze met de iPhone een concurent voor WM op de zakelijke markt zijn dan moeten ze zichzelf nog eens heel goed achter de oren krabben. Op papier ziet het er allemaal geweldig uit, in de praktijk raak je al je gegevens kwijt. Een doodzonde in de zakelijke wereld. Ik voorspel dan ook dat de iPhone over enkele jaren vooral gezien wordt als game platform voor jongeren.

Hoe geweldig ik de iPhone ook vind, voor mijn agenda en contacten - het zakelijke werk - neem ik een robuste WM toestel mee. Ook handig als de iPhone weer eens crashed na per ongeluk de appstore gebruikt te hebben, dan kan je nog steeds bellen met je andere toestel.
een grote fout die je maakt.
de iphone is (nog) NIET bedoeld voor de zakelijke wereld.
en hoe je synct weet ik niet ,maar hier duurt het niet zolang.
ligt volgens mij meer aan de gebruiker dan aan itunes,ook wat betreft je albums.hier absoluut geen problemen.
en wat is die aan het weggooien tijdens zijn sync?
__________________
at your service
  #4  
Oud 29-08-08, 10:33
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Hm, heb een iets andere ervaring met mobileme in combinatie met een drietal macs en twee iPhones. Hoewel er wat problemen waren in het begin, moet ik zeggen dat het over het algemeen (heel af en toe nog een probleempje, direct nog een keer syncen en probleem is opgelost) lekker verloopt met syncen.
Iets toevoegen op de ene iPhone en, afhankelijk van instellingen, direct daarna het toegevoegde item terugzien op de andere iPhone. Ik heb het syncen van de mac computers op handmatig staan overigens.

Heel af en toe worden alle agenda en adresboekitems van m'n iPhone afgehaald en compleet vervangen, maar dat is misschien eens in de twee weken, terwijl ik een redelijk heavy user ben. De eerste keer dat dat gebeurd wordt je daar niet echt blij van, maar je leert uiteindelijk dat het één sync verder toch weer goed komt. Wat in zo'n geval ook schijnt te helpen is het even verwijderen van de mobileme account op de iPhone gevolgd door het opnieuw aanmaken daarvan.

Mijn ervaringen zullen wellicht niet door iedereen worden onderschreven, maar echte problemen heb ik niet dus. Het moet inderdaad zeker nog wel stabieler, maar ik merk verbetering. Feit is overigens natuurlijk wel dat Apple een nog niet volwassen product heeft neergezet, dat zeker nog niet het predicaat 'zakelijk' dan dragen.

Het langdurig syncen herken ik trouwens helemaal niet. Ik sync grote hoeveelheden muziek en film. Het enige dat wat tijd kost is het maken van een reservekopie.
  #5  
Oud 30-08-08, 21:15
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Synchronisatie is een uitermate ingewikkeld gebeuren. Je moet namelijk 2 locaties gelijk aan elkaar maken. Hele subtiele wisselingen moeten heen en weer gaan en wat doe je als wijzigingen op beide apparaten zijn gedaan? Die laatste vormt het grootste probleem en wordt dan ook maar aan de gebruiker over gelaten (je moet aangeven welke versie je wilt hebben). Vanwege de complexiteit treden er dan ook gruwelijk veel problemen op bij synchronisatie. Ook bij bekende UNIX tools als rsync en unison. Het allerergste is nog wel Windows Mobile en ActiveSync. Meestal werkt daar de synchronisatie te traag of simpelweg niet omdat ActiveSync de PDA of andersom totaal niet ziet. Niets is dus vlekkeloos als het op synchronisatie aankomt.

Wat ik overigens denk is dat alles verwijderen en er opnieuw opzetten juist erin zit om veel synchronisatieproblemen te voorkomen. Het is ook een hele slimme actie. De meeste problemen ontstaan omdat er iets mis gaat met gegevens waardoor ze niet meer met elkaar gesynchroniseert worden. Als je 1x in de zoveel tijd gewoon alles leeghaalt en er dan weer opnieuw op zet voorkom je dat.

Daarnaast is bij MobileMe en ActiveSync een enorm groot verschil te bekennen. MobileMe is namelijk alleen (!) bedoeld voor draadloos gebruik via een telefonie netwerk (gprs, umts, hsdpa) of via Wi-Fi. ActiveSync daarentegen doet het hoofdzakelijk met usb maar ook wel met Wi-Fi en bluetooth. De snelste manier van synchroniseren in deze is en blijft usb, dus is het niet zo raar dat ActiveSync sneller is dan een MobileMe (welke dus zeer afhankelijk is van welk soort netwerk je gebruikt en de sterkte van het signaal: een gprs netwerk met een slecht signaal zal niet je hele zut in 4 minuten synchroniseren).

Lopen zeiken is 1 ding maar zet dan wel even dingen wat meer in perspectief door de juiste context erbij te plaatsen. Het een en ander aan verschil tussen MobileMe en ActiveSync wat betreft de snelheid is heel erg verklaarbaar en normaal gedrag.

Overigens is het in het bedrijfsleven algemeen bekend dat je liever geen portable devices wilt hebben omdat ze vrijwel niet te beheren zijn en in geval van Windows Mobile ze enorm contraproductief werken wegens de zeer grote instabiliteit (dagelijks resetten begint gebruikers ook aardig de keel uit te hangen). Gebruikersacceptatie is daarom ook nooit zo groot waardoor je je investering ook niet terug verdient. De meesten zijn dan ook naar een oplossing zoals de Blackberry gestapt wanneer communicatie onderweg van belang is. Helaas heb je op dit gebied niet altijd een keus, je komt dan eigenlijk alleen uit op Windows Mobile spul. Het wordt dus aangeschaft omdat men niets anders kan vinden, niet omdat het nou zo geweldig goed is. In het verleden was het kwijtraken van data op een WM apparaat eigenlijk doodeenvoudig, je hoefde alleen te vergeten om 'm op te laden en voila, alles leeg. Gelukkig hebben ze daar nu aardig wat aan gedaan.

Misschien is het ook heel verstandig als je domweg opsomt wat je zoal gedaan hebt en wat er nu mis is. Dat stelt mensen beter in staat om je bij de problemen te helpen en om daar ervaringen met elkaar over uit te wisselen. Ik zie nu namelijk alleen 1 grote frustratie die is uitgetikt (en hopelijk luchtte dat op).

Wat algemene snelheidservaringen betreft kan ik melden dat ik geen tot weinig verschil merk tussen een Treo 650 die met HotSync een sync uitvoert met Palm Desktop op Windows XP of MacOS X, een Nokia N95 die synchroniseert met de Nokia Suite op Windows XP of iSync op een Mac en de iPhone die middels iTunes met mijn Mac synchroniseert. De N95 is het snelste omdat die alleen contacten en de agenda synchroniseert. De Treo en de iPhone synchroniseren alles en maken een full backup. Bij firmware updates is zoiets erg prettig omdat je apparaat naar de factory defaults wordt teruggezet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Synchronisatie, alles weg? Hornet iTunes 29 21-01-14 00:01
iPhone: alles weg bij untethered? iphone789 Jailbreak 1 21-01-11 15:52
Alles is weg....Help nicolebilly iPhone algemeen 4 17-08-10 15:18
Alles weg... pietsnot iTunes 0 04-12-07 08:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.