iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Itunes muziek bewerken (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/22395-itunes-muziek-bewerken.html)

forcebackje 24-09-08 00:49

Itunes muziek bewerken
 
hoi weet iemand hierop raad ?
in Itunes kan ik soms bij info track geen aanpassingen doen , deez zijn blijkbaar niet bewerkbaar (licht grijze achtergrond)
kan ik deze door iets aan te klikken wel bewerken

iScorpio 24-09-08 07:12

Heb je ondanks dat er lichtgrijze tekst staat ook daadwerkelijk geprobeerd er iets in te typen of lukt dit helemaal niet?

forcebackje 24-09-08 18:29

nee dat lukt niet heb overal in itunes gezocht om dit op te heffen maar vind niks

Pino 06-11-09 13:35

Op de pc van me neefje (Windows) heb ik hetzelfde probleem.
Als ik muziek vanuit zijn muziek map naar de bibliotheek van Itunes sleep, kan ik niks veranderen aan de info van het nummer.
En dit terwijl soms de artiest namen niet goed staan.
Ik kan niks veranderen, omdat de tekst grijs blijft, zoals hier boven ook staat aangegeven.
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen..!?!?

De Generaal 06-11-09 13:50

Dit probleem is hier al veel vaker voorgekomen. Wanneer je iPhone is aangesloten op iTunes, moet je de optie 'Handmatig muziek en video beheren' aanzetten.

Pino 06-11-09 13:58

Ok, bedankt, ik had al veelvuldig lopen zoeken maar kwam het antwoord niet tegen.
Ik ga vanmiddag naar me neefje toe(ventje is 12, dus lukt hem zelf niet) en dan zal ik is kijken.
Staat dit in het hoofdscherm van iTunes als je de ipod aanklikt bij aanpassingen zeg maar..!?!?!? Dat scherm waar je ook de SW update doet..?
Ik las namelijk ook ergens dat het er aan kon liggen dat de muziek bestanden als ALLEEN LEZEN opgeslagen zouden zijn.

Dank je wel alvast, Generaal!

De Generaal 06-11-09 14:16

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pino (Bericht 380475)
Ok, bedankt, ik had al veelvuldig lopen zoeken maar kwam het antwoord niet tegen.
Ik ga vanmiddag naar me neefje toe(ventje is 12, dus lukt hem zelf niet) en dan zal ik is kijken.
Staat dit in het hoofdscherm van iTunes als je de ipod aanklikt bij aanpassingen zeg maar..!?!?!? Dat scherm waar je ook de SW update doet..?
Ik las namelijk ook ergens dat het er aan kon liggen dat de muziek bestanden als ALLEEN LEZEN opgeslagen zouden zijn.

Dank je wel alvast, Generaal!

Dat staat in het hoofdscherm. Zie de screen van mijn iPhone in de bijlage. Die optie moet je dus aanzetten. Je gebruikt dan echter niet meer de iTunes bibliotheek maar je moet dan alles zelf in je Muziek tab zetten van je iPhone (links).

Pino 06-11-09 16:25

Ok, thnx mate..!
ik ga vanavond naar hun toe, dus ga het gelijk proberen..!!

THNX !!!

Lowermate 06-11-09 18:24

klein vraagje tussendoor. Ik installeer nu itunes voor het eerst.
Moet ik bij de vraag Map itunes bijwerken Ja werk de map itunes bij of kiezen voor zelf bijwerken ?

Lowermate 06-11-09 18:46

Heb maar gekozen voor bijwerken door itunes.
Hoop dat dat goed was. Begreep niet goed het verschil tussen wel of niet automatisch bijwerken door itunes.

Serena 07-11-09 12:58

Het lichtgrijze scherm komt waarschijnlijk doordat het liedje op de schijf een "alleen lezen" bestand is. Als je dit in het bestand zelf even aanpast kun je het verder in iTunes bewerken.

Lowermate 07-11-09 16:09

Ben nog nieuw in de wereld van itunes. Wel wat rond geneusd op dit forum maar toch begrijp ik iets niet.
Itunes geinstalleerd, al mijn mp3's (30 gig totaal) staat nu in de bibliotheek waarbij alles is aangevinked.
Bij synchroniseren wil itunes natuurlijk alles overzetten en dat past natuurlijk niet op mijn 32 gig iphone.

Wat is nu het meest praktische om een selectie van je mp3's naar je iphone te krijgen ?

Verder, wat houdt het ordenen van je je bibliotheek en de optie Map aan bibliotheek toevoegen ?

De Generaal 07-11-09 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 380948)
Ben nog nieuw in de wereld van itunes. Wel wat rond geneusd op dit forum maar toch begrijp ik iets niet.
Itunes geinstalleerd, al mijn mp3's (30 gig totaal) staat nu in de bibliotheek waarbij alles is aangevinked.
Bij synchroniseren wil itunes natuurlijk alles overzetten en dat past natuurlijk niet op mijn 32 gig iphone.

Wat is nu het meest praktische om een selectie van je mp3's naar je iphone te krijgen ?

Verder, wat houdt het ordenen van je je bibliotheek en de optie Map aan bibliotheek toevoegen ?

Ik denk dat het het beste is, wanneer je je zelf eerst inleest over iTunes. Het hele programma staat namelijk op apple site uitgelegd en dat is een stuk gemakkelijker dan de vragen hier stellen.

Lowermate 07-11-09 16:16

had wel wat erover gelezen maar niet in details.
Doe ik. Maar dit waren dacht ik te specifieke vragen die wel konden worden beantwoord.

Michel15 07-11-09 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lowermate (Bericht 380952)
had wel wat erover gelezen maar niet in details.
Doe ik. Maar dit waren dacht ik te specifieke vragen die wel konden worden beantwoord.


Je moet een afspeellijst maken, met daarin je favoriete nummers.

Vervolgens sync je alleen die afspeellijst ;)

Lowermate 07-11-09 17:21

Ok. Thx. ga ik proberen.

Chaos1976 03-05-10 20:18

Ik heb ook zo een probleem, bij mij kan ik wel aan de info komen pak ik een heel album, maar pak ik 1 nummer blijft het grijs en kan ik niets.
Ik gebruik win7 met de nieuwste itunes.
weet iemand wat ik hiermee moet?

engeluh 31-05-10 20:59

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen ook met meerdere nummers. Het lijkt er inderdaad op dat de nummers beveiligd zijn tegen bewerken. Bovenstaande geprobeerd, maar het werkt niet. Heeft iemand nog een andere mogelijke oplossing?

bartvanrossem 17-01-12 11:21

Het werkt.
 
:) generaal bedankt!

Do-Rithm 12-01-13 22:14

Ik heb het zelfde probleem met itunes 11.
Windows 8.
Ik kan het niet wijzigen . Nummer info.

"Het lichtgrijze scherm komt waarschijnlijk doordat het liedje op de schijf een "alleen lezen" bestand is. Als je dit in het bestand zelf even aanpast kun je het verder in iTunes bewerken. ''

Werkt niet! /\
Is er dan geen enkele manier omdat wel te kunnen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.