iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Wel muziek bestanden, geen bibliotheek: help! (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/25601-muziek-bestanden-geen-bibliotheek-help.html)

vdzande 22-11-08 14:06

Wel muziek bestanden, geen bibliotheek: help!
 
Hi guys.

Ik heb behoorlijk gezocht, maar toch voor mijn specifieke probleem nog geen oplossing gevonden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mocht het toch ergens op het forum staan, excuus, dan heb ik het niet kunnen vinden..

Oude situatie:
Mijn muziek (mp3's) staan op mijn NAS (externe schijf) en de bibliotheek op mijn c-schijf. Alles werkt(e) perfect.

Nieuwe huidige situatie:
Mijn pc is gecrasht. Muziek staat dus nog steeds op externe schijf, maar bibliotheek is foetsie. Op iPhone staat alles nog wel. Maar nu komt het probleem..

Na herinstallatie van mijn pc itunes opnieuw geinstalleerd. iPhone aankoppeld. Nu wil ik graag mijn bibliotheek weer beheren in iTunes, maar die geeft de fout dat de iPhone al gesyncht wordt met een andere bibliotheek.
Echter! Die bibliotheek is niet meer, ivm de pc-crash.

Hoe ik kan ik nu de bibliotheek weer opnieuw aanmaken?


De volgende opties ken ik, maar werken niet voor mij:
  1. iPhone wissen en opnieuw bestanden vanaf externe schijf toevoegen
    - ik wil niet alles van mijn externe schijf, want dat past niet (meer dan 50GB) en dat zou een hoop werk betekenen;
    - de album illustraties zou ik allemaal opnieuw op moeten zoeken
  2. Bibliotheek 'verzamelen' vanaf de iPhone
    Is leuk, maar dan heb ik alles dubbel: op mijn pc en externe schijf met de rare mp3-namen die iTunes dan zelf maakt. En heb nou net zo'n voor mij handige indeling van mp3 op mijn externe schijf (waarvan ik ook stream naar PS3 en stereo, dus wil dat niet wijzigen).
Ik zie niet zo snel andere opties. Mijn muziek heb ik dus zowel op externe schijf als op iPhone, alleen die koppeling tussen die twee middels bibliotheek lukt niet (terwijl het wel de originele bron van de muziek op de iPhone is).

Zo... veel tekst, maar ik wil zo duidelijk mogelijk zijn.

Je bent een held als je mij kan helpen..

OOOH 23-11-08 19:31

Als je je itunes ID van je vorige bibliotheek weet kan je dit proberen

Misschien kan je je itunes ID nog wel ergens vinden in via SSH op je iphone, maar heb geen idee waar je dan zou moeten zoeken...

BadSide 23-11-08 19:43

Zijn er niet gewoon programmaatjes waarmee je je muziek van je iPhone af kunt halen?
Is dit niet wat? music from iphone to pc - Google zoeken

vdzande 23-11-08 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OOOH (Bericht 221045)
Als je je itunes ID van je vorige bibliotheek weet kan je dit proberen

Misschien kan je je itunes ID nog wel ergens vinden in via SSH op je iphone, maar heb geen idee waar je dan zou moeten zoeken...

Thanks voor je reply. De oude id heb ik niet meer, als iemand weet hoe ik jouw 2e optie kan doen, dan zou dat een oplossing zijn..

vdzande 23-11-08 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 221054)
Zijn er niet gewoon programmaatjes waarmee je je muziek van je iPhone af kunt halen?
Is dit niet wat? music from iphone to pc - Google zoeken

Ja, die optie had ik ook bedacht, maar mijn mp3's staan al netjes op mijn nas. Het gaat mij om de bibliotheek die het verbindende element vormde tussen mijn iphone en de muziekbestanden.

Achteraf realiseer ik mij dat ik de bibliotheek zelf ook op de nas had moeten zetten, maar ja.. al doende leert men zeg maar ;)

vdzande 24-11-08 10:49

iTunes Persistant ID
 
Weet iemand of en hoe ik de iTunes ID ergens uit mijn iPhone kan vissen? Dan zou ik eea op mijn compu aan kunnen passen..

Heb zelfs progje SwapTunes gevonden, maar dat biedt geen oplossing voor mij.

EDIT: ik heb nu een progje gevonden, genaamd i-FunBox, waarmee ik volledig door de iphone kan scrollen. Kan alle bestanden zien en kopieren naar pc. Nu moet ik alleen nog weten in welke van die bestanden het persistant id staat.

Iemand..??

ccc1988 22-04-10 19:43

Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft.
Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd en kan dus nu geen muziek meer op men iphone zetten. :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.