iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Itunes account disabled ! (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/30825-itunes-account-disabled.html)

macfreaker 01-03-09 10:26

Itunes account disabled !
 
Nog iemand last van het feit dat zijn/haar us account disabled is ? Sinds deze morgen werkt deze niet meer terwijl deze gisteren het wel deed.

ninobeukeveld 01-03-09 11:23

ja ik heb daar ook last van!
er staat dat ik contact moet opnemen met de costumer service, maar wat moet ik doen?
als je op inloggen klik, en dan op je email adres, dan komt er een schermpje waar je kan aanklikken enable my itunes, maar is dat handig?

macfreaker 01-03-09 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 261671)
ja ik heb daar ook last van!
er staat dat ik contact moet opnemen met de costumer service, maar wat moet ik doen?
als je op inloggen klik, en dan op je email adres, dan komt er een schermpje waar je kan aanklikken enable my itunes, maar is dat handig?

Bij mij staat deze enabled maar verder veranderd er niets. Zal morgen eens kontakt opnemen met customer support.

Heb juist een mail gestuurd naar customer en zal wel zien welk antwoord ik krijg binnen de 24 uur.

ninobeukeveld 02-03-09 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 261896)
Bij mij staat deze enabled maar verder veranderd er niets. Zal morgen eens kontakt opnemen met customer support.

Heb juist een mail gestuurd naar customer en zal wel zien welk antwoord ik krijg binnen de 24 uur.

wil je het zeggen als je de mail heb ontvangen van apple?
en hoe je het moet doen om hem te enable

FlubberBal 02-03-09 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 262165)
wil je het zeggen als je de mail heb ontvangen van apple?
en hoe je het moet doen om hem te enable

ditzelfis mij ook overkomen, toen ik via ioffer.com een 200$ kaartje kocht voor 49 euro, werd mijn account die week daarna geblokkeerd. heb ze geeamaild en ze zeiden dat het een illegaal verkregen kaartje was welke ik had verzilverd... mooi ben ik mijn49 euro kwijt.

ninobeukeveld 02-03-09 18:36

naar welk email adres moet je dat dan mailen?
en wat moet je daar in zetten?

FlubberBal 02-03-09 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 262212)
naar welk email adres moet je dat dan mailen?
en wat moet je daar in zetten?

hoe heb je de itunes gift kaart(jes) kunnen bemachtigen?

moest het binnen 24 uur geactiveerd worden? dan betekend het dat het illegaal verkregen code's zijn.

iMario 02-03-09 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 262212)
naar welk email adres moet je dat dan mailen?
en wat moet je daar in zetten?

Druk op 'Support' in iTunes. Daarna stel je gewoon een vraag aan hen/Apple.

ninobeukeveld 02-03-09 20:42

ik wil apple nu mailen, maar dan moet ik allemaal categorieën aanklikken, maar er staat bij geen van alle enable itunes account of zo iets.

iMario 02-03-09 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 262280)
ik wil apple nu mailen, maar dan moet ik allemaal categorieën aanklikken, maar er staat bij geen van alle enable itunes account of zo iets.

Gewoon wat kiezen. Ik heb ook wel eens een vraag gesteld, waarvan er niet een categorie bij was die er bij paste.

macfreaker 02-03-09 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 262280)
ik wil apple nu mailen, maar dan moet ik allemaal categorieën aanklikken, maar er staat bij geen van alle enable itunes account of zo iets.

Kies gewoon voor "can't connect to itunes" en stel je vraag of wat je wilt. Heb wel na 24 uur nog altijd geen antwoord gekregen.

iMario 02-03-09 20:58

Ik heb, tot nu, altijd goeie ervaring gehad met de Apple iTunes klantenservice. Altijd keurig netjes 'binnen 24 uur' antwoord gehad. Welliswaar in het engels, maar dat is geen probleem.

Lucien1966 03-03-09 14:41

Mijn account is ook disabled, door een openstaande rekening bij Click&Buy, gesproken met de apple helpdesk en die verwezen me door naar click&buy, die vervolgens absoluut niet reageren op mail en de tel niet opnemen, heeft iemand hier ook ervaring mee gehad en zoja hoe heb je dit kunnen oplossen? Want ze dreigen wel dat het openstaande bedrag (€2.39) naar een incasso wordt doorgestuurd...

iMario 03-03-09 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 (Bericht 262556)
Mijn account is ook disabled, door een openstaande rekening bij Click&Buy, gesproken met de apple helpdesk en die verwezen me door naar click&buy, die vervolgens absoluut niet reageren op mail en de tel niet opnemen, heeft iemand hier ook ervaring mee gehad en zoja hoe heb je dit kunnen oplossen? Want ze dreigen wel dat het openstaande bedrag (€2.39) naar een incasso wordt doorgestuurd...

Precies, heb ik ook gehad! :mad:

Click & Buy lichten de mensen gewoon op! Ik heb altijd voldoende saldo op mijn rekening, ineens storten ze mij geld terug en zeggen ze dat ik dingen niet heb betaald.
Toen kwam er gewoon leuk en aardig 15 euro overheen. Ik kon dat wel begrijpen, geld terug storten, vertraging, kost hun geld, dat moet ik betalen...
Later komen ze weer, en moet ik WEER + 15 euro erbij betalen!
Dan blokken ze mijn account ook nog eens, reageren ze helemaal niet, maar wel dreigen dat ze het naar het incasso gaan sturen!
Ik heb het betaald, heb ze nogmaals een mail gestuurd met de bevestiging dat ik betaald had, maar GEEN reactie... :rolleyes:

Ondertussen had ik ook contact met de Apple iTunes klantenservice, die hebben mij erg goed geholpen. Ik heb ze alles uitgelegd, en die vrouw die mij holp heeft mijn account weer bruikbaar gemaakt (enabled).
Daarna ben ik dus overgegaan naar de US Store, want ik kan nu nergens mee betalen in de NL Store.

Mijn tip: NIET aan Click & Buy beginnen! Neem gewoon lekker een US Store account en ga daar je apps kopen. Tot nu toe nog geen problemen daarmee gehad. :cool:

BTW, na de betaling heb ik ook nooit meer iets van Click & Buy vernomen... Stelletje oplichters zijn het!

Lucien1966 03-03-09 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 262563)
Precies, heb ik ook gehad! :mad:

Click & Buy lichten de mensen gewoon op! Ik heb altijd voldoende saldo op mijn rekening, ineens storten ze mij geld terug en zeggen ze dat ik dingen niet heb betaald.
Toen kwam er gewoon leuk en aardig 15 euro overheen. Ik kon dat wel begrijpen, geld terug storten, vertraging, kost hun geld, dat moet ik betalen...
Later komen ze weer, en moet ik WEER + 15 euro erbij betalen!
Dan blokken ze mijn account ook nog eens, reageren ze helemaal niet, maar wel dreigen dat ze het naar het incasso gaan sturen!
Ik heb het betaald, heb ze nogmaals een mail gestuurd met de bevestiging dat ik betaald had, maar GEEN reactie... :rolleyes:

Ondertussen had ik ook contact met de Apple iTunes klantenservice, die hebben mij erg goed geholpen. Ik heb ze alles uitgelegd, en die vrouw die mij holp heeft mijn account weer bruikbaar gemaakt (enabled).
Daarna ben ik dus overgegaan naar de US Store, want ik kan nu nergens mee betalen in de NL Store.

Mijn tip: NIET aan Click & Buy beginnen! Neem gewoon lekker een US Store account en ga daar je apps kopen. Tot nu toe nog geen problemen daarmee gehad. :cool:

BTW, na de betaling heb ik ook nooit meer iets van Click & Buy vernomen... Stelletje oplichters zijn het!

Dus gewoon het openstaande bedrag betalen en dan maar hopen, dat het daarmee verholpen is?? En kan ik dan wel via gift-cards gewoon in de nederlandse app store kopen???

Ik had dus ook contact met de apple klantenservice via de mail, en uit hun woorden proefde ik dus ook al, dat ze mijn "probleem" al vaker waren tegen gekomen en dat als ik er echt niet uit zou komen met click&buy, dat ze dan wel mijn account wilde enablen...

iMario 03-03-09 16:31

Gewoon die schuld betalen en met gift cards gaan betalen...

Lucien1966 03-03-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 262600)
Gewoon die schuld betalen en met gift cards gaan betalen...

thanks, dat was ik ook van plan, maar wilde het gewoon netjes doen en ze laten weten dat het openstaande bedrag onderweg is, maar ik kan in iedergeval aantonen dat ik ze gemaild heb op een bepaalde datum

Luciano- 10-03-09 21:51

die gift card zijn wel erg goedkoop tegenwoordig.

Lucien1966 12-03-09 16:56

Heb na een 2e reminder van click&buy ze weer geprobeerd te bellen en ze uiteindelijk aan de telefoon gekregen, de situatie (boos) uitgelegd en natuurlijk gezegd dat ik de 15 €, die als administratiekosten er bovenop gerekend zou worden niet zou betalen, aangezien ik al na het eerste mailtje geprobeerd had contact met ze te krijgen en ze nergens op reageerde (niet telefonisch/email), heb dus uiteindelijk alleen het openstaande bedrag hoeven te betalen en nu kan ik ook weer gewoon mijn itunes account in de app store gebruiken...

Mighty-Mike89 07-06-09 18:48

Ik heb precies het zelfde.

Maar hoe kom ik nu aan de US store?? heel vervelend is dit :S


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.