iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Computer machtiging (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/36278-computer-machtiging.html)

EyeGZM 20-06-09 22:16

Computer machtiging
 
Na google gebruikt te hebben en dit forum doorzocht te hebben, heb ik nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik wilde een app downloaden via de AppStore op mijn iPhone. Ik kreeg de melding dat deze te groot was en dat ik hem moet downloaden via de iTunes Store. Dit heb ik gedaan, en toen op synchroniseren geklikt. Als eerste begon iTunes (ik gebruik de nieuwste versie) allerlei apps te verwijderen (ik denk dat hij er minstens vijftien heeft verwijderd) en toen kreeg ik de volgende foutmeldingen:

http://i42.tinypic.com/b5hbt3.jpg

en

http://i41.tinypic.com/2vn48s3.jpg

Ik heb toen de computer gemachtigd via Store > Computer machtigen en toen kreeg ik de volgende melding:

http://i41.tinypic.com/zn3t39.jpg

Ik heb de verschillende help-topics op internet doorgekeken en de machtiging van mijn computer ingetrokken en hem opnieuw gemachtigd. Nog steeds krijg ik dan de eerste twee foutmeldingen. Zowel op mijn iPhone als in iTunes ben ik met dezelfde store-account ingelogd. Computer / iTunes opnieuw opstarten heeft tot nu toe niet geholpen.

Met de synchronisatie van muziek en podcasts e.d. heb ik geen problemen ondervonden.

Heeft iemand nog suggesties?

Undertaxxx 20-06-09 22:19

Je bent absoluut zeker dat al die applicaties gekocht geweest zijn via de Appstore ? Zo ja dan kan het wonderen doen als je je iPhone even herstart, ik had laatst ook even dit probleem maar na een herstart ging alles weer zoals gehoord.

EyeGZM 20-06-09 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 304639)
Je bent absoluut zeker dat al die applicaties gekocht geweest zijn via de Appstore ? Zo ja dan kan het wonderen doen als je je iPhone even herstart, ik had laatst ook even dit probleem maar na een herstart ging alles weer zoals gehoord.

Ik heb alle apps direct vanuit de AppStore gekocht. Ik zou ook eerlijk gezegd geen idee hebben waar ik apps op een andere manier vandaan moet halen. Ik heb zojuist mijn iPhone herstart, maar helaas krijg ik wederom deze foutmelding.

Undertaxxx 20-06-09 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EyeGZM (Bericht 304653)
Ik heb alle apps direct vanuit de AppStore gekocht. Ik zou ook eerlijk gezegd geen idee hebben waar ik apps op een andere manier vandaan moet halen. Ik heb zojuist mijn iPhone herstart, maar helaas krijg ik wederom deze foutmelding.

Probeer even om iTunes te verwijderen en opnieuw te installeren, alles blijft gewoon behouden zoals apps, muziek, enz. Wat je ook even kan proberen is de applicatie te verwijderen en opnieuw te kopen. Succes

i(Phone) 21-06-09 10:01

Ik heb hetzelfde probleem! Telkens zegt hij zoiets van 'Deze computer is al gemachtigd' ofzo.

EyeGZM 21-06-09 10:46

Bedankt voor de tips.
Ik heb iTunes gedeïnstalleerd, en toen weer opnieuw erop gezet. Ik moest inloggen met mijn iTunes account en nadat ik eerst de machtiging van mijn computer verwijderd had, en hem toen opnieuw machtigde werkte alles wel weer. Thanx! :D

Rowtricker 28-06-09 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door i(Phone) (Bericht 304918)
Ik heb hetzelfde probleem! Telkens zegt hij zoiets van 'Deze computer is al gemachtigd' ofzo.

Ook ik heb dit probleem met mijn ipod touch, alleen het deinstalleren van itunes heeft bij mij het probleem niet opgelost
Weet iemand nog een andere oplossing?

macciato 06-07-09 11:52

Ik had hetzelfde probleem, iTunes opnieuw geïnstalleerd, werkte perfect. Alleen nu wil ik de programma's synchroon houden en wil dat dus in het iPhone menu in iTunes aanvinken maar dan geeft hij aan dat alle programma's met bijbehorende gegevens verwijderd zullen worden. Als ik dit doe zullen dan al mijn instellingen van mijn programma's verwijderd worden?

Dragon 06-07-09 12:07

Je moet ff inloggen op dezelfde PC als "Administrator", iTunes starten, aanmelden en dan iPhone syncen.

Waarna je weer naar je eigen PC account kan gaan en waarna de melding als het goed is weg.

Werkte voor mij....

macciato 06-07-09 13:05

Moet ik dan als administrator de app synchronisatie aanzetten of niet?

Dragon 07-07-09 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macciato (Bericht 319140)
Moet ik dan als administrator de app synchronisatie aanzetten of niet?

Inloggen op de PC als "Administrator", zie je geen admin bij inloggen dan moet je die ontgrendelen.

Heb je Vista moet je het volgende doen.

Click op start, type cmd in de Vista zoek box
cmd.exe verschijnt boven in de start box, rechtermuis drukken op cmd.exe. En dan uitvoeren als administrator.

Om Administrator account te activeren, type
"net user Administrator /active:yes" zonder de aanhalingstekens.

Om Administrator account te de-activeren, type
"net user Administrator /active:no" zonder de aanhalingstekens.

Succes.

macciato 07-07-09 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 319631)
Inloggen op de PC als "Administrator", zie je geen admin bij inloggen dan moet je die ontgrendelen.

Heb je Vista moet je het volgende doen.

Click op start, type cmd in de Vista zoek box
cmd.exe verschijnt boven in de start box, rechtermuis drukken op cmd.exe. En dan uitvoeren als administrator.

Om Administrator account te activeren, type
"net user Administrator /active:yes" zonder de aanhalingstekens.

Om Administrator account te de-activeren, type
"net user Administrator /active:no" zonder de aanhalingstekens.

Succes.

Tot hier lukt het. Maar als ik als administrator sync dan zijn toch al mijn gegevens van mijn iPhone verdwenen? iTunes heeft niet mijn data uit mijn normale account in de administrator account staan (wat ook logisch is).

Dragon 07-07-09 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macciato (Bericht 319773)
Tot hier lukt het. Maar als ik als administrator sync dan zijn toch al mijn gegevens van mijn iPhone verdwenen? iTunes heeft niet mijn data uit mijn normale account in de administrator account staan (wat ook logisch is).

Probeer alleen de computer in iTunes (in "administrator" account) te machtigen. Het heeft iets met rechten te maken die je soms als gebruiker niet hebt in Vista die voor bepaalde app's wel nodig zijn.
Eenmaal de PC als administrator aangemeld te hebben bij iTunes herkend hij de volgende keer de PC (in gewone account) als administrator met alle rechten.
Dan moet het probleem zijn opgelost.

hansp 07-07-09 16:08

Ik krijg ook dezelfde meldingen als de topicstarter. Hij blijft maar aangeven dat ik de computer moet machtigen en wanneer ik dat doe geeft hij aan dat de computer al gemachtigd is.
Inmiddels heb ik als administrator itunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd, machtiging ingetrokken en opnieuw gemachtigd.
Wie weet wat ik nog meer zou kunnen doen?

macciato 07-07-09 16:18

Dubbele post..

macciato 07-07-09 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 319807)
Probeer alleen de computer in iTunes (in "administrator" account) te machtigen. Het heeft iets met rechten te maken die je soms als gebruiker niet hebt in Vista die voor bepaalde app's wel nodig zijn.
Eenmaal de PC als administrator aangemeld te hebben bij iTunes herkend hij de volgende keer de PC (in gewone account) als administrator met alle rechten.
Dan moet het probleem zijn opgelost.

Het overzetten van de apps was ook al wel gelukt alleen nu wil ik ze synchroon houden. Dus dan vink ik in het tab Programma's in het iPhone menu in iTunes aan de Programma's synchroniseren aan. En dan krijg ik de melding Alle programma's + de gegevens van deze programma's zullen worden vervangen. Betekend dit dat alle instellingen en gegevens zullen worden vervangen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hansp (Bericht 319849)
Ik krijg ook dezelfde meldingen als de topicstarter. Hij blijft maar aangeven dat ik de computer moet machtigen en wanneer ik dat doe geeft hij aan dat de computer al gemachtigd is.
Inmiddels heb ik als administrator itunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd, machtiging ingetrokken en opnieuw gemachtigd.
Wie weet wat ik nog meer zou kunnen doen?

Ik heb het zo gedaan: iTunes gemachtigd, daarna iTunes verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, machtiging ingetrokken en computer opnieuw gemachtigd. Dat werkte voor mij.

hansp 07-07-09 18:17

Macciato, Dank voor je reactie.
Helaas is dat ook de volgende die ik heb gehanteerd en dit zelfs enkele malen opnieuw. Echter zonder verandering.

Dragon 07-07-09 19:08

Nog een keer dan.

De PC opstarten en als administrator inloggen, dus niet met je normale account, ook niet als je denkt dat deze de administrator rechten heeft. Dat heeft hij namelijk dus niet. Dan de PC in iTunes (in "administrator" account) opnieuw machtigen met je eigen account. Nu kan jeterug naar je eigen PC account.
Eenmaal de PC als administrator aangemeld te hebben bij iTunes herkend hij de volgende keer de PC (in gewone account) als administrator met alle rechten.

Dan moet het probleem zijn opgelost.

macciato 07-07-09 22:31

Ik heb alles op die manier gedaan en ik krijg nogsteeds de melding als ik ze synchroon wil houden dat mijn gegevens verwijderd zullen worden.
De apps staan al op mijn comp, krijg ze alleen niet synchroon:(.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hansp (Bericht 319932)
Macciato, Dank voor je reactie.
Helaas is dat ook de volgende die ik heb gehanteerd en dit zelfs enkele malen opnieuw. Echter zonder verandering.

Misschien moet je de volgorde van de handelingen eens veranderen. Eerst machtiging intrekken dan opnieuw installeren, dan weer machtigen bijvoorbeeld.

Dragon 08-07-09 08:08

Loggen jullie wel in op de PC als "administrator"

hansp 08-07-09 08:17

Dank jullie voor de hulp inmiddels heb ik het opgelost door de sc info folder te verwijderen zoals omschreven in iTunes repeatedly prompts to authorize computer to play iTunes Store purchases

Nu werkt het weer zoals het hoort.

The Raptor 18-05-10 21:40

Ik heb deze topic gevolgd maar helaas is het probleem niet verholpen. Iemand nog tips voor mij?

iPhoneLeek 16-01-11 11:07

Beste iPhonevrienden,

ik heb dus hetzelfde probleem (heel lastig). Ik heb iPhone al eens herstart, itunes opnieuw geïnstalleerd, gecontroleerd of ik administrator ben..
Geen resultaat.

Kan iemand me helpen. De sync stopt nog steeds bij stap 3 van 5 "machtig uw pc" en dit blijft hij vragen.

Grtz

sham27 30-01-11 12:07

Iemand nog tips hoe ik als Administrator kan inloggen op mijn pc? Ik heb het al door middel van voorgaande pagina "cmd" geprobeerd, maar ook dan krijg ik geen optie om als Administrator in te loggen zodra mijn pc is opgestart..

sham27 30-01-11 12:14

En volgens mij heb ik het nu zelf al opgelost door iTunes met de rechterknop als Administrator uit te voeren. Hij lijkt nu te synchen.. :D

sledge 06-02-14 15:15

ik heb hier plots hetzelfde probleem, wel twee jaar later......en geen enkele oplossing werkt hier

kraantje94 08-02-14 16:40

Ik HAD het probleem ook, wilde Whatsapp op de iPad 2 hebben en dus erop gezet.

Toen kwam het probleem tevoorschijn.

Na nieuwe installaties van iTunes en zelfs de computer naar een vorig herstelpunt gezet te hebben bleef het probleem.

Na gaan denken (beetje laat), Whatsapp er af en probleem weg.

sledge 08-02-14 19:18

drastisch opgelost : ipad terug naar fabrieksinstellingen, jailbreak erover en alles werkt terug, meeste tijd gestoken in het maken van mapjes met de apps in, heb ineens alle herstelpunten weg gegooid en harde schijf op laptop is terug voor de helft leeg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:03.