iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Probleem: "De opgegeven bestandsnaam bestaat al." (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/61759-probleem-de-opgegeven-bestandsnaam-bestaat.html)

cynu 17-06-10 02:46

Probleem: "De opgegeven bestandsnaam bestaat al."
 
Telkens tijden het synchroniseren krijg ik de volgende melding:

De iPhone 'iPhone' kan niet worden gesynchroniseerd. De opgegeven bestandsnaam bestaat al.

Ik heb op het internet gezocht, maar er lijkt niemand anders met dit probleem te zijn. Ik heb van alles probrobeerd: iPhone/iTunes/computer opnieuw opstarten. "iPod photo cache" van iPhoto verwijderd. Reservekopieën van iPhone verwijderd.

Ik vermoed dat het iets met de foto's te maken heeft. Sinds ik iOS 4 GM geïnstalleerd heb, verschijnen mijn foto's niet meer in de Filmrol. Dat terwijl iTunes wel zegt dat ik 260 Mb aan foto's op m'n iPhone heb staan.

Iemand suggesties?

Ruben.cc 17-06-10 09:54

Gedver, dit lijkt wel een Windows melding zo lekker vaag als dit is.

Ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar wellicht kun je proberen in elk geval uit te zoeken WAT er dan al bestaat en niet gesynchroniseerd kan worden.

Je vermoed zelf iets met foto's, dus zet bijvoorbeeld dat deel in iTunes uit en probeer nog eens te syncen. Hou je dezelfde fout, dan zet je het weer aan en zet je bijvoorbeeld het syncen van voice-memo's eens uit etc. etc.

Op die manier zou je er in elk geval achter moeten kunnen komen -wat- precies het probleem veroorzaakt en dat maakt het zoeken naar een oplossing weer makkelijker.

cynu 17-06-10 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben.cc (Bericht 466135)
Je vermoed zelf iets met foto's, dus zet bijvoorbeeld dat deel in iTunes uit en probeer nog eens te syncen. Hou je dezelfde fout, dan zet je het weer aan en zet je bijvoorbeeld het syncen van voice-memo's eens uit etc. etc.

Gedaan. Ieder synchronisatie-onderdeel uitgeschakeld, maar nog steeds krijg ik hetzelfde bericht.

scubaman 17-06-10 13:40

Heb hetzelfde probleem.


ik heb net iThunes 9.2 gedownload en geïnstalleerd (auto upate) Nu wil ik mijn Iphone synchroniseren maar krijg de melding kan de Iphone van xxx niet synchroniseren. De opgegeven bestandsnaam xxx bestaat al.


Bedankt,
Bert

cynu 17-06-10 13:50

Er loop inmiddels op het forum van Apple ook een discussie:

discussions.info.apple.com

scubaman 17-06-10 13:52

Zou het een oplossing zijn om iTunes 9.2 terug te zetten naar 9.1 En zo ja kan dat en hoe ik dat?


Bert

Mickyman 18-06-10 10:10

zelfde probleem hier

angelo222 20-06-10 10:01

ook het zelfde probleem hoe is dit op te lossen?

angelo222 20-06-10 10:03

ook na instalatie van 9.2

shapezzz 20-06-10 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scubaman (Bericht 466245)
Zou het een oplossing zijn om iTunes 9.2 terug te zetten naar 9.1 En zo ja kan dat en hoe ik dat?


Bert

Kan je altijd proberen ;)
iTunes uit je programma's verwijderen en de iTunes-map even tijdelijk een andere naam geven zodat deze opnieuw aangemaakt wordt bij de installatie :)
Daarna de nieuwe iTunes-map verwijderen en de oude weer hernoemen naar iTunes, dit alles uiteraard met iTunes niet actief op de achtergrond ;)

scubaman 20-06-10 22:46

Heb nog geen oplossing. Heb de oude iTunes niet aangepast

Michel15 20-06-10 22:52

Precies hetzelfde probleem hier. Alle processen die met iTunes te maken hadden heb ik gesloten.

Toen ik de iPhone weer wilde aansluiten moest ik hem herstellen met een reservekopie. Duurde even, maar alles is goedgegaan.

9,2 heb je toch nodig als je morgen op IOS4 wil draaien, dus terugzetten naar 9.1 was voor mij geen oplossing

cynu 22-06-10 17:41

Oplossing (voor mij) gevonden! iToner (programmaatje om ringtones mee te synchroniseren) geüpdatet, ringtones opnieuw gesynchroniseerd en de foutmelding was verdwenen...

jeronimo1971 22-06-10 23:15

iToner update werkt bij mij ook. Top!!

foutmelding verdwenen

Jandrover 25-06-10 12:44

Goeie tip met itoner is het probleem inderdaad opgelost, bedankt!

laptopleon 28-06-10 14:42

Ik heb geen iToner geïnstalleerd, nooit gehad ook, en toch krijg ik ook deze melding.. Iemand nog ideeën?

Jandrover 28-06-10 14:48

je moet juist Itoner installeren om het probleem op te lossen.

laptopleon 28-06-10 15:09

Er staat toch echt dat hij het geüpdate heeft, wat impliceert dat het probleem door de oudere versie van iToner veroorzaakt werd. Wat weer impliceert dat dit alleen een oplossing is voor iPhone bezitters die al iToner hadden geïnstalleerd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cynu (Bericht 471448)
Oplossing (voor mij) gevonden! iToner (programmaatje om ringtones mee te synchroniseren) geüpdatet, ringtones opnieuw gesynchroniseerd en de foutmelding was verdwenen...

Vandaar dat ik sceptisch was, maar ik heb het toch geprobeerd en inderdaad is het probleem nu verholpen. :O

Thanks :) Ik ga dit ook ff op die apple forum thread zetten.

levindenboer 28-06-10 18:05

Heb precies dezelfde melding!

KayaS 01-07-10 11:15

Had ook dezelfde melding, bleek een trial in mijn programma's te hebben van iToner, heb een upgrade gedaan en idd, de melding is weg! Geweldig bedankt voor deze tip.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.