iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Complete bibliotheek ergens anders (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/65425-complete-bibliotheek-ergens-anders.html)

spysical 25-07-10 00:44

Complete bibliotheek ergens anders
 
Hoi,

Ik zoek een manier om al mijn iTunes data, op mijn externe harde schijf te zetten. Deze is namelijk wel groot genoeg en ik kan de ruimte die iTunes in neemt goed gebruiken voor iets anders.

Zou iemand weten hoe ik dit kan doen?

Heb al geprobeerd de gehele bibliotheek te verplaatsen. Maar dit werkt niet.
Dan ben ik al mijn muziek etc. kwijt en moet ik opnieuw importeren. Waarna het weer helemaal terug staat.

Groetjes,

Digital rebeL 25-07-10 02:01

Google is your best friend...

iTunes: Uw iTunes-muziekmap verplaatsen

spysical 26-07-10 15:59

kan op slot, bibliotheek staat nu ergens anders ;)

Thunderburt 28-07-10 11:03

Ben door ruimtegebrek ook gedwongen mijn muziekbibliotheek te verplaatsen naar een externe harde schijf. Als je op deze manier de bibliotheek verplaatst (of beter gezegd laat verplaatsen door iTunes), blijft de mappenstructuur zoals die in de Explorer te zien is gehandhaafd (behalve dat de drive-letter anders is natuurlijk)? Ik heb nu een map per artiest en submappen daarbinnen voor de afzonderlijke albums; dat zou ik graag zo houden...

MarcMouton 06-08-12 12:00

Heb andere computer en heb daar al mijn muziekbestanden in windows mappen als mp3 etc opgeslagen en wil mijn iTunes biblotheek nu overzetten naar die nieuwe computer zodat ik al die uren werk om titels etc te vermelden (vooral bij klassieke muziek een drama) voorkomen door mijn bibliotheek te importeren maar waarom kent iTunes die optie niet (commercie waarschijnlijk) en dan nog is er een oplossing? Wie helpt mij?

Guest-20180925190238 06-08-12 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarcMouton (Bericht 812280)
....naar die nieuwe computer zodat ik al die uren werk om titels etc te vermelden (vooral bij klassieke muziek een drama) voorkomen door mijn bibliotheek te importeren maar waarom kent iTunes die optie niet (commercie waarschijnlijk) en dan nog is er een oplossing? Wie helpt mij?

Met "commercie" heeft dat echt niets te maken en dus is die negatieve ondertoon niet nodig om het "probleem" op te lossen. :rolleyes:

Op een Windows computer kan je de volledige iTunes bibliotheek van de oude naar de nieuwe computer kopiëren.

Of, je kan de iTunes bibliotheek uit een Windows backup (NT Backup) terugzetten. Of je kan Windows Easy Transfer gebruiken. Dus, mogelijkheden genoeg.

Succes verder :)

XIII 06-08-12 12:43

Het is wel grappig dat Apple er in de supportdocumentatie vanuit gaat dat je nieuwe computer een Mac is:

iTunes: uw muziek overzetten naar een nieuwe computer

Marc, misschien heb je toch iets aan de info in dat artikel?

MarcMouton 06-08-12 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 812283)
Met "commercie" heeft dat echt niets te maken en dus is die negatieve ondertoon niet nodig om het "probleem" op te lossen. :rolleyes:

Op een Windows computer kan je de volledige iTunes bibliotheek van de oude naar de nieuwe computer kopiëren.

Of, je kan de iTunes bibliotheek uit een Windows backup (NT Backup) terugzetten. Of je kan Windows Easy Transfer gebruiken. Dus, mogelijkheden genoeg.

Succes verder :)

Merci; geloof dat dit wel gaat lukken; sorry van die commercie; waarom kan je wel lezen op mijn iphone en niet op de pc in het form?

Guest-20180925190238 06-08-12 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarcMouton (Bericht 812297)
Merci; geloof dat dit wel gaat lukken;

Dat gaat zeker lukken, kijk maar eens in de link die XIII geplaatst heeft :)

Als je ook nog de backups van de iPhone nodig hebt dan kopieer ook deze bestanden van de oude PC:

Citaat:

C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup

MarcMouton 06-08-12 13:25

door de link van XIII en je tips ben ik nu zover dat mijn hele bibliotheek is ingelezen waarvoor mijn dank; maar omdat alle nummers op een andere (interne) harde schijf zijn gezet zou ik bij elk van de 17000 nummers moeten aangeven waar itunes dat kan vinden; heb al ij instellingen en geavaceerd gekeken maar kom er niet uit.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.