//

Guide: overzicht van de belangrijkste iTunes errors + oplossingen

Guide: overzicht van de belangrijkste iTunes errors + oplossingen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Je probeert je iPhone/iPod/iPad te updaten of te herstellen maar je krijgt een iTunes error, wat moet je doen? Voordat je in alle paniek een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-04-11, 12:01
leontjuh1's schermafbeelding
leontjuh1 leontjuh1 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Goes, Zeeland
Berichten: 173
Standaard Guide: overzicht van de belangrijkste iTunes errors + oplossingen

Je probeert je iPhone/iPod/iPad te updaten of te herstellen maar je krijgt een iTunes error, wat moet je doen?
Voordat je in alle paniek een topic aanmaakt kijk je uiteraard in de bestaande topics. Omdat die vaak nogal onduidelijk zijn en de oplossing pas ergens middenin worden verteld maak ik hier een verzameltopic met (bijna) alle iTunes errors en welke oplossing daarvoor is.

Error 2
Deze error komt voor als je probeert te herstellen naar een huidige of oude firmware die wordt gecontroleerd bij Apple.
Krijg je deze error, controleer dan of je firewall of antivirus iTunes blokkeert. Voeg bijvoorbeeld iTunes toe aan de lijst met uitzonderingen of zet je firewall/antivirus tijdelijk uit.

Error 21
Als je deze error krijgt staat je iDevice waarschijnlijk niet correct in DFU mode. Wil je hulp om je iDevice wel goed in DFU mode te krijgen, probeer het dan eens via het programma iREB.
Veel succes.

Error 29
Ook dit kun je via iREB oplossen door je iDevice uit de recovery mode loop te 'kicken'. Een download-link vind je in de tip hierboven. Daarnaast kun je ook de oplossing uit dit artikel proberen.

Error 39
De oorzaak voor deze error is niet heel duidelijk, de oplossing gelukkig wel.
Sluit je iDevice aan op je PC/Mac en kopieer eerst alle foto's op je iDevice naar je PC/Mac.
Citaat:
Om de foto’s te importeren op je computer, ga je als volgt te werkt. Windows-gebruikers sluiten de iPhone aan op de pc. De iPhone wordt nu automatisch herkend als digitale camera. Geef aan dat je de foto’s wilt importeren. Op de Mac sluit je de iPhone aan en ga je naar iPhoto. De iPhone verschijnt hier als een apart apparaat. Klik rechtsonder op de knop Importeer alles of selecteer een aantal foto’s en sleep ze naar één van de reeds aanwezige albums.
Heb je dit gedaan, ga dan naar iTunes en ga naar de Foto's tab. Klik het vinkje weg. Je zal gevraagd worden of je al je foto's wilt verwijderen, druk op ja. Controleer nu je iPhone om te kijken of alle foto's daadwerkelijk verdwenen zijn. Als dit zo is, vink je de map weer aan en synchroniseer je je iDevice.

Error 1002
Als je deze error krijgt zit je iPhone waarschijnlijk vast in een recovery mode loop. Probeer eerst op de normale manier te herstellen. Lukt dit niet, download dan eens iREB en sluit je iPhone aan op je computer. Ga daarna naar de tab "Recovery mode loop fixer" en volg de instructies.

Error 1013
Deze error komt voor als je probeert te herstellen naar een huidige of oude firmware die wordt gecontroleerd bij Apple.
Meestal wordt dit veroorzaakt door TinyUmbrella die een host heeft toegevoegd in je hosts-file.
Gebruik je Mac OS X, gebruik dan deze guide.
Gebruik je een versie van Windows, ga dan naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ en open het bestand "hosts" met Notepad. Ga op zoek naar de entry: 74.208.10.249 gs.apple.com en plaats hiervoor een # met een spatie ertussen. Sla daarna het bestand op en probeer opnieuw.

Error 1015
Deze error krijg je meestal als je probeert je iDevice te herstellen. In veel gevallen hebben de mensen die deze error krijgen in het verleden TinyUmbrella of dergelijke gebruikt. Je krijgt deze error omdat iTunes je firmware-update bij de verkeerde host laat controleren.
Gebruik je Mac OS X, gebruik dan deze guide.
Gebruik je een versie van Windows, ga dan naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ en open het bestand "hosts" met Notepad. Ga op zoek naar de entry: 74.208.10.249 gs.apple.com en verwijder deze. Sla daarna het bestand op en probeer opnieuw.

Error 1601,1611 etc.
Errors die beginnen met 16xx zijn vaak de oorzaak van een (slechte) USB-poort. Krijg je deze error, probeer dan eens je iDevice op een andere USB-poort aan te sluiten. Heb je al je USB-poorten al geprobeerd, probeer dan eens iTunes opnieuw te downloaden en opnieuw te installeren. Daarnaast kun je nog proberen om je PC/Mac opnieuw op te starten, dit neemt veel problemen weg. Als dat allemaal geen effect heeft, probeer dan eens op de PC/Mac van een vriend/vriendin je iDevice te herstellen.

Error 3194
Deze(of een error in de range van 3000-3999) error krijg je meestal als je probeert te downgraden. Oorzaak hiervan is dat je zeer waarschijnlijk óf geen SHSH-blobs hebt van de desbetreffende firmware, óf je host staat niet goed ingesteld.
Check eerst of je firewall of antivirus niet de toegang tot iTunes blokkeren.
Als je niet weet wat SHSH-blobs zijn, heb je ze zeer waarschijnlijk niet opgeslagen. Downgraden kan in dat geval dus helaas niet. Weet je zeker dat je je SHSH-blobs hebt opgeslagen, kijk dan eens naar je "hosts" bestand. Deze kun je vinden door naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ te gaan en het "hosts" bestand te openen met Notepad. Voeg dan de entry "74.208.10.249 gs.apple.com" toe. Doe dit wel op een nieuwe regel en haal de aanhalingstekens weg. Ditzelfde kun je doen op de Mac, via de Terminal.
Een makkelijkere manier om je iDevice te downgraden door middel van SHSH-blobs is het gebruik van TinyUmbrella. Een goede guide hoe je dit moet doen vind je hier.

Let op: bij een upgrade kan het nodig zijn om de genoemde entry net (tijdelijk) uit je hosts bestand te verwijderen, omdat Cydia de nieuwste firmware blijkbaar niet meteen ondersteunt.

De errors in dit topic zijn de meest voorkomende errors op dit forum. Heb je echter een andere error, laat dat dan even via een reactie in dit topic weten.
Kom je er nog niet uit na de uitleg van een error in dit topic? Gebruik dan de zoekfunctie

Laatst gewijzigd door leontjuh1; 15-05-12 om 17:39. Reden: 3194 problemen bij upgrade
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-11, 12:10
Pl0xs's schermafbeelding
Pl0xs Pl0xs is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 621
Standaard

Hier kan je ook kijken
iTunes Errors - The iPhone Wiki
  #3  
Oud 23-01-12, 21:46
ashtrey ashtrey is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik krijg de volgende melding na stap 1 bij iTunes Match:

Uw verzoek aan de iTunes Store kan niet worden voltooid. Er heeft zich een time-out van de netwerkverbinding voorgedaan. Controleer of de netwerkinstellingen juist zijn en of de netwerkverbinding actief is. Probeer het vervolgens opnieuw.

Er staat helaas geen error-code bij. Ben vervolgens al een aantal avonden, via oa google en diverse forums, op zoek naar een oplossing. Helaas zonder resultaat.

Ben inmiddels ten einde raad. Wie kan me helpen aub?

Laatst gewijzigd door ashtrey; 23-01-12 om 21:47. Reden: Aangevuld.
  #4  
Oud 26-05-12, 00:56
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Uit ervaring kan ik ook melden dat foutmelding 3194 ook kan veroorzaakt zijn door verouderde USB poorten.
Ik heb deze avond 5.1.1 willen installeren (ik kwam van 5.0.1) en op m'n PC (6j oud) wilde hij niet, gaf de 3194 foutmelding.
Dan beneden op de laptop gedaan (1j oud) en ging zonder problemen.
Ik herinner me nog dat ik het zelfde voor had toen ik van 4.3.3 naar 5.0.1 ging ook.
  #5  
Oud 26-05-12, 09:28
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

EDIT:

Ik postte dit:

Citaat:
3194 ivm USB poorten? Lijkt me sterk...

Vergelijk de HOSTS file van beide PC's eens?!
Maar ik werd er via PM op gewezen dat ik er naast zat...

Sorry, negeer dit dus maar!
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!

Laatst gewijzigd door XIII; 26-05-12 om 09:55.
  #6  
Oud 12-09-12, 20:35
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Bij het opstarten van iTunes krijg ik de ERROR -42032 en als ik dan op ok klik werkt iTunes gewoon zoals het moet. Toch wil ik graag van deze foutmelding af! Iemand enig idee?
  #7  
Oud 13-09-12, 23:45
Basc Basc is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 29
Standaard

Als ik mijn iPhone aan mijn nieuwe laptop koppel krijg ik een foutmelding dat ik de juiste versie van iTunes moet downloaden de Windows 7 64 bits versie, terwijl ik deze gewoon heb gedownload en geïnstalleerd vanaf de Apple site.
De nieuwe laptop moet mijn 'sync laptop' worden omdat de oude kapot is.
iTunes werkt verder prima, muziek etc doet het gewoon.
Kan iemand mijn helpen?
  #8  
Oud 03-01-13, 13:16
arimatea arimatea is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

Itunes werkt bij mij helemaal niet meer. Krijg diverse foutmeldingen en het lukt me ook niet om het eraf te halen en opnieuw te installeren.

Itunes11 heeft bij mij welgeteld 1 keer gewerkt.

Wat kan ik het beste doen. Redelijk digibeet hier in vergelijking met de rest van het forum hier.
  #9  
Oud 03-01-13, 17:42
darickj darickj is offline
• iOS 9.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 82
Standaard

iTunes kan geen reserviekopie maken omdat de reservekopie niet op de computer kan worden opgeslagen :-(
  #10  
Oud 04-01-13, 16:16
arimatea arimatea is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

@darickj
Dank voor je reactie.
En weet je ook hoe ik dit kan oplossen?
  #11  
Oud 09-01-13, 00:53
darickj darickj is offline
• iOS 9.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 82
Standaard

Ben nog steeds bezig, morgen even verder kijken. Laat het jullie snel weten
  #12  
Oud 09-01-13, 12:58
fera68 fera68 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 7
Standaard problemen met iTunes 64 bit

Ik gebruik windows 7 en heb iTunes 64 bit versie geïnstalleerd. ALs ik mijn iPhone aansluit, krijg ik toch de melding 'Deze iPhone kan niet worden gebruikt omdat de vereiste software niet is geïnstalleerd. Verwijder iTunes en installeer de 64 bits versie van iTunes. Ik weet zeker dat ik de 64 bits versie erop heb staan. Wat kan er mis zijn?
  #13  
Oud 30-03-13, 16:27
twhendriks twhendriks is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard foutmelding

Hallo ik krijg steeds als ik mijn iphone verbind met de pc en open ituns de foutmelding {42110] wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen
n
b.v.b.d
Theo
  #14  
Oud 03-04-13, 11:09
ledenjes ledenjes is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twhendriks Bekijk bericht
Hallo ik krijg steeds als ik mijn iphone verbind met de pc en open ituns de foutmelding {42110] wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen
n
b.v.b.d
Theo
De oplossing voor de foutmelding 42110 vind je hier: iTunes Store: foutbericht 3001, -42110 of 5103 tijdens het downloaden van huurfilm. Het betreft daar specifiek het downloaden van een huurfilm, maar de oplossing werkt in het algemeen voor foutmelding 42110. Althans, wel bij mij.
  #15  
Oud 08-04-13, 16:44
wilfrida wilfrida is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 113
Standaard andere fout in itunes

Hallo,
ik krijg foutmedlng

- 42110

ik heb behalve jouw artikel er ook op gegoogeld, maar ik vind deze fout niet.

zegt het jou iets?
ik heb itunes al paar keer opnieuw geinstalleerd.

wilfrida
  #16  
Oud 08-04-13, 16:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfrida Bekijk bericht
H
ik heb behalve jouw artikel er ook op gegoogeld, maar ik vind deze fout niet.
Voor iTunes fout 42110 gebruik je beter de zoekfunctie van het forum. Die fout is de laatste weken al een paar keer voorbij gekomen.

Of het onderstaande Apple KB:
http://support.apple.com/kb/TS1597?viewlocale=nl_NL
  #17  
Oud 20-10-13, 20:48
Jippie1 Jippie1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 7
Standaard Error 1669

Ik wil mijn splinternieuwe iPhone 5s herstellen via iTunes. Nu stopt hij telkens en krijg ik foutmelding 1669. Kan niks meer met mijn iPhone . Gegoogled naar een oplossing. Het regent klachten via Engelse sites. Iemand een oplossing?
  #18  
Oud 20-10-13, 21:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe heb je dat herstel gedaan en met welke versie van iTunes?
  #19  
Oud 21-10-13, 11:01
Jippie1 Jippie1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 7
Standaard

iPhone aan de pc verbonden met iTunes. Reservekopie gemaakt en herstel gestart. Halverwege stopt het balkje en krijg ik error 1669. Ik heb de nieuwste versie van iTunes. Nu zie ik op mijn ipphonescherm alleen de afbeelding dat ik moet verbinden met iTunes
  #20  
Oud 21-10-13, 11:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan zet de iPhone in DFU mode en probeer nog eens te herstellen met iTunes 11.1.1. Zet eerst alle virusscanners, firewalls, defenders, enz... uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zoek overzicht van gekochte iTunes apps IphoneCasey iPhone Apps 3 20-10-10 18:01
Verschillende errors bij het installeren van RockApp in Cydia Tiestofan Jailbreak apps en thema's 2 02-08-10 23:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.