iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   Ik kan niet kiezen. (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/115163-niet-kiezen.html)

Yannickjee. 29-03-12 15:14

Ik kan niet kiezen.
 
hallo, na mijn examens krijg ik 600 euro van mijn ouders voor een laptop/tablet. Maar ik kan niet kiezen. Wat is het verstandigste

1. voor de nieuwe ipad 32gb gaan.
2. doorsparen voor een macbook Pro of air.

wat is jullie mening hierover ? ik heb hem wel nodig voor school.

Yannick

L23 29-03-12 15:28

Het zijn beide hele mooie apparaten, maar het is maar net wat je er mee wil doen. Voor school adviseer ik je een Macbook Air. Ik heb zelf de Macbook Air 11 inch en deze is niet veel groter dan een iPad.
- Macbook is geschikter voor het typen van verslagen, het heeft al een toetsenbord.
- Meer mogelijkheden qua software en meer vrijheid.

De iPad is meer geschikt voor media. Ik wil zelf ook ooit nog een iPad. Daar zet ik dan alle college boeken digitaal op, lijkt me ideaal. En met 10 uur accuduur gaat het de hele dag mee. Maar voor school, waar je veel verslagen moet maken, misschien specifieke software nodig hebt, raad ik je een Macbook aan.

Yannickjee. 29-03-12 15:57

Ik heb al uitgezocht dat je numbers, pages en keynotes erop kan kopen ( iPad ) dus dat is eigenlijk geen probleem. Maar qua geheugen maak ik me eigenlijk zorgen. Bij een iPad kan je er geen USB in stoppen voor je school bestanden op te zetten.
want ik ga volgend jaar havo doen ( nu vmbo-tl 4 ).

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat bij de MacBook air de ventilator niet goed werkt en daardoor warm word.

Guest-20180925190238 29-03-12 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yannickjee. (Bericht 783761)
wat is jullie mening hierover ? ik heb hem wel nodig voor school.

Als je het apparaat voor school nodig hebt zou ik toch een MacBook Air of Pro adviseren. Veel scholen zijn (nog) vastgeketend aan Microsoft. Met een MacBook is het dan toch net iets makkelijker om Microsoft producten te gebruiken.

Word, Excel en Powerpoint kan je prima met Pages, Numbers en Keynote bewerken. Mocht dat niet zo lukken kan je op een MacBook nog altijd een virtuele Windows machine draaien. In het uiterste geval zelfs een echte Windows machine met Bootcamp.

Citaat:

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat bij de MacBook air de ventilator niet goed werkt en daardoor warm word.
Dat zullen dan wel mensen zijn die nog nooit een MacBook Air van dichtbij gezien hebben :rolleyes:

Succes gewenst :)

Yannickjee. 29-03-12 16:01

Dankje ! ;)

L23 29-03-12 16:05

Ja klopt, je hebt inderdaad Pages, Numbers en Keynotes op de iPad. Maar je mist nog steeds een toetsenbord, zoals ik al aangaf. Die moet je dan loskopen. Het begint dan toch meer op een laptop te lijken. Want je moet er nog accessoires erbij kopen. Maar het kan wel, toch verwacht ik dat er gevallen zullen zijn dat je iPad niet toereikend zal zijn.

Ik heb die verhalen niet gehoord, wel dat de ventilator van de Macbook air 2011 sneller aanslaat, maar niet dat er warmte problemen mee zijn. Ik heb zelf de Macbook Air 2010, dit was het allereerste 11 inch model. Deze is erg stil, de ventilator slaat nooit aan. Alleen als ik Skyrim speel, maar dat is begrijpelijk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 maart 2012 om 16:09 ----------

Ik las laatst dit artikel, iemand die zijn iPad 2 als computer gebruikt. Hij doet er vrijwel alles mee. Ik vond het een interessant verhaal!

How the iPad 2 Became My Favorite Computer

Guest-20180925190238 29-03-12 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L23 (Bericht 783776)
Deze is erg stil, de ventilator slaat nooit aan. Alleen als ik Skyrim speel, maar dat is begrijpelijk.

Ik heb een MacBook Air 11" 2011 met een 1.8 Ghz Core i7 en 256 GB SSD. Die wordt alleen maar warm als ik Adobe Flash gebruik, de ventilator gaat dan ook loeien. Maar dan weet ik tenminste dat de ventilator nog werkt want voor het overige hoor ik die niet :)

L23 29-03-12 16:15

Ja dat klopt, dat heb ik ook bij Adobe Flash haha. Maar die heb ik niet geïnstalleerd in Safari. Alleen voor Dumpert heb ik flash nodig en dan gebruik ik daarvoor Google Chrome.

Yannickjee, al een beetje een idee wat je wilt? Je hebt gelukkig nog een paar maanden :-)

Yannickjee. 29-03-12 16:31

Ik twijfel nog hard, anders moet ik nu even hard werken en sparen. Ik zal er eens met mijn vader over hebben

leon3 10-04-12 19:18

Je moet gewoon ff wat langer door sparen anders loop je straks 2 generatie's achter.
Kan je beter ff door sparen ben je over 1 jaar ook nog een beetje bij de tijd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:36.