//

Ik kan niet kiezen.

Ik kan niet kiezen. discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, na mijn examens krijg ik 600 euro van mijn ouders voor een laptop/tablet. Maar ik kan niet kiezen. Wat is het verstandigste 1. voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-03-12, 16:14
Yannickjee. Yannickjee. is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Breda
Berichten: 27
Standaard Ik kan niet kiezen.

hallo, na mijn examens krijg ik 600 euro van mijn ouders voor een laptop/tablet. Maar ik kan niet kiezen. Wat is het verstandigste

1. voor de nieuwe ipad 32gb gaan.
2. doorsparen voor een macbook Pro of air.

wat is jullie mening hierover ? ik heb hem wel nodig voor school.

Yannick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-12, 16:28
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Het zijn beide hele mooie apparaten, maar het is maar net wat je er mee wil doen. Voor school adviseer ik je een Macbook Air. Ik heb zelf de Macbook Air 11 inch en deze is niet veel groter dan een iPad.
- Macbook is geschikter voor het typen van verslagen, het heeft al een toetsenbord.
- Meer mogelijkheden qua software en meer vrijheid.

De iPad is meer geschikt voor media. Ik wil zelf ook ooit nog een iPad. Daar zet ik dan alle college boeken digitaal op, lijkt me ideaal. En met 10 uur accuduur gaat het de hele dag mee. Maar voor school, waar je veel verslagen moet maken, misschien specifieke software nodig hebt, raad ik je een Macbook aan.
  #3  
Oud 29-03-12, 16:57
Yannickjee. Yannickjee. is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Breda
Berichten: 27
Standaard

Ik heb al uitgezocht dat je numbers, pages en keynotes erop kan kopen ( iPad ) dus dat is eigenlijk geen probleem. Maar qua geheugen maak ik me eigenlijk zorgen. Bij een iPad kan je er geen USB in stoppen voor je school bestanden op te zetten.
want ik ga volgend jaar havo doen ( nu vmbo-tl 4 ).

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat bij de MacBook air de ventilator niet goed werkt en daardoor warm word.
  #4  
Oud 29-03-12, 16:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yannickjee. Bekijk bericht
wat is jullie mening hierover ? ik heb hem wel nodig voor school.
Als je het apparaat voor school nodig hebt zou ik toch een MacBook Air of Pro adviseren. Veel scholen zijn (nog) vastgeketend aan Microsoft. Met een MacBook is het dan toch net iets makkelijker om Microsoft producten te gebruiken.

Word, Excel en Powerpoint kan je prima met Pages, Numbers en Keynote bewerken. Mocht dat niet zo lukken kan je op een MacBook nog altijd een virtuele Windows machine draaien. In het uiterste geval zelfs een echte Windows machine met Bootcamp.

Citaat:
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat bij de MacBook air de ventilator niet goed werkt en daardoor warm word.
Dat zullen dan wel mensen zijn die nog nooit een MacBook Air van dichtbij gezien hebben

Succes gewenst
  #5  
Oud 29-03-12, 17:01
Yannickjee. Yannickjee. is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Breda
Berichten: 27
Standaard

Dankje !
  #6  
Oud 29-03-12, 17:05
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Ja klopt, je hebt inderdaad Pages, Numbers en Keynotes op de iPad. Maar je mist nog steeds een toetsenbord, zoals ik al aangaf. Die moet je dan loskopen. Het begint dan toch meer op een laptop te lijken. Want je moet er nog accessoires erbij kopen. Maar het kan wel, toch verwacht ik dat er gevallen zullen zijn dat je iPad niet toereikend zal zijn.

Ik heb die verhalen niet gehoord, wel dat de ventilator van de Macbook air 2011 sneller aanslaat, maar niet dat er warmte problemen mee zijn. Ik heb zelf de Macbook Air 2010, dit was het allereerste 11 inch model. Deze is erg stil, de ventilator slaat nooit aan. Alleen als ik Skyrim speel, maar dat is begrijpelijk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 maart 2012 om 16:09 ----------

Ik las laatst dit artikel, iemand die zijn iPad 2 als computer gebruikt. Hij doet er vrijwel alles mee. Ik vond het een interessant verhaal!

How the iPad 2 Became My Favorite Computer
  #7  
Oud 29-03-12, 17:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L23 Bekijk bericht
Deze is erg stil, de ventilator slaat nooit aan. Alleen als ik Skyrim speel, maar dat is begrijpelijk.
Ik heb een MacBook Air 11" 2011 met een 1.8 Ghz Core i7 en 256 GB SSD. Die wordt alleen maar warm als ik Adobe Flash gebruik, de ventilator gaat dan ook loeien. Maar dan weet ik tenminste dat de ventilator nog werkt want voor het overige hoor ik die niet
  #8  
Oud 29-03-12, 17:15
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Ja dat klopt, dat heb ik ook bij Adobe Flash haha. Maar die heb ik niet geïnstalleerd in Safari. Alleen voor Dumpert heb ik flash nodig en dan gebruik ik daarvoor Google Chrome.

Yannickjee, al een beetje een idee wat je wilt? Je hebt gelukkig nog een paar maanden
  #9  
Oud 29-03-12, 17:31
Yannickjee. Yannickjee. is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Breda
Berichten: 27
Standaard

Ik twijfel nog hard, anders moet ik nu even hard werken en sparen. Ik zal er eens met mijn vader over hebben
  #10  
Oud 10-04-12, 20:18
leon3 leon3 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 26
Standaard

Je moet gewoon ff wat langer door sparen anders loop je straks 2 generatie's achter.
Kan je beter ff door sparen ben je over 1 jaar ook nog een beetje bij de tijd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iOS 4.1 kan ik niet kiezen Kaasschaaf iPhone algemeen 1 25-07-10 12:57
kan geen achtergrond kiezen boi Archief 3 19-11-09 19:15
Kan niet kiezen; 2G of de 3G... iphonefreakie Koopinformatie Nederland 6 31-10-09 17:17
Wat nu !!!??? in de usa itunes kan ik niet meer "none" kiezen voor betalign? 4en Archief 16 21-03-08 18:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.