Macbook pro accu probleem ? discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey mensen, Ik heb even een vraag. Ik heb een Macbook pro 2,2Ghz DC. Dus de 1na nieuwste serie. Ik merk dat mijn accu ineens ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Macbook pro accu probleem ?
Hey mensen,
Ik heb even een vraag. Ik heb een Macbook pro 2,2Ghz DC. Dus de 1na nieuwste serie. Ik merk dat mijn accu ineens erg snel leeg is. Als mijn accu helemaal vol is haal ik net niet 1.5 uur. Ik heb dan alleen mar Safari en Adium aanstaan. De accu is 10 maanden oud. Volledige laadcapaciteit: 4696 220 Laadcycles gehad. Een paar weken geleden ging mijn accu ruim 2.5 uur mee. Ik heb in de tussentijds helemaal niks geïnstalleerd. het is eigenlijk ineens gekomen. Ik heb ook geen instellingen verandert. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn ??
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Misschien eens opnieuw calibreren...maar is dit niets voor "MacFreak" of dergelijke?
Hoe calibreren staat vermeld bij " support" op de Apple-site. |
|
||||
|
||||
Ik laat hem eigenlijk altijd helemaal leeglopen op de accu voordat ik de oplader weer ga gebruiken
|
||||
|
||||
Het systeem om te calibreren was vroeger wel zo . Zoals jij het nu doet. Tegenwoordig is het anders. Lees maar even na...
http://manuals.info.apple.com/en/Mac...sers_Guide.pdf Laatst gewijzigd door colliehome; 13-05-08 om 13:31. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Citaat:
Dus niks vreemds en gewoon doorgaan. Zorg er wel gewoon voor dat je de laptop zo minmogelijk aan het stroom hebt hangen als de accu al vol is. Laptop accu's gaan dan echt hard achteruit. Dus alleen opladen wanneer nodig en daarna weer verder op de accu, zo veleng je de accu zeker met een langer leven Tja of je moet zelf al een andere oplossing weten, maar zover ik heb meegemaakt met mijn ict bedrijf, is het meestal de accu die achteruit gaat.
|
||||
|
||||
inderdaad. Deze.
|
|
||||
|
||||
Ik vind het gewoon vreemd dat hij INEENS zo snel leeg loopt.
|
||||
|
||||
is ook wel vreemd. Maar heb je wat nieuws geinstalleerd of wat laten " draaien"? BT?
|
|
||||
|
||||
Het kan misschien aan Time Machine liggen. Die gebruik ik nu 2 weken ongeveer. Maar als ik mijn laptop mee naar school neem heb ik die externe hardeschijf niet mee, maar staat Time Machine wel aan in me instellingen. Misschien dat dat meer stroom verbruikt ?
Hij is nu weer aan het opladen. Als dat klaar is ga ik hem weer gebruiken op accu, maar dan met Time Machine uit
|
||||
|
||||
Tja sorry hoor maar enig ervaring met laptops? Vooral HP en ASUS hebben hier problemen mee. Wat gebeurd er namelijk: Na een tijdje goed gefunctioneerd te hebben, begeeft de accu het en gaat minder presteren! De accu zal gewoon na tijden meer achteruit gaan totdat de accu alleen nog aan het stroom kan functioneren.
Tja sorry maar als de grotere merken er ook "last" mee hebben dan is apple al helemaal geen uitzondering Toshiba zelf heeft accu's die ook maar 8-12 maanden goed meegaan en dan ga je ook zien dat ze achteruit gaan. Dus misschien is het bij jou wat anders, maar hou er wel rekening mee.
Iphone 3GS 16GB White - New Bootrom - 4.0 Jailbreaked and Unlocked Laatst gewijzigd door PauluS87; 13-05-08 om 13:45. |
|
||||
|
||||
Wel nog niet met een batterij van 10 maanden. Zelf heb ik een MacBook van meer dan een jaar en de batterij kan nog makkelijk 2,5 uur uitzingen hoor....
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Dit is niet onaardig bedoeld hoor Maar goed laten we afwachten, ik zal het alleen maar mooi vinden als het niet de accu is, maar een programma die de accu leegtrekt
|
||||
|
||||
no offence taken....
Maar soms doet de nieuwe firmware ook wat aan de batterijduur. ( is niet de eerste maal) En idd soms heb je een " blauwe maandag" batterij... |
|
|||
|
|||
Ik werk al sinds augustus 2007 met mijn MBP en batterij werkt nog steeds 100 % en zonder tijdsverlies. Ik kalibeer om de twee maanden, dus geen slecht woord over de apple zijn batterij ! Alléé bij mij toch niet.
Is wel een gekend probleem bij apple bij de vorige generatie's, misschien beter contact nemen bij je reseller. |
|
||||
|
||||
Ik ga eerst proberen of het aan de Time Machine ligt. Anders zal ik wel eens naar de reseller gaan hier in den bosch
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik heb zelf een Dell inspiron 1501 en bij het begin is het leuk en aardig maar nu na een jaartje is hij niet meer zo vrij in gebruik.. na 20 min gaat ie janken dat ik hem voeding moet geven. Volgens mij is het een gegeven dat als je een laptop koopt dat de batterij maar een jaartje mee gaat (correct me if I'm rong) greetz,
|
||||
|
||||
Mijn vrouw haar iBook G3 is nu al enkele jaartjes oud. Slechts de 2de batterij voor dat ding. Bedoel maar een toestal dat 66 jaar oud is en dus nog meer energie eet, is slecht na 3 jaar aan een nieuwe batterij toe...
|
|
||||
|
||||
Problemen zijn opgelost. Ik heb me MBP opnieuw geïnstalleerd. Nu gaat hij wel 2 a 2.5 uur mee. Hij is ook een stuk sneller en opstarten gaat ook weer snel
|
||||
|
||||
mss een probleem met de Batterij firmware?
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
MacBook Pro | JustH4ckMe | Archief | 2 | 05-01-11 22:04 |
iPhone 4 + macbook pro | Dinants | iPhone algemeen | 3 | 03-08-10 18:57 |
Mac OS X: Nieuwe Macbook Pro | alo-b | iTunes | 0 | 03-10-09 16:23 |
MacBook Pro | S¡mon | Chat en geruchten | 7 | 30-07-09 21:29 |
Gezocht Macbook (pro) | Destiny | Archief | 11 | 13-03-09 17:37 |
|
|