iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   lost & stolen procedure niet meer voor iphone? (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/18110-lost-and-stolen-procedure-niet-meer-voor-iphone.html)

Dokter Doolittle 03-08-08 22:16

lost & stolen procedure niet meer voor iphone?
 
Er schijnt een interne email binnen t-mobile verzonden te zijn dat deze procedure niet meer van toepassing is voor de iphone. :confused: Kan iemand dit gerucht bevestigen?

rvanhusen 03-08-08 22:33

Hallo,

Ja dat kan ik bevestigen. Heb het toestel nog wel gekregen via deze procedure maar mocht mijn abb. niet meer omzetten.

Was van hogerhand afgekondigd nadat er op een forum over was geschreven. Op zich wel begrijpelijk maar aan de andere kant dom want het is leuk om deze nieuwtjes te schrijven maar men gaat daar dan op grote schaal gebruik van maken en is het afgelopen. Dus nu een nieuwe iphone met mijn oude abb. dus traag internet (nouja traag) en duurder uit.

DUS DEZE WEG IS DUS AFGESNEDEN. :(:(:(:(

Groet,

Rien

TLW 04-08-08 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 159672)
Hallo,

Ja dat kan ik bevestigen. Heb het toestel nog wel gekregen via deze procedure maar mocht mijn abb. niet meer omzetten.

Was van hogerhand afgekondigd nadat er op een forum over was geschreven. Op zich wel begrijpelijk maar aan de andere kant dom want het is leuk om deze nieuwtjes te schrijven maar men gaat daar dan op grote schaal gebruik van maken en is het afgelopen. Dus nu een nieuwe iphone met mijn oude abb. dus traag internet (nouja traag) en duurder uit.

DUS DEZE WEG IS DUS AFGESNEDEN. :(:(:(:(

Groet,

Rien

Rien ik heb afgelopen donderdag mijn Iphone gekregenbij een los & stolen ( duurde 3 weken) en klanten service gebeld en ik had te horen gekregen dat het inderdaad niet mogelijk was. Er was toen voor dat ik de iphone had gekregen beloofd dat het wel kon. Ik vond dat natuurlijk niet leuk.Ik heb toen nog een keer naar de klanten service gebeld maar dan met de afdeling contracten en voorwaarden . Deze beste man heeft mijn abo gewoon netjes overgezet . Intern wel raar. Klantenservice zegt nee.maar uiteindelijk is het toch gelukt om hem over te zetten. Ik ben die avond ook naar een T-mobiel shop gegaan en een nieuwe Simkaart gehaald.

Het is dus wel mogelijk om hem over te zetten. Althans dat was donderdag...ik weet niet hoe het nu is. Miss heb ik dus wel een gelukje.

Groetjes stef

Ibrahimovic24 04-08-08 12:39

Ik heb afgelopen vrijdag ook gewoon mijn contract omgezet (iPhone via L&S gehaald) en geniet nu van de 3G snelheid. Wat een verschil met GPRS zeg.

Patrickdkl 04-08-08 15:37

Vandaag mijn nieuwe Iphone 16g zwart gekregen via L&S. Had hem 2 weken geleden besteld, en kon hem zaterdag ophalen. (Tmobile shop Hengelo) Daar kreeg ik te horen dat L&S niet mogelijk was kon niet in systeem worden ingevoerd?. Naar veel aandringen, vandaag toch een Iphone + I150 abo gekregen, I150 ingaand na mijn huidige abo (tot maart 2009) Phff, moet je wel door zetten anders zetten ze je zo zonder iets de deur uit. Wat een klanten service!!

Ps Tmobile medewerkerster heeft me uiteindelijk wel goed geholpen!

rvanhusen 04-08-08 17:02

Hallo,

Bij mij hetzelfde als bij Patrick. Wel de iphone gekregen maar iphone abb. gaat pas in na verlopen huidige abb.

Dus wat ik nu merk dat er toch mogelijkheden zijn.

Ga nog mar eens naar de shop hier kijken of zij nu wel iets voor mij kunnen doen.

Groet,

Rien

TLW 04-08-08 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 160202)
Hallo,

Bij mij hetzelfde als bij Patrick. Wel de iphone gekregen maar iphone abb. gaat pas in na verlopen huidige abb.

Dus wat ik nu merk dat er toch mogelijkheden zijn.

Ga nog mar eens naar de shop hier kijken of zij nu wel iets voor mij kunnen doen.

Groet,

Rien

je kan beter bellen naar de klanten service :) 1200 en dan contractvoorwaarden en dan laten omzetten binnen 15-30 min gebeurd.

groetjes

geniux 04-08-08 19:44

Wat ik vandaag te horen kreeg in de T-Mobile shop (na een uitvoerige discussie van de baliemedewerker met een telefoniste van de klantenservice):

- Lost & Stolen procedure mag wel voor een Iphone, echter gaat het iAbbo pas in vanaf de laatste dag van je huidige, lopende contract.

Of dit ook geldt voor 'legitieme' verlengers (dus mensen van wie het huidige abbo binnen vier maanden afloopt of al is verlopen) is mij echter nog steeds onduidelijk..

SneakerStyle 04-08-08 22:59

Je moet het zo zien; de Lost&stolen procedure is in het leven geroepen als service naar klanten toe die echt hun toestel zijn verloren of defect hebben. Het was zelfs zo dat klanten een aangifte bewijs moesten hebben om van de L&S gebruik te mogen maken bij geval van diefstal/verlies. De procedure is inmiddels als verzacht. Alleen jammer dat mensen er misbruik van willen maken. Ik begrijp de situatie natuurlijk wel en het is leuk voor t-mobile om een klant te behouden door middel van een L&S maar als er echt een keer iets gebeurd; T-Mobile leverd een telecom product en de fabrikant het toestel; dus als er iets met het toestel gebeurd kan t-mobile niet altijd de hand boven het hoofd houden van de klant.

TLW 05-08-08 11:01

@ sneaker style:

Daar ben ik Het ook met je eens :

NOG een keer voor de duielijkheid en dit is mijn verhaal en mij is het gelukt, als het mij lukt kan het jouw ook lukken!

Ik zit al een jaar of 5 bij t-mobile , trouwe klant dus. Ik heb anderhalf jaar geleden een verlenging aangeboden gekregen. Het betreft een Flex 25 + web & walk onbeperkt internet samen met een HTC P3300. Na de eerste paar dagen had ik er al problemen mee. Ik heb het toestel weer terug gestuurd. In hetzelfde jaar had ik 4x het toestel laten repareren. Dit door software vastlopers :) Lol windows :P

Anywayz ik hoorde dat de iphone uitkwam en heb vroegtijdig gevraag naar de L & S procedure. Na vele uren met de klanten service te hebben gepraat bleek dat ik de iphone eerst niet en daarna wel en daarna niet kon bestellen. Ze verte4lde me dat ik moest wachten tot 11 juli.

Okay ik geduldig gewacht en op 11 juli het toestel besteld. Ik heb een iphone 16gb wit besteld met een I-300. De beste mevrouw aan de telefoon vertelde me eerst dat het 49,- zou kosten en daarna herstelde ze het met 1 euro. Okay mooi meegenomen.

Ze vertelde me daarna dat ik mijn abo moest omzetten naar de i-300 als ik mijn toestel had gehad. Dus ik afwachten en nadat ik vorige week donderdag mijn toestel had gekregen t-mobile opgebeld.

Ik aan de beste ( weer een dame) mevrouw gevraagd of ik mijn abbo kon overzetten. Ik kreeg als antw. ik ga het even navragen. Mijn meerdere zegt dat het niet mogelijk is. Dus ik zeg nou het is me wel beloofd. Ja maar meneer het is niet mogelijk. Ik zeg nou in iedergeval bedankt maar ik geef het niet op.

Ik nog een keer gebeld naar de afdeling contracten. Ik vertelde mijn verhaal en de meneer aan de lijn vertelde me gewoon van , nou meneer het is gewoon mogelijk ik maak het in orde voor je reset je telfoon over een kwartier en dan heb je 3g. En verrek een half uur later niks. Bleek dat mn simkaart niet goed werkte met de iphone.

Ik naar de winkel gegaan van t-mobile en gevraagd voor een nieuwe simkaart, binnen 10 min had ik er een gratis gekregen en daarna geprobeerd en gewoon 3g erop.

Wat er dus opneer komt is BEL gewoon en blijf door ( zeuren) vragen voor die omzetting. Neem contact op met de afdeling contracten en niet iemand van de lokale afdeling klanten service.

Hopelijk kun je hier meer mee.

blahblah 05-08-08 11:09

Er is me de laatste tijd wel een ding duidelijk geworden: T-Mobile weet het zelf ook allemaal niet meer sinds de iPhone er is.

geniux 05-08-08 11:19

@TLW: we geloven allemaal best dat jij op 11 juli via een L&S procedure je iphone hebt besteld. Echter is T-Mobile schijnbaar vanaf deze week strenger gaan controleren op het activeren van je iAbbo. Dus jij bent gewoon een van de gelukkigen die door slechte interne communicatie bij T-mobile toch geactiveerd is.

Ik ben meer benieuwd naar de ervaringen van de mensen die hun iphone pas na 1 augustus binnen hebben gekregen.

Sfinx 05-08-08 15:35

Mij is deze regeling ook belooft en zit nu 2,5 week te wachten op de iphone. Zal dus snel binnenkomen. Ik ga dan meteen bellen meet TM. En laat dan de voorderingen hier achter ;)..

Thumbs up!

rvanhusen 05-08-08 17:41

Hallo,

Ik heb de mijne besteld op 12 juli voor de L&S procedure. Telefoon binnen gekregen op 22 juli volgens medewerker alles oke kon alleen gezien de drukte mijn abb. nog niet omzetten. Zou de volgende dag dus 23 juli gebeuren en zij zouden mij bellen wanneer het rond was. 23 juli een gemiste telefoon en 's-middags langs t-mobile winkel. Daar werd mij verteld dat met ingang van 23 juli 's-morgensvroeg er geen L&S procedure werd goed gekeurd. Dus abb. gaat pas in als mijn huidige abb. is verlopen.

Groet,

Rien

Dokter Doolittle 05-08-08 20:46

Weet iemand of voor klanten van Orange, wat nu T-Mobile is, ook de lost & stolen procedure mogelijk is?

In de T-Mobile winkel zeiden ze vandaag dat dit niet kan. Het lijkt mij dat iedereen dezelfde service moet hebben nu het 1 bedrijf is.

SneakerStyle 05-08-08 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dokter Doolittle (Bericht 161458)
Weet iemand of voor klanten van Orange, wat nu T-Mobile is, ook de lost & stolen procedure mogelijk is?

In de T-Mobile winkel zeiden ze vandaag dat dit niet kan. Het lijkt mij dat iedereen dezelfde service moet hebben nu het 1 bedrijf is.

Je hebt enigszins gelijk; alleen voor Orange klanten is het niet mogelijk om van de L&S procedure gebruik te maken. Omdat het feit is dat een Orange klant een Orange klant is. Je hebt een Orange contract en die voorwaarden blijven ongewijzigd tot het moment dat je gaat verlengen naar T-Mobile. Een Orange klant staat in de Orange database en niet in de T-Mobile database. Er is geen enkele manier omdat over te zetten zonder een verlenging die pas van kracht gaat op het moment dat je officieel mag verlengen.

Dokter Doolittle 05-08-08 22:48

@ SneakerStyle

Inderdaad, je hebt Orange voorwaarden afgesproken voor een bepaalde termijn. Maar mij lijkt dat hier sprake is van een bijzondere situatie, Orange klanten moeten door de overname uiteindelijk naar T-Mobile. Wat is het nadeel voor T-Mobile om Orange klanten voor een langere termijn aan zich te binden? Stel mijn abonnement loopt over 6 maanden af en ik kan nu verlengen met 2 jaar (iPhone!). Het resultaat is dat ik 2,5 jaar bij T-Mobile klant ben. Kortom ik zie het probleem niet.

SneakerStyle 06-08-08 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dokter Doolittle (Bericht 161560)
@ SneakerStyle

Inderdaad, je hebt Orange voorwaarden afgesproken voor een bepaalde termijn. Maar mij lijkt dat hier sprake is van een bijzondere situatie, Orange klanten moeten door de overname uiteindelijk naar T-Mobile. Wat is het nadeel voor T-Mobile om Orange klanten voor een langere termijn aan zich te binden? Stel mijn abonnement loopt over 6 maanden af en ik kan nu verlengen met 2 jaar (iPhone!). Het resultaat is dat ik 2,5 jaar bij T-Mobile klant ben. Kortom ik zie het probleem niet.

Het is natuurlijk geen nadeel voor T-Mobile; echter is het (denk ik) no-point-of-issue. Zwart-wit gezien lijkt het me meer dan logisch dat het zou moeten kunnen. Je hebt hier wel te maken met 2 verschillende klant systemen. En die kunnen pas 1 worden wanneer de Orange klanten over gaan op T-Mobile; En dat kan pas wanneer een Orange klant; ook echt over gaat op een T-Mobile abonnement. Mja, we zullen zien..

haagsegoof 06-08-08 23:04

Ik heb ook een soortgelijke verhaal meegemaakt over het omzetten van mijn abonnement met een l/s. Toen ik afgelopen maandag belde vertelde de dame mij dat het niet kon maar ze ging een mail sturen naar een of andere afdeling en ze zou me terug bellen... en ja hoor na een half uurtje beld ze met de melding dat het NIET kon en de man mijn niet goed had voorgelicht zij kwam met het aanbod om mijn huidige internet verbinding (had al pit+) 50 procent koring te geven voor een half jaar.
Maar als ik het zo hoor moet het dus alsnog gaan bellen voor een iphone abonnement !

Sfinx 07-08-08 08:21

Gister mijn iphone gekregen. Meteen gebeld. Het had wat tijd nodig maar toch gelukt een iabbo te krijgen met l/s... Blijfen bellen!
15 min en het was geregeld!

Captain Krimson 07-08-08 10:55

ik heb mijn iPhone nu een dag of drie. Ik heb een sim-only abonnement en kreeg de iPhone via het Lost en Stolen principe. Gisteren gebeld met 1200 of ik het abonnement kon omzetten. Dat kon, maar ik kreeg het advies om te wachten tot ik mijn huidige beltegoed had opgemaakt. Er was dus geen sprake van dat het niet zou kunnen.

groetjes Captain Krimson

geniux 07-08-08 11:02

En daar komt de onkunde en de belachelijk slechte interne communicatie van Tmobile om de hoek krijgen.

De L&S procedure is nog gewoon van toepassing, echter gaat je abbo pas in op de laatste dag van je huidige abbo. Afgelopen dagen zijn er ontzettend veel mensen geweest die ook in de veronderstelling waren dat het abbo meteen omgezet zou worden, die zitten nu allemaal met een veredelde ipod touch.

(mocht je alsnog worden geactiveerd, dan heb je mazzel dat je met een onkundige medewerker te maken hebt gehad die nog steeds niet op de hoogte is van de verstrengde procedure, maar het mag en kan dus officieel niet!)

Captain Krimson 07-08-08 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geniux (Bericht 162936)
En daar komt de onkunde en de belachelijk slechte interne communicatie van Tmobile om de hoek krijgen.

De L&S procedure is nog gewoon van toepassing, echter gaat je abbo pas in op de laatste dag van je huidige abbo. Afgelopen dagen zijn er ontzettend veel mensen geweest die ook in de veronderstelling waren dat het abbo meteen omgezet zou worden, die zitten nu allemaal met een veredelde ipod touch.

(mocht je alsnog worden geactiveerd, dan heb je mazzel dat je met een onkundige medewerker te maken hebt gehad die nog steeds niet op de hoogte is van de verstrengde procedure, maar het mag en kan dus officieel niet!)

hmmmmm, dan hoop ik diezelfde medewerker weer aan te treffen als ik het abonnement wil omzetten....

ik kan trouwens alles gewoon doen (bellen, sms, internet), alleen kost internetten ruim € 2,- per mb (en dat gaat hard heb ik gemerkt).

haagsegoof 07-08-08 12:39

je kan ook gewoon een pit abonnement afsluiten dan is onbeperkt alleen langzamer

junero 11-08-08 20:43

hey heb een vraagje voor mensen die hun telefoon verzekerd hebben via tmobile shops, is het ook mogelijk om jailbroken telefoons verzekeren , als die mensen mijn iphone eventjes door gaat zoeken komt ie in minder 1 seconden achter dat er bemoeid mee is door themes en programmas die niet bestaan op app store :D,

boukej 11-08-08 21:23

mocht er iets zijn met je iphone, gwoon eerst jailbreak ongedaan maken door originele firmware erop te zetten

TLW 14-08-08 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junero (Bericht 167277)
hey heb een vraagje voor mensen die hun telefoon verzekerd hebben via tmobile shops, is het ook mogelijk om jailbroken telefoons verzekeren , als die mensen mijn iphone eventjes door gaat zoeken komt ie in minder 1 seconden achter dat er bemoeid mee is door themes en programmas die niet bestaan op app store :D,


lol ik stond vandaag in de T-mobileshop in Tilburg. Ik heb mijn Iphone ook gejailbroken. Ik stond met een aardige gozer die mijn verzekering afsluiten. Er kwam nog een dame kijken naar mijn iphone en die zei , goh mooie thema heb je eropstaan leuk. Die jongen keek gewoon of er krasjes opzaten, meer niet. Hij heeft m gewoon verzekerd. :)

Geen probleem dus.

Captain Krimson 22-08-08 09:11

Zoeven heb ik gebeld met de klantenservice om te vragen mijn abonnement om te zetten omdat het beltegoed van mijn sim-only abonnement op begint te raken (het i150 abonnement zou pas in maart 2009 ingaan). Werd onmiddellijk zonder probleem gedaan. Het gaat over een paar uur in. Geen probleem hier dus.

groetjes Captain Krimson (die op het gewone toetsenbord ook al twee keer spatie begint te tikken en dan verbaast is dat er geen punt staat :rolleyes:)

tonvanhoof 05-12-08 14:04

Als de tijd het toelaat, ga ik morgen de L&S procedure in werking laten brengen. Wat moet ik allemaal meenemen ???

Artistik 08-05-09 09:28

van iPhonenieuwsblog.nl

Als je op dit moment een iPhone 3G koopt zit je waarschijnlijk over een maand met een verouderde iPhone omdat Apple vandaag over precies een maand volgens goed ingewijde bronnen een nieuwe iPhone gaat introduceren op de World Wide Developers Conference 2009 (WWDC 2009) op 8 juni in het Moscone West in San Francisco.
Voor veel mensen een rede om de aankoop van een iPhone op dit moment uit te stellen. Het advies van T-Mobile voor mensen met een nieuw contract of bij verlenging is om toch nu een contract af te sluiten met een iPhone 3G en als de nieuwe iPhone uitkomt gebruik te maken van de Lost and Stolen procedure.
Volgens T-Mobile gaat dit als volgt: als de nieuwe iPhone in juli uitkomt laat je, je iPhone spontaan verdwijnen. Je kan dan aanspraak maken op de Lost and Stolen regeling. Enige voorwaarde is dat je het contract met een jaar verlengt.
We hebben vorige week de pers woordvoerder van T-Mobile een e-mail gestuurd of deze procedure juist is maar we hebben geen reactie terug gekregen. We hebben het zelf ook getest en ook wij kregen dezelfde procedure te horen. Koop nu een iPhone 3G en laat hem als de nieuwe iPhone uitkomt “verdwijnen” dan kunt u gebruik maken van de Lost and Stolen regeling na verlenging van het contract met een jaar dan kunt u nu al bellen met de iPhone 3G en als de nieuwe iPhone uitkomt met de nieuwste iPhone.
De Lost and Stolen regeling bestaat al jaren maar het is opmerkelijk dat een T-Mobile consumenten op het idee brengt om gebruik te maken van de regeling. Enig nadeel is dat als er in 2010 weer een nieuwe iPhone uitkomt je nog een abonnement hebt wat dan nog twee jaar loopt en het is onduidelijk hoe vaak je van de regeling gebruik kan maken.
Inmiddels hebben in Nederland volgens een schatting zo’n 140.000 mensen een iPhone 3G via T-Mobile gekocht. Als de nieuwe iPhone in juli op de markt komt loopt het contract van alle 140.000 iPhone eigenaren nog minimaal een jaar. Het is zeer waarschijnlijk dat het merendeel van de huidige iPhone 3G eigenaren zo snel mogelijk in het bezit willen komen van de nieuwste iPhone. Het zou goed zijn als T-Mobile een normale verleng regeling bedenkt zonder dat consumenten zich moeten voordoen als boefjes met verhalen als: ik ben mijn iPhone kwijt, hij is verloren, kapot of gestolen.

TLW 08-05-09 14:43

Citaat:

De Lost and Stolen regeling bestaat al jaren maar het is opmerkelijk dat een T-Mobile consumenten op het idee brengt om gebruik te maken van de regeling. Enig nadeel is dat als er in 2010 weer een nieuwe iPhone uitkomt je nog een abonnement hebt wat dan nog twee jaar loopt en het is onduidelijk hoe vaak je van de regeling gebruik kan maken.
De regeling kun je 1 x gebruiken per looptijd abo. Dat betekend dat als je al een keer gebruik hebt gemaakt van deze regeling om de iphone te krijgen dan zal deze regeling niet meer gelden voor het abo die je nu hebt. Je zult moeten wachten totdat je abo verloopt.

Ik heb dit vaker gevraagd aan de t-mobile personeel voordat ik de iphone ging halen vorig jaar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:02.