//

Google Apps

Google Apps discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ga binnenkort overstappen op OS X, en daarmee wordt mijn huidige Exchange-server onbruikbaar, omdat iCal er niet compatibel mee is. Daarnaast host ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-02-09, 17:12
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard Google Apps

Hallo,

Ik ga binnenkort overstappen op OS X, en daarmee wordt mijn huidige Exchange-server onbruikbaar, omdat iCal er niet compatibel mee is. Daarnaast host ik Exchange hier zelf thuis, en omdat ik op vakantie ook wil kunnen e-mailen, en mijn ouders niet willen dat de server hier aan blijft staan, wil dat ook niet zo lekker.

Ik heb gedacht over MobileMe, maar dat is geen goede oplossing omdat ik met meerdere domeinnamen werk, waarbij bepaalde dingen zakelijk, en andere dingen privé zijn. Toen heb ik eens gekeken naar Google Apps, omdat een vriend van me mij er ooit over vertelde. Zelf heb ik eigenlijk niets met Gmail, ik heb het altijd een beetje raar tegenaan gekeken. Toch moet ik zeggen dat Google Apps er enorm goed uitziet.

Ik ben dan van plan om eerst eens een gratis abonnement te nemen, dan mijn primaire domein toe te voegen, en catch-all in te stellen. Dan voeg ik de andere domeinen toe als alias, en laat ik d.m.v. filters privé en zakelijke e-mail automatisch scheiden.

Dan moet ik helaas nog een partij erbij betrekken, namelijk NuevaSync. Zij bieden namelijk een gratis service waarmee je Google Calender en Contacten via hun Exchange-server twee kanten op gesynchroniseerd en gepusht kunnen worden, met aan de ene kant je iPhone, en aan de andere kant Google. Het is een wat slordige oplossing, maar veel beters kan ik er niet van maken.

Graag zou ik willen weten of mensen hier ervaring hebben met Google Apps en/of Nuevasync.

Mocht dit project slagen, dan zal ik er zeker een mooie tutorial over schrijven!

Groeten,
Jonathan

Laatst gewijzigd door jonathan; 08-02-09 om 17:21. Reden: Toevoeging
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-02-09, 17:30
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Als het goed is kan je Exchange ook gebruiken met Mac, alleen ik weet niet hoe aangezien ik het niet gebruik.
  #3  
Oud 08-02-09, 17:38
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam Bekijk bericht
Als het goed is kan je Exchange ook gebruiken met Mac, alleen ik weet niet hoe aangezien ik het niet gebruik.
Nee, ik weet voor 100% zeker dat het (zonder extra software of tussen-partijen) niet mogelijk is. Er zijn wel plug-ins voor iCal waardoor Exchange-ondersteuning mogelijk is, maar dan nog lijkt mij Google Apps handiger omdat ik dan thuis niks host, en het dus altijd bereikbaar is.

In Snow Leopard zal er wel volledige Exchange-support komen:
Citaat:
Ondersteuning voor Microsoft Exchange
Snow Leopard heeft standaardondersteuning voor Microsoft Exchange 2007 geïntegreerd in Mail, Adresboek en iCal. Mac OS X gebruikt het Exchange-webservicesprotocol voor toegang tot Exchange Server 2007. En omdat Exchange wordt ondersteund op je Mac en iPhone kun je ze overal gebruiken en heb je overal volledige toegang tot je e-mail, contacten en agenda.
Edit: Ik vond het al jammer om NuevaSync als tussenpartij te gebruiken, en Google zo te zien ook! Nu kan het pushen van contacten en agenda's met Google Sync. Direct maar even proberen natuurlijk.

Ik had trouwens enorm veel gedoe met het gebruiken van meerdere domeinnamen, ik heb nu mijn hoofddomein op de mailservers van Gmail staan, en de andere domeinen staan op de mailserver van mijn webhostingpartij. Ik laat die e-mail dan met POP3 binnenkomen. Helaas checkt Gmail niet iedere minuut je POP3, dat duurt soms wel een half uur, maar ik probeer daar een trucje op te vinden.

Laatst gewijzigd door jonathan; 09-02-09 om 21:06. Reden: Edit knop gebruiken a.u.b. / Oké, sorry ;-)
Reageren

Labels
gmail, google apps, mobileme, nuevasync



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Google Apps integreren in Iphone 4.1 daduk iPhone Apps 6 01-10-10 23:01
Google Apps en Microsoft Exchange dr_dree iTunes 0 10-05-10 13:40
Google Apps Tilbury iPhone Apps 5 07-05-09 16:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.