iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Chat en geruchten (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/)
-   -   iPhone 2G/3G disassemble set (https://forum.iculture.nl/f80/iculture/f3/chat-geruchten/30557-iphone-2g-3g-disassemble-set.html)

Destiny 22-02-09 19:08

iPhone 2G/3G disassemble set
 
Ik ben op zoek naar een iPhone 2G/3G disassemble set. Dus een setje met verschillende philips schroevendraaiers en van die plastic openers (weet niet hoe die dingen heten).

Weet iemand hier waar je die kunt kopen?

Gilliam 22-02-09 19:19

Ik denk niet dat je het als set ergens kan kopen, maar wel los bij de dichtstbijzijnde Praxis/Gamma.

Bomans 22-02-09 19:24

Croiman vertelde dat die setjes wenig tot niets waard waren. Ze beschadigen makkelijk en zijn van slechte kwaliteit. Maar je kan hem eventueel eens contacteren.
Hij had er toendertijd.

Undertaxxx 22-02-09 19:33

Vrij simpel zonder tools die je koopt. Je schroeft onderaan de 2 schroefjes los naast de speaker en microfoon, daarna zet je een zuignap bovenaan op je scherm en neem je scherm uit de behuizing.

PS: die schroevendraaiers kan je overal kopen in elke elektro zaak.

Destiny 22-02-09 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 259587)
Vrij simpel zonder tools die je koopt. Je schroeft onderaan de 2 schroefjes los naast de speaker en microfoon, daarna zet je een zuignap bovenaan op je scherm en neem je scherm uit de behuizing.

PS: die schroevendraaiers kan je overal kopen in elke elektro zaak.

Bedankt voor de info. Zal morgen eens naar de gamma gaan.
Ik wil namelijk de glasplaat los halen van het touch gedeelte, omdat er 3 zichtbare stofdeeltjes tussen zit.

Undertaxxx 22-02-09 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 259588)
Bedankt voor de info. Zal morgen eens naar de gamma gaan.
Ik wil namelijk de glasplaat los halen van het touch gedeelte, omdat er 3 zichtbare stofdeeltjes tussen zit.

Als je de glasplaat er gaat afhalen in eender welke ruimte gaat je probleem 99% zeker groter worden als voorheen. Je kan zoiets best doen in een stofvrije ruimte, uiteraard heb je dit niet normaal niet ter beschikking. Maar je kan zelf eentje creëren door een bad vol warm water, eens de ruimte vochtig (spiegel dampt aan) is is deze stofvrij.

Destiny 22-02-09 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 259590)
Als je de glasplaat er gaat afhalen in eender welke ruimte gaat je probleem 99% zeker groter worden als voorheen. Je kan zoiets best doen in een stofvrije ruimte, uiteraard heb je dit niet normaal niet ter beschikking. Maar je kan zelf eentje creëren door een bad vol warm water, eens de ruimte vochtig (spiegel dampt aan) is is deze stofvrij.

Jij hebt er ervaring mee? :p
Ik wil het het liefste door iemand anders laten doen. Ben hier nogal angstig voor.

zwaan 22-02-09 19:57

PDATech.nl schijnt heel goed te zijn.

REV / DIE / Reparatie iPhone bij PDATech.nl
Daar een review.

Destiny 22-02-09 20:05

Is er misschien een andere manier om dat vuil tussen het glas en lcd weg te halen?

zwaan 22-02-09 22:06

Zonder het glas er af te halen?
Lijkt me niet.

iKnidreeg 22-02-09 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 259600)
Is er misschien een andere manier om dat vuil tussen het glas en lcd weg te halen?

Destiny,

Ik heb ik verschillende posts op het forum gelezen dat je de iPhone naar de winkel kunt brengen waar je hem gekocht hebt. Stof onder het scherm zou namelijk onder de garantie vallen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb hier wel vaker over gelezen.

Als ik jou was zal ik niet zelf gaan experimenteren met het scherm. Als het misgaat, ben je je garantie op de iPhone kwijt en ben je nog verder van huis.

Groeten,
iKnidreeg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:34.