//

tethering oorzaak duurder worden abo's

tethering oorzaak duurder worden abo's discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Alle mensen die tehtering gebruiken, bedankt voor het duurder worden van de abo's voor degene die dit niet doen. 'Misbruik mobiel internet zorgt voor duurdere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-09-10, 11:37
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard tethering oorzaak duurder worden abo's

Alle mensen die tehtering gebruiken, bedankt voor het duurder worden van de abo's voor degene die dit niet doen.


'Misbruik mobiel internet zorgt voor duurdere bundels'
Uitgegeven: 14 september 2010 09:56
Laatst gewijzigd: 14 september 2010 10:16
AMSTERDAM – In Nederland wordt misbruik gemaakt van internetabonnementen van mobiele telefoons. Mensen zouden hun mobiel met een kabel aan een computer of laptop koppelen om zo te internetten via het goedkope mobiele abonnement.


Dat laten providers Vodafone en KPN weten aan het Nederlands dagblad.
Een gewoon abonnement voor internet plus bellen voor op een computer of laptop kost zo’n dertig euro per maand. Een abonnement voor internet op een mobiele telefoon kost vaak slechts zeven tot tien euro.

Volgens de providers zijn er mensen in Nederland die, om geld te besparen, hun telefoon met een kabel aan hun computer koppelen en zo de telefoon als een soort modem gebruiken.

Dataverbruik
Gevolg voor de providers is dat mensen steeds meer data gaan gebruiken dan eigenlijk de bedoeling was voor het afgesproken bedrag. Het trucje zou reden zijn voor Vodafone om de contracten aan te passen. Ook KPN kondigde onlangs nieuwe abonnementen aan.
In augustus lieten de twee providers weten data niet bij alle abonnementen meer ongelimiteerd te verstrekken. Er zouden limieten worden ingevoerd in verband met het stijgende gebruik van data per telefoonbezitter.
Nu is dus duidelijk geworden dat een groep mensen die hun mobiel gebruiken als modem voor hun computer volgens de woordvoerders medeverantwoordelijk is voor de aanpassingen van de abonnementen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-09-10, 13:31
phunx's schermafbeelding
phunx phunx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 036
Berichten: 59
Standaard

Yup, idd jammer en ook ik 'wijs met het vingertje' naar de tethering gebruikers.
Daar was je abonnement nooit voor bedoeld!

Als je je iPhone op een 'normale' manier gebruikt kom je echt niet echt die datalimieten heen.
__________________
iMac 27'' i5 2,66Ghz - MacBook Pro 13'' 2,53Ghz - iPhone 4 Black 16GB - iPod Classic Black 80GB - iPad Wi-Fi + 3G 32GB - Time Capsule 1TB
  #3  
Oud 28-09-10, 15:35
84425 84425 is offline
• iOS 1.1.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 20
Standaard

Je gelooft toch niet echt dat dat de werkelijke reden is toch? Is een mooie reden voor telefoonaanbieder om prijsstijging te verdedigen, iedereen zal zich hier namelijk in kunnen vinden. Ik denk echter dat tegenover elke gebruiker die via tethering internet op zijn computer tenminste 100 iphone of andere telefoon met internet abbo staan die minimaal gebruik maken van hun internet abbonnement. Het aantal mensen dat zijn telefoonabbo hiervoor misbruikt is naar mijn stellige overtuiging minimaal.
  #4  
Oud 28-09-10, 17:05
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Wat een bullshit van VF. Zij hadden helemaal geen limieten. Zij hanteerde een FUP waarbij ze nooit hebben aangegeven wat die FUP dan was. Dus ze kunnen niet zeggen dat de mensen meer data gebruiken dan afgesproken was. Verder is dit natuurlijk gewoon een k*t excuus. Zoveel mensen zijn er niet die tehtering gebruiken. 9 van de 10 mensen die zullen eerst vragen...wat is dat?

De echte reden is natuurlijk dat de groei aan smartphones de laatste tijd explosieve vormen begint aan te nemen en dat er gewoon veel meer data gebruikt wordt omdat er meer toestellen zijn.
  #5  
Oud 01-10-10, 22:23
neders neders is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: sud-holland
Berichten: 3
Standaard

meer gebruik van het netwerk betekent volgens mij toch niet meer kosten voor de operator?
of gaan ze straks zeggen dat de draadloze verbindingen harder slijten ofzo?
  #6  
Oud 03-10-10, 03:54
sIRwa2 sIRwa2 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 39
Standaard

je kan ook zeggen dat de bundels die ze voor je laptop slijten veel te duur zijn, aangezien ik met tethering goedkoper uit ben.

Nu doe in (nog ) niet aan tethering gezien ik 4.1 draai EN geen Laptop heb. maak ik ben wel een flinke gebruiker (denk ik ) gezien ik streaming radio ERG veel gebruik.. Maar dont blame de Hollander.. als het goedkoper kan zal het goedkoper geschieden.. de bandbreedte is er of creeer hem.. het is echt niet zo dat mensen hun thuis verbinding opzeggen om via 3g alles te down, en ja als je een laptop aan het net hangt en hij begint 2GB aan updates (ongevraagd) binnen te slurpen is het de schuld van de gebruiker.. ik denkt dat laptop gebruikers minder verkeer veroorzaken dat de algemene groei van smartphone gebruikers.

Edit: mobile internet zal de voornaamste vorm van internet worden., het huidige netwerk is antiek. investering kost een hoog geld, technologie loopt niet meer vooruit maar probeert bij te benen..

Laatst gewijzigd door sIRwa2; 03-10-10 om 03:58.
  #7  
Oud 03-10-10, 10:46
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neders Bekijk bericht
meer gebruik van het netwerk betekent volgens mij toch niet meer kosten voor de operator?
of gaan ze straks zeggen dat de draadloze verbindingen harder slijten ofzo?
Ik denk het toch wel hoor. Wanneer er heel veel gebruikers zijn dan zal er meer onderhoud nodig zijn. Aan de andere kant moeten de providers maar duidelijker voorwaarden stellen. Er zullen altijd mensen zijn die het systeem uitbuiten maar wie kan het hen kwalijk nemen? Ik ga ook altijd op zoek naar de goedkoopste oplossing.

Verder geloof ik ook wel dat de providers dit aangrijpen om prijsstijgingen goed te praten want zo zijn ze wel maar als ik zie dat een abonnement in Nederland blijkbaar 7 tot 10 euro per maand kost dan mogen de Nederlanders eens in België komen kijken. Hier ben je al heel goedkoop af als je het dubbele betaald. Het goedkoopste iPhoneabonnement van Mobistar kost al €30 en daar krijg je dan een luizige 200MB voor. Daarmee zal je niet veel tethering mee moeten doen...
  #8  
Oud 05-10-10, 12:48
Frou Frou is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Wanneer precies gaan ze het ongelimiteerd gebruik van het internet opheffen? En geldt dat alleen voor nieuwe gebruikers of voor iedereen?
  #9  
Oud 05-10-10, 13:09
lhy lhy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 48
Standaard

Vodafone schaft Fair Use Policy af en voert datalimieten in - iPhone - iPhoneclub.nl
  #10  
Oud 24-11-10, 15:40
Barry55 Barry55 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Helmond
Berichten: 23
Stuur een bericht via MSN naar Barry55
Standaard

Ik heb er geen problemen mee dat tethering verdwijnt,
Een telefoon is oom mee te bellen dus geen Modem.

Het zou zo moeten zijn dat eigenlijk niemand internet erbij neemt bij het toestel
kijken wat de providers dan te miepen hebben.
  #11  
Oud 24-11-10, 16:04
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Ja, o.a. door dat tetheren krijg je het gedonder dat onbeperkt gebruikt van internet op de mobieltjes verdwijnt. Doordat een in verhouding kleine groep dit wel veel doet krijgt grote groep een datalimiet..tenminste dat idee heb ik een beetje.
  #12  
Oud 24-11-10, 16:50
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Altijd een groep mensen die iets willen zonder er voor te willen betalen. Als je tethering wilt zijn er speciale abonnementen voor. Deze mensen verpesten het voor anderen die nu meer moeten gaan betalen en het stoppen van fair use policy bij vodafone en kpn.
Dat vodafone en kpn het niet meer mogelijk maakt na de carrier update vind ik terecht.
  #13  
Oud 24-11-10, 17:35
Maddriver's schermafbeelding
Maddriver Maddriver is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Misschien een idee voor de providers om hun internet voor de laptops eens goedkoper te maken??
Dan hoef ik niet te tethering te gebruiken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
app voor controle oorzaak leeglopen accu montefeltro iPhone Apps 4 12-01-11 19:49
Installer crash oorzaak? suzuka Jailbreak apps en thema's 2 11-09-09 11:58
België: Proximus abo of mobistar abo? jpke Overige providers België 1 23-12-08 12:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.