//

Apple wil filmen van concerten met iPhone onmogelijk maken

Apple wil filmen van concerten met iPhone onmogelijk maken discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Apple wil filmen van concerten met iPhone onmogelijk maken Peter Frampton in concert, gecapteerd door een iPhone. Apple wil niet langer dat je met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-06-11, 02:11
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard Apple wil filmen van concerten met iPhone onmogelijk maken

Apple wil filmen van concerten met iPhone onmogelijk maken

Peter Frampton in concert, gecapteerd door een iPhone.
Apple wil niet langer dat je met de iPhone concerten en andere grote publieke festiviteiten, zoals sportevenementen, kan filmen. Het computerbedrijf gaat de technologie ontwikkelen die het filmen van live evenementen automatisch onmogelijk maakt. "Een poging om meer geld te verdienen", luidt de kritiek.

Volgens The Times vroeg Apple al anderhalf jaar geleden een patent aan voor dit soort software. Wie op zo'n publieke gebeurtenis, onderhevig aan copyrights, toch zijn smartphone bovenhaalt om te filmen, zal ontmaskerd worden door infraroodsensoren die geïnstalleerd worden in de zaal of het stadion. De sensoren schakelen de opnamefunctie van de iPhone uit, terwijl bellen en sms'en wel mogelijk blijft.

Rechten beschermen vs poen scheppen
The Times schrijft dat Apple zo de exclusieve rechten van evenementenorganisaties en tv-zenders wil beschermen. Zij zijn vaak het slachtoffer van amateurvideo's op sites als YouTube, waar iedereen de shows gratis kan bekijken. Maar de nieuwe software zou Apple ook in een betere onderhandelingspositie met platenmaatschappijen brengen om hun muziek via iTunes te verkopen.

Hans Eriksson, baas van de Zweedse firma Bambuser, die een app bouwde die livestreaming op het internet toelaat via de iPhone, zegt in The Times: "Apple is verstandig. Ik ga ervanuit dat ze dit niet alleen maar doen als bescherming tegen piraterij. Ze zullen ook wel doorhebben dat er hier een opportuniteit ligt om poen te scheppen." (hlnsydney/jv)

Als ze dit doen bv volgend jaar bij de nieuwe iphone is de kans heel groot dat ik bij mijn iphone 4/4gs blijf en niet meer de nieuwe zal kopen zolang je er niks meer mee kan filmen.
Apple is hier wel hypocriet in; ze hebben er geen probleem mee dat hun icloud vol illegale muziek zal staan + hun eigen itunes zorgt ervoor deze een cd met beveiliging via itunes er de beveiliging automatisch uithaalt.
Te gek voor woorden.
Dit kan apple alleen maar schade toebrengen, ik vind nu net dat dat ideaal is dat je je smartphone kan gebruiken voor zo een dingrn en niet persee met een ander en groter toestel moet gaan zeulen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-06-11, 11:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja, eerlijk gezegd zou ik het wel eens willen dat het verboden zou zijn en onmogelijk. Laatste tijd in korte tijd naar 4 concerten geweest. Een hoop mensen staat schaamteloos met z'n smartphone in de lucht (of een Flip Mino) het concert te filmen. ik krijg eerder een soort medelijden: het lijkt wel alsof je zon groep Japanners door Nederland ziet lopen. Ze kijken eigenlijk nergens naar, maar maken allemaal continu (dezelfde) fotos. Thuisgekomen kunnen ze elkaar dan weer (dezelfde) foto's laten zien.

Ergerlijk vond ik wel, dat er mensen vooraan schaamteloos fotos stonden te maken met de felle flitser van de iPhone. Die brandt dan echt wel een paar tellen, verblindt de artiest, en verpest de lichtshow. En die foto's zag ik (op die schermpjes) allemaal mislukken, 1 voor 1 (want veel geflitst rook, en mistige wazige foto's) Sloeg nergens op (want mislukken) en vooral vet irritant. Maargoed, dat is mijn mening. Zonder flits zou het effect van foto's nemen lang niet zo vervelend zijn. Ik sta niet echt achter een streng verbod (als in: maak het technisch onmogelijk) maar persoonlijk zou ik niet treuren om de uitkomst: geen tientallen smartphones meer in de lucht en geen led flits lichten meer.
  #3  
Oud 17-06-11, 18:05
LostAndFound LostAndFound is offline
• iOS 4.3.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 18
Standaard

Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet echt van in.. De Apple-haters roepen al luid dat ze geld geroken hebben, maar ik vrees dat dit alleen een negatief effect op de verkoop zou kunnen hebben.. Want: wanneer neem je hoofdzakelijk foto's met vrienden? Juist ja, op een festival, als zelfs dat al niet meer kan.. Uiteraard vind ik het ook niet echt fijn als er 100'en mensen mijn uitzicht belemmeren door camera's in de lucht, maar dit zal het niet verhelpen, dan nemen ze gewoon digitale camera.. Op vlak van de auteursrechten kan ik het alleen maar toejuichen, ben zelf absoluut anti-download, maar een sfeerbeeld als herinnering moet toch kunnen? Voor mensen zoals ik die gewoon en fotootje of 2 willen van een concert zou het echt zonde zijn zo'n duur toestel te hebben dat best mooie foto's neemt, en dan nog een camera moeten meenemen..

Van een flitsverbod zou ik het nut nog wel inzien, gebruik deze zelf nooit uit respect voor de artiest en zijn werk en vind ze ook stomvervelend..
  #4  
Oud 17-06-11, 18:29
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Zoals steeds bij artikelen van Het Laatste Nieuws is dit weer flink overdreven en geschreven door mensen die er niets van kennen. Pure sensatiezucht.

Op iPhoneclub stond het artikel eerder en wordt beter uitgelegd wat juist het plan is. Filmen van concerten zal niet zomaar verboden worden: Zijn opnames van een concert onmogelijk op de volgende iPhone? - iPhone - iPhoneclub.nl
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 : Voor ik wil filmen kan ik niet in of uitzoomen :-S rbn iPhone algemeen 10 10-10-10 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:12.