iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad Apps (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/)
-   -   Ipad 2 Belangrijke apps en hulpmiddelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/108828-ipad-2-belangrijke-apps-hulpmiddelen.html)

Shivav 04-01-12 16:15

Ipad 2 Belangrijke apps en hulpmiddelen
 
Beste Leden,

Ik heb sinds vandaag een Ipad 2, en nu heb ik een aantal vragen aan jullie welke apps hiervoor handig zijn en welke hulpmiddelen ik hiervoor moet gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

1. Ik ga de Ipad 2 ook gebruiken voor op school. Nu vroeg ik mij af welke app hier het best voor geschikt is om teksten te schrijven en te kunnen verwerken op een Windows pc. Pages is misschien zo'n app?

2. Ik wil de Ipad 2 ook kunnen aansluiten op mijn HDTV, kan dit via een bepaalde manier ook met een HDMI aansluiting, via een dock ofzo dacht ik?

3. Apple TV heeft dit ook voordelen als je een Ipad 2 hebt, kan je iets met deze beide apparaten? Aansluiten aan elkaar of iets dergelijks?

4. Zijn er vanuit jullie kant nog bepaalde dingen die heel handig zijn om je Ipad 2 aan te connecten of bepaalde apps (op zakelijk gebied) die het gebruik alleen maar bevorderen. Handige tekstverwerkers, powerpoint, agenda etc?

Shiva

Bs23 04-01-12 16:27

Dropbox
 
Ik zou op je computer ook dropbox installeren, zo kan je via notability raad ik aan. Een zeer goed programma met dropbox. Zo kun je een bestand typen en dan via dropbox op je computer terugvinden.

Ik gebruik het zelf ook voor school en het bevalt goed.

Shivav 04-01-12 16:34

ok dat klinkt heel aantrekkelijk dat ga ik zeker doen dan! Bedankt

Bs23 04-01-12 16:35

Graag gedaan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2012 om 16:37 ----------

Hij is nu volgens mij ook in de aanbieding voor 79 cent.

De app is trouwens van Ginger Labs.

Shivav 04-01-12 16:49

ja zie het toP!

Bs23 04-01-12 18:13

Heb je hem gedownload?
Zo ja, wat vind je ervan?

kuotje 04-01-12 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shivav (Bericht 755375)

2. Ik wil de Ipad 2 ook kunnen aansluiten op mijn HDTV, kan dit via een bepaalde manier ook met een HDMI aansluiting, via een dock ofzo dacht ik?

Shiva

Er is een kabel om je iPad te kunnen verbinden met jouw HDTV.
Waarvoor wil je hem gebruiken op je TV? Want de kabel laat niet alles toe (bijv sommige games wel/niet)

Maar foto's, video's en presentaties moet lukken!

Apple Digital AV Adapter - Apple Store (Nederland)

manfred1973 07-01-12 10:57

Schivav,
Zoals je reeds is aangeraden is Dropbox een super programma om bestanden zowel vanaf je iPad alsook van af je pc te benaderen. Het werkt ongeveer zoals iCloud maar is naar mijn mening veel praktischer omdat je met een Windows pc werkt en niet net een iMac. Om je Office documenten op je iPad te bewerken zou ik Office2HD gebruiken. Ik heb zelf eerst geprobeerd met Pages en Numbers in combinatie met iCloud. Echter als ik bestanden uit iCloud opende op mijn pc, nadat ik ze had bewerkt op mijn ipad, waren dit 'alleen lezen' bestanden geworden..... Ook is Office2HD goedkoper dan de losse apps Numbers, Pages en Keynote.

Een ander mooie app is Goodreader. Een mooie app om PDF bestanden te leZen etc. Met deze app kun je ook mooi je bestanden beheren op je iPad en op Dropbox. Je moet er even mee gewerkt hebben maar daarna vind ik hem eigenlijk onmisbaar.
Je kunt Goodreader ook aan iCloud koppelen maar de app kan alleen een eigen gedeelte op iCloud benaderen en niet het Pages of Numbers gedeelte waar de bestanden staan die je bewerkt/gemaakt hebt.

Verder gebruik ik Printer Pro om vanaf mijn iPad te kunnen printen op de printer die aan mijn pc zit. (Je moet wel eerst de gratis versie downloaden om te kijken of het werkt in jouw netwerk. Daarna kun je dan de betaalde versie, voor de iPad, aanschaffen)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.