//

Vraag over bewerken office excel dokumenten

Vraag over bewerken office excel dokumenten discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Al menig topic gelezen over het bewerken van excel op de ipad , maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Het gaat om het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-05-12, 13:59
Boof Boof is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Heemskerk
Berichten: 5
Standaard Vraag over bewerken office excel dokumenten

Al menig topic gelezen over het bewerken van excel op de ipad , maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.

Het gaat om het volgende.
Wij gebruiken voor onderhoudsronde's op ons werk excel documenten.
Dit is een standaard gemaakt document die per klant verschilt.
Hier wordt tijdens het onderhoud diverse bevindingen en waarde's ingevult.
Om het administratief zsm te verwerken stuur ik de ingevulte documenten via mail naar kantoor.
Het programma wat ik nu gebruik is Numbers, maar dit werkt totaal niet.
Zodra ze op kantoor het document openen zijn er tabellen verschoven, het hele verband is eruit gehaald.

Nu ben ik op zoek naar een programma wat wel het document in zn vorm laat zoals het document gemaakt is na het doormailen.
Nu lees ik wel reactie's om het programma quickoffice pro hiervoor te gebruiken.
Dit zou volgens sommige goedwerken, maar lees ook dat het programma moeite heeft met excel.

Wat moet ik nu geloven, werkt het nu wel of niet?
Het zou zonde zijn om er €15,99 voor te betalen als het net zo slecht werkt al numbers.

Of weet iemand een alternatief?

Bvd
Richard
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-05-12, 15:43
Boof Boof is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Heemskerk
Berichten: 5
Standaard

Niemand die me kan helpen of adviseren?
  #3  
Oud 16-05-12, 16:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik gebruikte vroeger Quickoffice Pro voor Excel bestanden, nu echter alleen nog Numbers.

Quickofiice Pro is even compatibel of incompatibel met complexe Excel bestanden als Numbers. Complexe Excel bestanden worden door Quickoffice ook vernaggeld.

Je moet het uitgangspunt veranderen. Als je mobiel met MS Office documenten gaat werken dan moeten de documenten zo aangemaakt worden dat ze ook op mobiele apparaten kunnen bewerkt worden.

Er van uitgaan dat complexe MS Office documenten die op een Windows machine goed werken dit op een mobiel apparaat ook gaan doen is een totaal verkeerd uitgangspunt.

Succes gewenst
  #4  
Oud 16-05-12, 16:12
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Als je de Mac-office of te wel Numbers in dit geval gebruikt, die sluiten niet naadloos aan op de Windows variant.
Vervelend.
Zelf gebruik ik DocsToGo +/- €14 hiermee open ik de Windows excell bestanden en kan ik ze bewerken, lees invullen. Mijn bestanden staan op Dropbox en ik kan ze daarna probleemloos openen op de iMac m.b.v Office for Mac (dus de Windows variant van Office) en op PC's.
Ik kan het excell bestand direct mailen en openen op een PC.
Dus ik denk dat dit in je behoefte kan voldoen.

Succes met de beslissing.
  #5  
Oud 16-05-12, 16:13
Boof Boof is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Heemskerk
Berichten: 5
Standaard

Kan de documenten wel bewerken op m'n ipad.
Maar zodra ik ze terug stuur naar kantoor en ze hem daar weer opene met office dan zijn er veel dingen fout uitgelijnt of verplaatst.
Zou het kunnen werken als ze op kantoor ipv office een ander programma gebruiken het document wel intact blijft?
En welk programma zou dit dan kunnen zijn?
Want Numbers draait weer niet op een pc neem ik aan?
  #6  
Oud 16-05-12, 16:15
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Als ik een W-Excell bestand wil openen met Number dan wil Numers direct aanpassingen gaan doen, hierdoor heb ik gekozen om op de Windows manier te blijven werken.
  #7  
Oud 16-05-12, 16:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boof Bekijk bericht
Kan de documenten wel bewerken op m'n ipad.
Maar zodra ik ze terug stuur naar kantoor en ze hem daar weer opene met office dan zijn er veel dingen fout uitgelijnt of verplaatst.
Dat komt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid omdat de originele bestanden in Excel xlsx formaat zijn. Die kan Numbers op de iPad wel openen om ze te bekijken.

Opslaan kan Numbers die echter alleen in Excel xls formaat en daar gaat het dan mis.

Als de originele documenten nu in xls formaat worden aangemaakt dan is er geen probleem als er geen gebruikt gemaakt wordt van macro's en als er geen al te complexe opmaak is.
  #8  
Oud 17-05-12, 21:14
marcel132 marcel132 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 24
Standaard

Heb je al geprobeerd via open office voor iPad?
Die is in principe perfect uitwisselbaar met exell, is bovendien gratis.
Voor de iPad-versie is er wel het nadeel dat je on line moet kunnen werken daar het programma niet op uw toestel wordt geplaats maar via een web-verbinding werkt.
Voor mij werkt deze office perfect. Ik werk via een Wi-Fi verbinding.
Kijk eens via google naar "rollApp".
Persoonlijk vind ik het zelfs een voordeel dat het programme niet op mijn toestel moet staan.
  #9  
Oud 17-05-12, 21:22
Boof Boof is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Heemskerk
Berichten: 5
Standaard

Heb helaas geen internet op de ipad en de klanten helaas geen Wi-Fi, dus dit gaat niet lukken.
Ga maandag eens proberen om de documenten op te slaan zoals timosha zegt.
Kijken of dit de oplossing is.
  #10  
Oud 17-05-12, 21:23
Pat3766 Pat3766 is offline
• iOS 15.1.1
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 110
Standaard

Ik had ook een probleem met numbers met een boekhoudprogje in excel. Formules werden via de webdav verbinding vernaggelt.
Ik heb het probleem niet als ik het document up- en download via icloud.com. Dan gaat er het minste fout.

Het inladen via dropbox in mijn quickoffice ga hetzelfde probleem als hiervoor geschetst.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Excel documenten bewerken johanneslol1 iPad algemeen 2 19-09-11 08:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.