//

Air Video verbreekt wifi verbinding

Air Video verbreekt wifi verbinding discussie in iPad Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Superblij met mijn hagelnieuwe iPad! En natuurlijk wil ik gelijk films en series kunnen kijken via mijn netwerk. Dus Air Video geinstalleerd. Alles leek te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad Apps en games > iPad Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-08-11, 22:12
metalmakker metalmakker is offline
• iOS 12.1.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 51
Standaard Air Video verbreekt Wi-Fi verbinding

Superblij met mijn hagelnieuwe iPad! En natuurlijk wil ik gelijk films en series kunnen kijken via mijn netwerk. Dus Air Video geinstalleerd. Alles leek te werken, totdat de iPad de Wi-Fi verbinding ineens kwijt was. Dat was nog niet eerder gebeurd. En het gebeurt nu continu, zodra ik in Air Video zit, weg verbinding na een minuut of twee.

Iemand enig idee wat er mis is? Instelling router? Of iets in de iPad?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-11, 22:42
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik ben ook niet tevreden over dienen air video, ook hetzelfde voor de Wi-Fi opeens wegvalt al denk ik dat dat gewoon aan dienen app zelf ligt + ik dikwijls problemen heb op het einde van een film ofzo en opeens gedaan ermee en deze wil nimmer verder doen da laatste stuk, doe ik het via de laptop via hdmi naar mijn tv dan speelt deze via vlc player op de laptop wel perfect af.

Ben er dus ook niet zo tevreden van en bepaalde formaten speelt deze ook nie af of krijg ik er de ondertiteling niet onder.
  #3  
Oud 07-08-11, 22:55
metalmakker metalmakker is offline
• iOS 12.1.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 51
Standaard

Ik heb remote access aangezet en ineens blijft Wi-Fi wel werken. Was een tip bij de troubleshooting op de site van Air Video zelf (wel voor een ander probleem, maarja). Of het daarmee te maken heeft... Afspelen werkt ineens ook, maar steeds korte stukjes en dan gaat ie bufferen. Dat kan ermee te maken hebben dat ik de server op een netbook heb draaien. Die ga ik dus morgen eens op de pc zetten. Kijken of het dan wel werkt.
Wi-Fi draait nu al 20 minuten zonder uitval, dus dat lijkt haast verholpen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 augustus 2011 om 23:04 ----------

Bitrate omlaag brengen binnen de app zorgt ervoor dat ie wel doorspeelt, voorlopig. En zodra ik wat doe op de netbook dan hapert de iPad, dus dat heeft met processorkracht te maken. Ik kom er wel uit denk ik.
  #4  
Oud 09-08-11, 02:40
Essie72 Essie72 is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 3
Standaard

Heb ook wel een vraagje over Air Video: vandaag geïnstalleerd. Kon eerst geen verbinding vinden maar idd ook een pin ingevoerd bij de remote access. Dat ging goed. Kon films van mijn laptop, maar ook van mijn harde schijf halen. Ook converteren gaat goed. Kijkt beter dan de live convertion, want die blijft hangen en gaat steeds bufferen.

Enfin, klinkt goed tot nu toe hè? Tot een half uur geleden: laptop uiitgezet, iPad meegenomen om een filmpje op bed te kijken.. Heerlijk.! Wat blijkt? Kan hij de films en server niet vinden omdat de laptop uitstaat...

Betekent dit dus dat ik altijd de laptop aan moet hebben staan om een film via Air Video te kijken? Houdt dus ook in dat ik niet zomaar ergens anders kan kijken? Ik las laatst bij een recensie dat iemand lekker in de tent naar filmpjes kon kijken. Doe ik dan iets verkeerds of kan het gewoon niet anders? In dat geval vind ik het wel een beperking van de App....

Iemand advies?
  #5  
Oud 09-08-11, 12:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essie72 Bekijk bericht
Heb ook wel een vraagje over Air Video: vandaag geïnstalleerd. Kon eerst geen verbinding vinden maar idd ook een pin ingevoerd bij de remote access. Dat ging goed. Kon films van mijn laptop, maar ook van mijn harde schijf halen. Ook converteren gaat goed. Kijkt beter dan de live convertion, want die blijft hangen en gaat steeds bufferen.

Enfin, klinkt goed tot nu toe hè? Tot een half uur geleden: laptop uiitgezet, iPad meegenomen om een filmpje op bed te kijken.. Heerlijk.! Wat blijkt? Kan hij de films en server niet vinden omdat de laptop uitstaat...

Betekent dit dus dat ik altijd de laptop aan moet hebben staan om een film via Air Video te kijken? Houdt dus ook in dat ik niet zomaar ergens anders kan kijken? Ik las laatst bij een recensie dat iemand lekker in de tent naar filmpjes kon kijken. Doe ik dan iets verkeerds of kan het gewoon niet anders? In dat geval vind ik het wel een beperking van de App....

Iemand advies?
Je laptop moet idd open staan anders gaat het niet en als ik in huis ga waar ik nog een ander Wi-Fi netwerk heb gaat het ook niet, ben er nie echt tevreden van en al meermaals last gehad dat alles bv wel goed afspeelt maar dan opeens het einde afbreekt, als ik dan verder kijk op de laptop ofzo dan speelt deze dat einde wel perfect af, er zitte nogal veel mankementen aan aan dienen airvideo en speelt ook niet alle formaten af en soms krijg ik er de subs niet eens onder ook.

Als ik ios 5 heb gedownload in spetember-oktober en er is een jailbreak voor nadien dan ga ik de apple tv jailbreaken omdat je zo meer keuze hebt in apps om te streamen .
  #6  
Oud 14-08-11, 14:56
pcmarcel's schermafbeelding
pcmarcel pcmarcel is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essie72 Bekijk bericht
Betekent dit dus dat ik altijd de laptop aan moet hebben staan om een film via Air Video te kijken? Houdt dus ook in dat ik niet zomaar ergens anders kan kijken? Ik las laatst bij een recensie dat iemand lekker in de tent naar filmpjes kon kijken. Doe ik dan iets verkeerds of kan het gewoon niet anders? In dat geval vind ik het wel een beperking van de App....
Lijkt me redelijk logisch dat je de laptop aan moet houden.
De laptop werkt op dat moment als server. Als je een webpagina oproept moet er ook ergens een computer aan staan die als webserver werkt.
Dat is hier niet anders.
Zelfs al zou er geen serverprogramma hoeven draaien om de film te kijken, dan moet de harde schijf waar de film op staat nog stroom hebben. Dit betekent dus ook dat je laptop aan moet staan.

Beperking van de App ?
Dan zijn waarschijnlijk je verwachtingen verkeerd en je gedachten over hoe een server/client applicatie werkt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi verbreekt verbinding Robzster Wi-Fi 4 29-10-10 15:01
iPhone 4 verbreekt verbinding tijdens bellen e.d. Hanske333 iPhone algemeen 0 14-10-10 14:21
verbinding verbreekt steeds tijdens het bellen. strat Odido (T-Mobile) 0 08-09-10 18:37
iPad verbreekt constant verbinding met Wi-Fi Eduardo iPad algemeen 9 27-06-10 17:13
Windows: Itunes verbreekt de verbinding Muhtar66 iTunes 1 10-01-10 10:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.