//

iPad 2 printen met HP 3052

iPad 2 printen met HP 3052 discussie in iPad accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag met mijn iPad 2 gebruik maken van de hP 3052 . Deze HP 3052 staat in het netwerk en ik kan wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-04-12, 19:01
Tulpstraat Tulpstraat is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 2
Standaard iPad 2 printen met HP 3052

Ik wil graag met mijn iPad 2 gebruik maken van de hP 3052 .
Deze HP 3052 staat in het netwerk en ik kan wel met mijn pc printen, maar ik kan geen app vinden die gebruik kan maken van deze printer.

Wie heeft voor mij de oplossing ?

Alvast bedankt voor de moeite.

Een iPad gebruiker.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-04-12, 15:35
pr0phecy pr0phecy is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Is je printer Airprint compatible? Want dan kun je gewoon via apps (waar je vandaan kunt printen) kiezen voor je Airprint printer. Er zijn mogelijkheden om te kunnen printen vanaf je iPad, ook al heb je geen officiele Airprint printer... Die printer moet je dan sharen via je PC enzo. Nadeel daarvan is dat wanneer je wilt printen, je dan je PC aan moet hebben staan. Laat maar weten of je meer info nodig hebt, als je geen Airprint printer hebt. Ik heb er nog ergens info van liggen ergens.
  #3  
Oud 18-04-12, 18:55
Tulpstraat Tulpstraat is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 2
Standaard

De HP 3052 is net AirPrint compatible, hij is wel in mijn netwerk te vinden en heeft een eigen ipadress. Ik ben op zoek een app of een programma of een of andere instelling om zonder dat mijn pc aanstaat, via mijn iPad te printen op mijn HP printer 3052.

Ik zeker interesse in meer info.

Tulpstraat
  #4  
Oud 18-04-12, 19:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat kan met een Airprint server:

Lantronix xPrintServer Wireless iOS Print Server for iPhone and iPad Printing
  #5  
Oud 18-04-12, 21:56
pr0phecy pr0phecy is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Volgens mij kun je met Airprint Activator ook een end komen. Weet niet helemaal zeker of het werkt met wireless printers, ik meen te hebben gelezen dat het wel kon. Google maar eens op Airprint Activator. Of je kiest voor een xPrintserver waar timosha het over heeft, dan ben je ook klaar
  #6  
Oud 18-04-12, 22:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pr0phecy Bekijk bericht
Volgens mij kun je met Airprint Activator ook een end komen.
Voor zover mij bekend werkt Airprint Activator, net als Printopia, alleen onder OS X en er moet dan ook steeds een Mac aanstaan waar het progje op draait.
  #7  
Oud 19-04-12, 08:27
pr0phecy pr0phecy is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Voor zover mij bekend werkt Airprint Activator, net als Printopia, alleen onder OS X en er moet dan ook steeds een Mac aanstaan waar het progje op draait.
Dat dacht ik eerst ook, maar er is er ook 1 voor Windows gebruikers. Alleen heet deze iets anders: Airprint Installer. Als je een USB printer hebt, dient de PC dan wel nog aan te staan om te kunnen printen. Met een wireless printer zou het wel moeten lukken wireless te printen via Airprint Installer...

Hier zijn de instructies (heb deze werkend getest op mijn eigen PC! Met een USB printer by the way ):

The program “AirPrint Installer” found here enabled windows users to install the AirPrint service. This allowed iOS devices to print to shared printers on the network, via AirPrint, that don't natively support it. However, iOS 5 broke this neat windows service.

I have made two .reg files (32/64Bit) to fix the AirPrint service, allowing iOS 5.x devices to use AirPrint through a Windows PC. I have attached a zip file containing both .reg fixes and the installer.

Instructions:

After extraction you should have three files:
- "AirPrint_Installer.exe"
- "AirPrint iOS 5 FIX - 32Bit.reg"
- "AirPrint iOS 5 FIX - 64Bit.reg"

1. Run "AirPrint_Installer.exe" and then click on "Install AirPrint Service".

2. Run the "AirPrint iOS 5 FIX - 32Bit.reg" or "AirPrint iOS 5 FIX - 64Bit.reg" to install the iOS 5 fix (Choose the correct file for you operating system, 32 Bit or 64 Bit Windows).

3. Go back to "AirPrint_Installer.exe", make sure "Service Startup" is set to "Auto" and click "Start".

4. Restart computer.

If there is a locked icon next to the printer on the iOS device enable the guest account in windows (Control Panel > User Accounts > Manage Another Account > Turn the Guest Account on). Then in the "AirPrint_Installer.exe" choose to use Guest Account Auth and tick the "Enable Guest Account" box. Then click "Update". You will then need to restart. If you want windows to automatically log you in on startup, type "netplwiz" into the start menu search box, hit enter. Uncheck the box that says “Users must enter a user name and password to use this computer”, and then hit Apply. You’ll see a username and password box. Enter in the appropriate information here and hit OK..


Oh en als die link naar Airprint Installer niet werkt, meldt het maar ff dan upload ik em als dat lukt, anders mail ik em wel naar je als je wil.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Draadloos printen met iPad Digi iPad algemeen 10 19-01-12 21:39
route printen vanaf ipad Jebo1956 iPad algemeen 1 11-09-11 11:14
Printen met de iPad zonder Wi-Fi rotor? fortuna101 iPad algemeen 5 05-09-11 23:16
Vanaf je ipad printen Keesellen2008 iPad algemeen 22 21-10-10 10:01
Printen naar PDF vanaf iPhone/iPad? Hautje iPad Apps 3 11-09-10 10:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:05.