iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad accessoires en onderdelen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/)
-   -   ipad 2 video via camera connection kit (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f126/ipad-accessoires-onderdelen/91254-ipad-2-video-via-camera-connection-kit.html)

peterpijpelink 18-05-11 13:13

ipad 2 video via camera connection kit
 
Hallo ik wil video (films) in mp4 formaat importeren in mijn ipad2. Nu probeer ik dit via een SD kaart van 4GB (FAT en FAT32 format al geprobeerd) en de video file in een folder DCIM. Helaas werkt dit niet. Iemand enig idee of apple dit voorkomen heeft middels een recente update of doe ik iets verkeerd?

Wat ik wil is meerdere films meenemen op vakantie en zo inladen in mijn ipad,na bekijken delete ik de film en laad de volgende in.

alvast bedankt voor jullie hulp

groeten

Peter:)

thomth 18-05-11 20:48

Via een jailbreak en ifile kan het wel. Over een paar weken komt een iPad 2 jailbreak uit

nanomeister 18-05-11 21:53

ik begreep dat het via itunes mogelijk was, ik heb daarentegen een programma gekocht genaamd "filebrowser" is niet gratis maar werkt als een trein als je een netwerk hebt.

Sjeltur 19-05-11 00:07

Je moet de file ook echt een naam van een foto geven.
ik heb de volgende folder aangemaakt; DCIM/100DICAM
En de videos hebben de naam; DSC_0001 en DSC_0002

peterpijpelink 19-05-11 10:41

Lijkt beter te gaan, bedankt Sjeltur !! Ik ga nu eens testen met een 16GB stick en kijken of ik zo een mooie collectie films mee kan nemen :)

nogmaals bedankt!

damel 19-05-11 11:18

laat ff weten of het gelukt is ben zeer nieuwschierig.

thx

peterpijpelink 19-05-11 11:25

ja het is gelukt dankzij de hulp en tip van Sjeltur. De video's komen goed binnen via de import pictures op de ipad. Echter maar dat is even uitzoeken, de namen van de bestanden zijn er niet, dus je ziet alleen een icoontje van een filmpje en de tijd, lastig als je meerdere delen van een serie hebt zoals ik nu, heb 6 dvd's omgezet naar m4v formaat voor ipad. En dan heb ik dus 19 bestanden, de ipad laat ze door elkaar heen zien...

iemand ervaring met een app die wel de bestandsnaam laat zien?

mvg

Peter

damel 19-05-11 13:08

Wat voor proggie gebruik je om de de boel om te zetten,gewoon een vraagje tussen door

peterpijpelink 19-05-11 13:23

clonedvd mobile gebruik ik. Gaat perfect, kost niet al te duur en formaat apple tv werkt uitstekend.

zonneke_schijnt 24-05-11 21:23

Hoe heb je de USB stick geformatteerd?

peterpijpelink 24-05-11 21:39

gewoon als FAT32 onder windows. niets speciaals. Alles default instellingen dus.

zonneke_schijnt 24-05-11 22:50

Ik had deze met exfat geformateerd en dat werkte niet dus vandaar mijn vraag. Ik ga het gelijk uitproberen!

jensensam 14-06-12 22:46

camera connection kit
 
Hallo Sjeltur,

Kun je mij precies uitleggen welke folder(s) ik moet aanmaken en waar ik dan de mp4 film in moet zetten. Ik krijg nu steeds de melding dat deze accesoire niet geschikt is voor de ipad.

Hg
René

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur (Bericht 675089)
Je moet de file ook echt een naam van een foto geven.
ik heb de volgende folder aangemaakt; DCIM/100DICAM
En de videos hebben de naam; DSC_0001 en DSC_0002



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:11.