iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 2 Extra Duo Sim? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/113016-ipad-2-extra-duo-sim.html)

mybabesagenius 03-04-12 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wmuller (Bericht 784851)
Hoe zet je 'cellular data' op je iPhone uit? Bij 'instellingen' zie ik daar geen knop voor.
Wel een knop 'persoonlijke hotspot', bedoel je die? Die staat op 'uit'.

Op de iPad is wel een knop 'Mobiele data'. Als er geen sim kaart in zit staat daarachter 'geen simkaart'.

Op je iphone: instellingen > algemeen > netwerk > mobiele data (cellular data)
Op je ipad: instellingen > mobiele data (cellular data)

Het is dus 'mobiele data' in het Nederlands..sowwy, heb m op Engels staan.

Laat maar weten of deze manier ook voor jou werkt.

Else01 26-06-12 23:32

Ik heb altijd met mijn duo sim de mobiele data op mijn iPhone uit gezet en op mijn iPad aan. Werkte prima, kon altijd bellen en gebeld worden, sms dito. Heeft een jaar prima gewerkt op mijn iPad 2. (duo sim t-mobile)
Sinds kort heb ik een iPad 3.
Waar het aan ligt weet ik niet, maar dit werkt niet meer. Ik kan niet meer gebeld worden als ik internet op de iPad aan heb staan. Ook als ik het uitzet, moet ik eerst een keer met mijn iPhone bellen en dan kan ik pas weer gebeld worden.
Tegelijk internetten op iPad en bereikbaar zijn werkt dus niet meer.
Heeft iemand daar ook last van. Of liever, weet iemand hoe dit verholpen kan worden?

robvangenderen 02-07-12 09:23

Duo sim werkt heel goed, en overigens hoef je het simkaartje niet uit de iPad te halen, zolang hij thuis ligt en aan je Wi-Fi is verbonden :')
Gezien de iPad een sterkere frequentie heeft, geeft hij de iPad voorrang op signaalsterkte. Maar als je internet uitzet als je buiten de deur bent, ben je gewoon weer bereikbaar op je telefoon. Ne pas de problem. Uiteraard kan je je telefoon ook als hotspot gebruiken (draadloos of met kabel), mits je telefoon dit kan uiteraard.

Ik heb er aan zitten denken om pre-paid te nemen, maar dat is de meest onvoordelige optie die je kan nemen bij kpn. Bijv. als je dan 500mb zou verbruiken op je iPad buiten de deur, ben je €80 kwijt (€0,16/mb)
Dan kan je nog beter een abo nemen van een €10 en dan 500mb ofzo, ik zeg maar wat. Maar gezien ik niet zo bijster veel op internet zit als ik buiten de deur ben is het wel handiger om een duo sim te nemen.

fiatfreak 09-07-12 21:36

beste allemaal

ik heb sinds kort ook een duo sim
1 in mijn iphone 3gs werkt perfect
1 in mijn ipad 1 deze krijgt alleen maar gprs verbinding
en geen 3g signaal
alle instellingen al reset gedaan bij herstel netwerk instellingen
apn instellingen aangepast en opnieuw hersteld via itunes
niets had effect op het signal
en daarbij zie ik dat ik extra kosten krijg bij gebruik gprs op de ipad
ik heb nog het abbo i150 van t-mobile met eindeloos online
dus dit moet niet mogen :(

heeft iemand hier ervaring mee graag reactie

Else01 10-07-12 18:01

hij zeg wel dat er kosten kunnen zijn, maar ze zijn er niet. Ik heb meer dan een jaar zo gewerkt, nooit extra kosten gehad.
Nu, op mijn nieuwe iPad3 en met de laatste software, zit er blijkbaar weer een beveiliging: bij mij werkt het niet meer. Als ik op de iPad mobiele data inschakel, kan ik op de iPhone niet meer gebeld worden. Helaas.
Iemand een idee hoe dat op te lossen?

In de t-mobile-winkel zeggen ze alleen maar dat het niet kan, nooit gekund heeft ook. Onzin dus. Maar ze helpen dus niet.

Maar goed, voor extra kosten hoef je niet bang te zijn volgens mij.

fiatfreak 11-07-12 06:20

Ik heb mijn iPad via iTunes hersteld als nieuwe iPad
En nog geen Wi-Fi ingesteld
Alle instellingen die standaard zijn aangevingt
Hij ging aan en had gelik 3G verbinding daarna weer Wi-Fi ingesteld en jailbreak erop gezet
Alles werkt nu vlekkeloos met 3G en Wi-Fi

Hoop dat er een hoop plezier van hebben

Bij mij is het opgelost bedankt voor de hulp
Groet fiatfreak


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.