//

iPad 2 Extra Duo Sim?

iPad 2 Extra Duo Sim? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allemaal, Ik had een vraagje; Ik ben van plan om een ipad 2 16 gb wifi (3g) aan te schaffen. Ik heb zelf een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-02-12, 16:55
Skavatar Skavatar is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard iPad 2 Extra Duo Sim?

Hallo Allemaal,

Ik had een vraagje;

Ik ben van plan om een ipad 2 16 gb Wi-Fi (3g) aan te schaffen. Ik heb zelf een iphone 4 maar ik ben niet van plan om een ipad abbonement aan te schaffen om er buiten de deur mee te kunnen werken. Ik vroeg me eigen af of het bestaat als ik een extra duo sim kaartje kan krijgen om er wel buiten de deur gebruik van te maken? Niet dat als ik ergens ben het kaartje uit me iphone moet halen en in me ipad moet stoppen. Dus een extra duo simkaartje?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-12, 20:15
Skavatar Skavatar is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 6
Standaard

???? Helpme
  #3  
Oud 27-02-12, 20:26
WdePundert WdePundert is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 21
Standaard

Dat is o.a. bij T-mobile mogelijk.
  #4  
Oud 27-02-12, 21:50
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je schrijft "extra duo simkaartje". Dat wekt de indruk dat je er nu al minstens 2 hebt.

Klopt dat? En zo ja, hoe gebruik je die nu?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 28-02-12, 13:06
Eric11 Eric11 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 74
Standaard

Of Spotlight gebruiken maar ik weet niet of dit kan bij tmobile
  #6  
Oud 01-03-12, 11:58
Else01 Else01 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Je kan bij t-Mobile een dual-sim kaart aanvragen (via internet, kost je €15,-
een in je iphone, 1 in je ipad. Alleen kan je er maar één tegelijk gebruiken. Dus dataroaming op je iphone uitzetten en dan op je ipad aan. En even goed checken, want soms ligt je telefoon er dan even uit. Even bellen en naar jezelf (laten) bellen, dan weet je weer of t klopt. Kleine omweg wel, maar gratis.
  #7  
Oud 02-03-12, 19:00
MichaelK1985 MichaelK1985 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Made
Berichten: 33
Standaard

Wat je ook kan doen is een Prepaid kaartje! Zo weet je helemaal exact wat je verbruikt en heb je de kosten zelf in de hand.
  #8  
Oud 03-03-12, 12:24
Kedui Kedui is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 13
Standaard

Kan je een iPhone4 niet als Wi-Fi hotspot laten werken met een app? Voor Androïd is er wel zo'n app.
  #9  
Oud 03-03-12, 12:43
WdePundert WdePundert is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 21
Standaard

Dat kan met PDA-net.
  #10  
Oud 08-03-12, 23:07
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skavatar Bekijk bericht
Hallo Allemaal,

Ik had een vraagje;

Ik ben van plan om een ipad 2 16 gb Wi-Fi (3g) aan te schaffen. Ik heb zelf een iphone 4 maar ik ben niet van plan om een ipad abbonement aan te schaffen om er buiten de deur mee te kunnen werken. Ik vroeg me eigen af of het bestaat als ik een extra duo sim kaartje kan krijgen om er wel buiten de deur gebruik van te maken? Niet dat als ik ergens ben het kaartje uit me iphone moet halen en in me ipad moet stoppen. Dus een extra duo simkaartje?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het is al gezegd, het meest goedkope is de duo-sim constructie bij TMobile. Op je i-abonnement vraag je een duo-sim aan. Je mag maar 1 apparaat gelijktijdig gebruiken maar het scheelt je een prepaid kaart of een extra abonnement aan te schaffen. Heb je ongelimiteerd internet dan heb je geen probleem. Heb je een datalimiet dan moet je even in de gaten houden dat je niet over je limiet heen gaat door het "extra" gebruik op de iPad.
  #11  
Oud 09-03-12, 12:09
rckkkk91 rckkkk91 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Limburg
Berichten: 15
Standaard

Als je KPN als Provider hebt, kan je dan je iPhone sowieso als hotspot gebruiken?
  #12  
Oud 09-03-12, 12:42
Eric11 Eric11 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rckkkk91 Bekijk bericht
Als je KPN als Provider hebt, kan je dan je iPhone sowieso als hotspot gebruiken?
Dat kan is geen probleem
  #13  
Oud 02-04-12, 20:25
wmuller wmuller is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Lastig is wel dat als je de iPad aan hebt staan je je iPone niet meer kan gebruiken. Zet je de iPad uit dan blijft je iPhone onbereikbaar en krijgt de beller automatisch je voicemail.
Je iPone doet het pas weer als je het kaartje verwijdert uit je iPad. Hetzelfde met een oude Nokia, je iPhone kan pas weer telefoon ontvangen als je de duo sim uit de oude Nokia haalt. Uitzetten is niet voldoende. Gaat ook om een T-Mobile duo sim. Het duo-sim gebeuren heeft zijn beperkingen.
  #14  
Oud 02-04-12, 21:05
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wmuller Bekijk bericht
Lastig is wel dat als je de iPad aan hebt staan je je iPone niet meer kan gebruiken. Zet je de iPad uit dan blijft je iPhone onbereikbaar en krijgt de beller automatisch je voicemail.
Je iPone doet het pas weer als je het kaartje verwijdert uit je iPad. Hetzelfde met een oude Nokia, je iPhone kan pas weer telefoon ontvangen als je de duo sim uit de oude Nokia haalt. Uitzetten is niet voldoende. Gaat ook om een T-Mobile duo sim. Het duo-sim gebeuren heeft zijn beperkingen.
Nee hoor. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het gaat zelfs volledig transparant. Ik schakel niks uit, zet gewoon de iPad data aan en het loopt. Als nu toevallig de iPhone ook data gebruikt dan gaat het inderdaad mis. Telefonie en SMS echter gaat gewoon door. Wanneer je je vervolgens je iPad data uit zet gaat de iPhone weer zonder problemen data ontvangen. Je hoeft niks uit of aan te zetten. Gewoon gebruiken.
Ik heb het zelfs gepresteerd om een poos zowel iPhone als iPad beide aan te hebben. Dan gokte ik erop dat ik nooit gelijktijdig gebruik zou maken van de data. Dit gaat niet helemaal goed maar het werkte wel 75% van de tijd. Uiteindelijk kies ik er toch maar voor om de iPad aan te zetten wanneer ik m nodig heb maar de data van de iPhone zet ik nooit uit.
  #15  
Oud 02-04-12, 21:24
wmuller wmuller is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Ik maak me geen zorgen, ik heb het uitgeprobeerd en dit is mijn ervaring:

- De telefoonfunctie op de iPhone wordt niet hervat als je de iPad uitschakelt. Bellen met de iPhone lukt niet en degeen die mij belt wordt doorgeschakeld naar voice mail. Pas als je de duo sim verwijdert uit de iPad werk de telefoonfunctie van de iPhone weer.

- Het zelfde met de duo sim in een oude Nokia, als je met de Nokia gebeld hebt en je zet hem uit kan je met de iPhonen niet bellen of op de iPhone gebeld worden. Een beller wordt direct naar de voicemail doorgeschakeld.

Laatst gewijzigd door wmuller; 02-04-12 om 21:43.
  #16  
Oud 02-04-12, 22:22
sander1979 sander1979 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Standaard

iPhone jailbreaken en mywi er op zetten. Werkt perfect! Dan kun je beide gewoon zonder beperkingen gebruiken!!
  #17  
Oud 02-04-12, 22:52
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wmuller Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen, ik heb het uitgeprobeerd en dit is mijn ervaring:

- De telefoonfunctie op de iPhone wordt niet hervat als je de iPad uitschakelt. Bellen met de iPhone lukt niet en degeen die mij belt wordt doorgeschakeld naar voice mail. Pas als je de duo sim verwijdert uit de iPad werk de telefoonfunctie van de iPhone weer.

- Het zelfde met de duo sim in een oude Nokia, als je met de Nokia gebeld hebt en je zet hem uit kan je met de iPhonen niet bellen of op de iPhone gebeld worden. Een beller wordt direct naar de voicemail doorgeschakeld.
Hmm .. vreemd. Zo zou het nl niet moeten werken. Ik heb er al eens met TMobile over gesproken omdat ik, tijdens de 4S periode, problemen het met mijn microsim. Toen bleek een deel van mijn dataproblemen veroorzaakt te worden doordat de iPad met dataverkeer bezig was. En dan is de iPhone tijdelijk even offline. Telefonie en SMS gaat dan gewoon door. Dit is wat de mevrouw van TMobile zag en bevestigde. Dus, je hoeft geen sims te verwijderen of apparaten uit te schakelen. Als dat wel het geval is dan zou het kunnen dat je een sim uit een onjuiste serie hebt!

Even samenvattend. Bij mij is het niet nodig om de iPhone of iPad sim te verwijderen uit het apparaat. Ik hoef ook niet het apparaat uit te schakelen. Er kan maar 1 apparaat gelijktijdig gebruik maken van data. Als er een conflict is dat zal de iPhone geen data ontvangen. Telefonie werkt wel. Deze 'problemen' lossen zichzelf weer op nadat het conflict weg is. Meest praktische oplossing echter is door de iPad aan te zetten wanneer je data wilt ontvangen/verzenden. iPhone zal dan geen data ontvangen. Wanneer de iPad weer offline is gaat de iPhone gewoon verder.

Geteste configuraties:
1) iPhone4/iPad2
2) iPhone4S/iPad2
3) iPhone4S/nieuwe iPad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 april 2012 om 21:56 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sander1979 Bekijk bericht
iPhone jailbreaken en mywi er op zetten. Werkt perfect! Dan kun je beide gewoon zonder beperkingen gebruiken!!
Dit topic gaat niet over jailbreaken en daaronder ondersteunde software maar over duo-sim en de werking (of niet zoals wmuller aangeeft!) ervan.
  #18  
Oud 02-04-12, 23:48
mybabesagenius mybabesagenius is offline
• iOS 9.1
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 29
Standaard

Bij mij werkt de volgende oplossing: onder instellingen > cellular data op je iphone uitzetten (je kan nu nog steeds bellen/sms'en & gebeld worden en vervolgens de cellular data op je ipad aanzetten. Als je klaar bent met het surfen op je ipad de instellingen weer veranderen..dus data uit op je ipad en data aan op je iphone (t-mobile duo sim)
  #19  
Oud 03-04-12, 01:13
RaySan RaySan is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: IN Oranje land
Berichten: 11
Standaard Ipad2 en Iphone 3GS met dualsim

Ik heb de bovenstaande configuratie en ik werk al tijden met een dual sim van T-Mobile Ik gebruik de vliegtuigmodes om op de g3 ipad te activeren Dus als ik mijn ipad wil gaan gebruiken op 3g zet ik de vliegtuigmodes uit (en dus G3 aan) en evt. activeer ik mijn sim kaart met mijn code En als ik klaar ben zet ik de vliegtuigmodes weer aan. Meestal ben ik dan thuis en zet hem dan op Wi-Fi.

O ja natuurlijk de grote simkaart met schaar aangepast naar klein formaat maar ook dat werkt bij mij prima!
SUC6
  #20  
Oud 03-04-12, 01:29
wmuller wmuller is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mybabesagenius Bekijk bericht
Bij mij werkt de volgende oplossing: onder instellingen > cellular data op je iphone uitzetten (je kan nu nog steeds bellen/sms'en & gebeld worden en vervolgens de cellular data op je ipad aanzetten. Als je klaar bent met het surfen op je ipad de instellingen weer veranderen..dus data uit op je ipad en data aan op je iphone (t-mobile duo sim)
Hoe zet je 'cellular data' op je iPhone uit? Bij 'instellingen' zie ik daar geen knop voor.
Wel een knop 'persoonlijke hotspot', bedoel je die? Die staat op 'uit'.

Op de iPad is wel een knop 'Mobiele data'. Als er geen sim kaart in zit staat daarachter 'geen simkaart'.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad + iPhone met duo sim kaart Quatz iPad algemeen 5 09-07-13 12:58
HI duo-sim en iPad ProMac iPad algemeen 6 04-01-11 18:26
Duo SIM van T-mobile dongle cb005978 iPad algemeen 0 09-08-10 21:36
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 02:12
Duo Sim T-Mobile Haagze sf2 Odido (T-Mobile) 31 29-07-10 09:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.