//

iPad + iPhone met duo sim kaart

iPad + iPhone met duo sim kaart discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone met Vodafone bel+sms+web abbo. Sinds kort een ipad er bij. Bij de Vodafone winkel gevraagd of ik een duo sim kaart ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-12-11, 12:57
Quatz Quatz is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 37
Standaard iPad + iPhone met duo sim kaart

Ik heb een iphone met Vodafone bel+sms+web abbo.
Sinds kort een ipad er bij. Bij de Vodafone winkel gevraagd of ik een duo sim kaart kan gebruiken in de ipad. Ja hoor, geen probleem. Kan ik dan email lezen op mn ipad en ondertussen gebeld worden op mn iphone? Ja, ook dat kan.
Nou dat valt een beetje tegen, of ik doe het niet goed.
Ik heb mobiele data en 3g op mn iphone uit staan.
Zodra ik mobiele data op mn ipad aan zet, kan ik mail lezen etc op mn ipad. Echter ik kan dan niet meer gebeld worden op mn iphone.
Zet ik mobiele data op mn ipad weer uit, dan kan ik weer wel gebeld worden.
Ik snap dat beide devices niet gelijkertijd 3g aan kunnen hebben. Echter staat 3g op mn iphone uit, dan zou het toch moeten werken of zie ik iets verkeerd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-11, 13:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Er kunnen nooit twee dezelfde GSM nummers actief zijn op een mobiel netwerk. Ook als 3G uitstaat is de GSM (GPRS) functie nog altijd actief.

Een van de iDevices in vliegtuigmodus zetten.
  #3  
Oud 06-12-11, 13:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zoiets heb ik ook begrepen: de laatst aangemelde simkaart (op het gsm netwerk) wordt actief, wat automatisch betekent dat de eerst aangemelde simkaart afgemeld wordt.

Apart trouwens dat Vodafone jou zo gemakkelijk een duo sim heeft gegeven, terwijl je erbij hebt gezegd dat je het voor je iPad gaat gebruiken. Ik zou verwachten dat ze je lekker een 2e data abonnement willen aansmeren.
  #4  
Oud 06-12-11, 16:26
Quatz Quatz is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 37
Standaard

Sja, ik heb duidelijk gezegd dat ik een 2e sim wilde hebben voor mn ipad. Ze vroeg wel waar de 1e sim voor is. Antwoord, voor mn iphone. Ok, geen probleem, voor 13,50 kreeg ik 2 sims mee. Een grote en een micro. De grote heb ik laten knippen.
Afijn, het werkt...
Op de iphone 3g en mobiele data uitzetten.
Op de ipad mobiele data aan zetten. Daarna op de iphone flight modus even aan en uit zetten. Ik kan nu op de ipad mail lezen etc en ik kan worden gebeld (ik heb het verschillende malen getest).
  #5  
Oud 06-12-11, 18:59
Sharonelle Sharonelle is offline
• iOS 7.0.6
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 25
Standaard

Hoi, ik heb ook duo sim iPad en iPhone en klopt dat je niet gebeld kan worden als je de iPad aan hebt staan met sim. Ik heb iPad altijd op vliegtuig modus staan en mocht ik buiten de deur geen Wi-Fi hebben dan zet ik de 3G op mijn iPad aan. Op de iPhone laat ik hem ook aan. SOMS krijg ik wel mijn sms'en en bellers erdoor soms niet. Beetje jammer maar mij was dat ook verteld van te voren..
  #6  
Oud 09-07-13, 12:58
flower2010 flower2010 is offline
• iOS 1.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik heb ook een duo simkaart iphone/ipad van Vodafoon. Als ik 3g op de ipad gebruikt heb moet ik op de iphone eerst uitbellen (ik doe klantenservice, gratis) en dan pas kan ik weer gebeld worden op de iphone. Heel apart en ook ingewikkeld.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HI duo-sim en iPad ProMac iPad algemeen 6 04-01-11 18:26
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 02:12
iPhone 3G: Nl iphone met belgische sim kaart Rmommens Unlock 0 20-07-10 17:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.