//

Troubles na update naar 5.0.1. iPad1

Troubles na update naar 5.0.1. iPad1 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey all, Mijn eerste berichtje op dit forum. Heb sinds anderhalf jaar een iPad 1 en 't bevalt prima. Laatst weer eens aangesloten op de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-03-12, 16:50
Christafari Christafari is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard Troubles na update naar 5.0.1. iPad1

Hey all,

Mijn eerste berichtje op dit forum. Heb sinds anderhalf jaar een iPad 1 en 't bevalt prima. Laatst weer eens aangesloten op de PC en iTunes gaf aan dat er een update beschikbaar was naar 5.0.1. Uiteraard geïnstalleerd en de aanname gedaan dat een update alleen maar dingen beter maakt, toch?
Door de update is mijn iPad echt een *****ding geworden en ben soms in staat om 'm op de plavuizen te laten vallen

Wat zijn de problemen;

- de iPad lijkt soms oude pagina's te onthouden. Als ik nu naar Telegraaf.nl ga bijvoorbeeld krijg ik te zien dat Friso een ski-ongeluk heeft gekregen, het lijkt wel of de pagina niet ververst wordt
- met het bezoeken van een forum en het lezen van een topic wil mijn iPad alleen maar naar het laatste bericht. Wat je ook doet, hij blijft terugschieten naar het onderste, laatste bericht. Verversen lost dit op maar dit is rete-irritant
- Tijdens het bezoeken van een forum blijft de header van het forum soms precies in het midden van het beeld waardoor je ook geen bericht kunt plaatsen
- Tijdens gebruik van Safari klapt ie er soms ineens uit en kom ik in het hoofdscherm van de iPad (bureaublad zeg maar)
- Met het intikken van een adres in de www-balk is de iPad erg traag geworden

Al met al is de update een ramp en heb ik er spijt van. Is er een mogelijkheid de update ongedaan te maken (daarvoor was alles eigenlijk prima) of een manier om de iPad helemaal opnieuw te installeren in de hoop dat ie dan beter wordt? Alvast bedankt voor de reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-12, 17:50
mistertie mistertie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 39
Standaard

Misschien updaten naar iOS 5.1? Of eens herstellen?
  #3  
Oud 11-03-12, 09:24
Christafari Christafari is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mistertie Bekijk bericht
Misschien updaten naar iOS 5.1? Of eens herstellen?
Ja, nog een update zit ik denk ik niet op te wachten. Bovendien leek het in de lijst met nieuwe features in 5.1 niet alsof deze problemen verholpen zullen worden.
Ik ben een dummie op dit gebied, hoe kan ik herstellen?
  #4  
Oud 11-03-12, 12:28
mistertie mistertie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 39
Standaard

Probeer toch maar te updaten. Velen zeggen dat hun iDevice sneller is na de update. Herstellen doe je door je iPad aan te sluiten op iTunes en dan op herstellen te klikken. Succes!
  #5  
Oud 11-03-12, 13:50
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

"Mijn eerste berichtje op dit forum. Heb sinds anderhalf jaar een iPad 1 en 't bevalt prima. Laatst weer eens aangesloten op de PC en iTunes gaf aan dat er een update beschikbaar was naar 5.0.1. Uiteraard geïnstalleerd en de aanname gedaan dat een update alleen maar dingen beter maakt, toch?"

Een paar vragen:
1) Hoe vaak in die anderhalf jaar heb je de iPad aan de pc gehangen en gesynchroniseerd ?
2) Wat heb je er in die anderhalf jaar allemaal op gezet, ook aankopen ?
3) Heb je voordat je ging updaten naar 5.0.1 nog een backup gemaakt ?
4) Kun je nu via Wi-Fi contact met iTunes op je pc krijgen ?
5) Gebruik je iCloud ?
6) Hoeveel ruimte heb je nog op je iPad beschikbaar ?
  #6  
Oud 12-03-12, 21:16
Christafari Christafari is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard

Update gedraaid en hersteld, nog steeds dezelfde problemen.

1) Hoe vaak in die anderhalf jaar heb je de iPad aan de pc gehangen en gesynchroniseerd ? Misschien maar iets van 4 keer
2) Wat heb je er in die anderhalf jaar allemaal op gezet, ook aankopen ? Ja, een paar
3) Heb je voordat je ging updaten naar 5.0.1 nog een backup gemaakt ? Ja, een reservekopie volgens mij. Kan ik die terugzetten?
4) Kun je nu via Wi-Fi contact met iTunes op je pc krijgen ? Sorry, hoe doe ik dat?
5) Gebruik je iCloud ? Nee
6) Hoeveel ruimte heb je nog op je iPad beschikbaar ? Nog iets van 13G
  #7  
Oud 12-03-12, 22:12
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als je iTunes opent zonder de iPad via het kabeltje met de pc te verbinden, dan wordt je iPad gevonden via Wi-Fi. Maar als iTunes je iPad niet opmerkt dan heb je dat blijkbaar niet aangevinkt.
Ik zou maar updaten naar 5.1, want ik zie niets bijzonders in je andere antwoorden. Bij mij heeft dat geen problemen opgeleverd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iTunes troubles zoobab iTunes 0 27-08-11 19:17
ipad1 naar ipad2 pvorstenbosch iPad algemeen 3 08-07-11 08:27
Update probleem ipad1 Estakado iPad algemeen 8 18-06-11 19:41
downgrade 3.1.3 naar 3.1.2 troubles SBtje Archief 6 04-02-10 16:37
Yessim Troubles op versie 2.2 Dorinimus Archief 3 17-12-08 23:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:08.