iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   merkwaardig probleem iPad 3 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/114705-merkwaardig-probleem-ipad-3-a.html)

krikk000 16-04-12 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joepnieuwenhoff (Bericht 788232)
goed om te horen ! bedankt voor de info..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 april 2012 om 18:19 ----------



en is het probeleem opgelost?

Nee helaas ik heb het probleem nog steeds.
Apple gemaild maar nog geen reactie.
Ga ze binnenkort maar weer bellen.

Graf Zum Kotzen 17-04-12 06:41

Afhankelijk van type SIM kaart
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen (Bericht 785545)
Ja, ik heb ook vandaag met Apple gebeld. Dit probleem is ook nog niet weg na een totale herstel. Morgen Vodafone bellen of ze dit probleem herkennen, daarna weer Apple bellen:o

Ik heb nu een nieuwe Hi prepaid in mijn iPad, hiermee heb ik geen problemen itt oude Vodafone SIM. Heeft misschien iets te maken met type SIM kaart?

krikk000 17-04-12 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen (Bericht 788329)
Ik heb nu een nieuwe Hi prepaid in mijn iPad, hiermee heb ik geen problemen itt oude Vodafone SIM. Heeft misschien iets te maken met type SIM kaart?

Ik heb twee sim kaartjes geprobeerd van Vodafone maar beide werken niet, ga dan ook maar eens een andere provider proberen.

893 17-04-12 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whaf74 (Bericht 784982)
Ik had dezelfde problemen. Bij mij werkte een reset van de netwerk instellingen (via Settings -> General -> Reset -> Reset Network Settings).

Nu wordt 3G wel weer goed opgepikt nadat ik Wi-Fi uitzet.

Gr.
Sander

Dit werkt bij mij ook goed.
Gr. Paul

Murgen 18-04-12 14:23

Ik pendel dagelijks tussen Amsterdam en Roosendaal. Het 3G netwerk van Vodafone is blijkbaar in de randstad nog steeds van slag. Het enige dat werkt is aan/uitzetten van de iPad(3). In het zuiden heb ik geen problemen en switcht Wi-Fi / 3G wel goed.

apple freak 1994 22-04-12 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lotusdiver (Bericht 782517)
De iPad 3 heeft toch alleen 4g ????

Née hier in Nederland niet wel in Amerika en in Duitsland de Nederlandse Providers ondersteunen hier geen 4g netwerk.

bmatern27 27-04-12 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen (Bericht 781948)
Hallo,

Sinds zaterdag heb ik een iPad 3 met 3G en ik heb een opvallend probleem. Ik gebruik 3G (Vodafone) en Wi-Fi afwisselend, maar als ik van Wi-Fi naar 3G ga krijg ik geen verbinding meer.:( De enige oplossing is een reset. Bij mijn iPad 2 had ik met dezelfde configuratie geen enkel probleem. Iemand een suggestie?


Al eens een "harde" reset geprobeerd (homebutton met powerbutton ingeduwd houden tot en met uitschakeling iPad)

krikk000 27-04-12 13:32

Ik heb een Kpn prepaid kaart geprobeerd en inderdaad heb ik daar mee geen probleem.
Het probleem zit er inderdaad in dat als het 3G netwerk wegvalt en dus of gprs verbinding gebruikt wordt of helemaal geen netwerk en dan dat de 3G weer terug komt hij geen verbinding wil maken. ik hem dat wel goed ontvangst en 3G links boven in het scherm.
Als ik het land door rij en dan gewoon een goede 3G verbinding heb en hou dan blijft het goed werken.
Het lijkt er dus op dat de 3G verbinding niet goed terug gepakt wordt, maar het is af en toe want soms blijft de verbinding wel goed werken.

krikk000 07-05-12 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krikk000 (Bericht 790878)
Ik heb een Kpn prepaid kaart geprobeerd en inderdaad heb ik daar mee geen probleem.
Het probleem zit er inderdaad in dat als het 3G netwerk wegvalt en dus of gprs verbinding gebruikt wordt of helemaal geen netwerk en dan dat de 3G weer terug komt hij geen verbinding wil maken. ik hem dat wel goed ontvangst en 3G links boven in het scherm.
Als ik het land door rij en dan gewoon een goede 3G verbinding heb en hou dan blijft het goed werken.
Het lijkt er dus op dat de 3G verbinding niet goed terug gepakt wordt, maar het is af en toe want soms blijft de verbinding wel goed werken.

IOS 5.1.1 is uit, daar is een probleem opgelost van het schakelen van 2g naar 3g.
Ik heb hem geïnstalleerd en morgen maar even proberen of dit misschien mijn probleem oplost

Graf Zum Kotzen 08-05-12 07:37

Opgelost!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krikk000 (Bericht 792743)
IOS 5.1.1 is uit, daar is een probleem opgelost van het schakelen van 2g naar 3g.
Ik heb hem geïnstalleerd en morgen maar even proberen of dit misschien mijn probleem oplost

Vanochtend de eerste test in de trein met IOS 5.1.1. Het probleem lijkt opgelost:D

krikk000 08-05-12 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krikk000 (Bericht 792743)
IOS 5.1.1 is uit, daar is een probleem opgelost van het schakelen van 2g naar 3g.
Ik heb hem geïnstalleerd en morgen maar even proberen of dit misschien mijn probleem oplost

Vanochtend naar het noorden gereden en tot nu toe nog geen probleem gehad met de verbinding.
Probleem lijkt opgelost.
Deze week nog even proberen en dan kijken of probleem echt weg is.

Maar het ziet er tot nu toe goed uit.

lolsmurf 16-05-12 11:23

Ik had tot de update naar iOS 5.1.1 geen last van mobiel netwerkverlies op mijn iPad 3. Sinds de update moet ik telkens de netwerkverbinding manueel aan en uit zetten om opnieuw Edge of 3G-verbinding te krijgen. Met Wi-Fi-ontvangst geen problemen.

Nog mensen met dit probleem en tips om dit op te lossen?

krikk000 16-05-12 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krikk000 (Bericht 792859)
Vanochtend naar het noorden gereden en tot nu toe nog geen probleem gehad met de verbinding.
Probleem lijkt opgelost.
Deze week nog even proberen en dan kijken of probleem echt weg is.

Maar het ziet er tot nu toe goed uit.

De hele week uitgebreid getest en geen probleem meer gehad.
Dus update heeft mijn probleem opgelost;)

lolsmurf 16-05-12 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krikk000 (Bericht 794748)
Dus update heeft mijn probleem opgelost;)

Bij mij was er geen sprake van een probleem tot na de update :(

nijntjeflap 01-06-12 12:35

Lolsmurf is het ondertussen bij u al opgelost want ik heb net hetzelfde probleem sinds mijn update?

Grtz

lolsmurf 01-06-12 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nijntjeflap (Bericht 799117)
Lolsmurf is het ondertussen bij u al opgelost want ik heb net hetzelfde probleem sinds mijn update?

Neen, het probleem is nog niet opgelost. Ik wacht vol ongeduld op een software-update van Apple.

nijntjeflap 01-06-12 16:22

Weet je dan eigenlijk al zeker dat het probleem bij apple is?
Ik vind het raar dat er op internet bijna niemand hiervover klaagt, als het probleem bij apple is moeten er nog veel meer dit probleem hebben toch?
Mag ik vragen bij welke provider je bent?
Ik ben bij Mobile Vikings.

Grtz

lolsmurf 02-06-12 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nijntjeflap (Bericht 799178)
Weet je dan eigenlijk al zeker dat het probleem bij apple is?
Ik vind het raar dat er op internet bijna niemand hiervover klaagt, als het probleem bij apple is moeten er nog veel meer dit probleem hebben toch?
Mag ik vragen bij welke provider je bent?
Ik ben bij Mobile Vikings.
Grtz

Ik zit zelf ook bij Mobile Vikings, maar had tot voor de laatste update van iOS geen last van dit probleem. Daarom denk ik dat het aan die laatste update ligt.

nijntjeflap 02-06-12 09:08

Toch toevallig dat je net ook mobile vikings bent. Ik nam reeds contact met de vikings en ze gaan me een nieuwe sim sturen om te zien of het dan is opgelost. Ik hou je op de hoogte. Grtz.

lolsmurf 02-06-12 09:30

Het zou me echt verwonderen als het probleem daarmee opgelost raakt omdat 3G en Edge voor de rest wel correct werkt. Keep me posted!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.