iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   microsoft exchande ipad ziggo (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/116483-microsoft-exchande-ipad-ziggo.html)

kimielco 17-04-12 10:55

microsoft exchande ipad ziggo
 
Hallo forum leden

Mijn zakelijke email kan ik ontvangen op mijn ipad.
NU zou ik graag mijn email van ziggo (deze ontvang ik in outlook) op mijn ipad willen ontvangen/bekijken.
M.a.w. de mail (outlook) op mijn windows pc moet blijven staan maar ik wil een bericht krijgen wanneer ik daar een email ontvang net zoals mijn zakelijke email.

Nu lees ik hier het e.e.a over micorsoft exchange en ben daarmee aan het stoeien gegaan, helaas krijg ik het niet voor elkaar.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen.

wouter1981 17-04-12 10:57

Dit staat uitgebreid beschreven op de site van ziggo...

https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-...-tablets/ipad/

kimielco 17-04-12 11:00

Bedankt voor je reactie.

De link die je hebt gegeven had ik al toegepast maar ik kan dan mijn zakelijke email niet meer inzien.

Ik zou graag beide willen ontvangen vandaar ook mijn vraag over microsoft exchange

Beech43 17-04-12 15:49

De mail van Ziggo staat niet op een exchangeserver. Dat je die thuis wel in Outlook kunt ontvangen is fijn voor je, maar je hebt daar dezelfde gegevens ingevuld als je zult moeten doen in het mailprogramma op je iPad en dan zul je voor "Overige" moeten kiezen.

KvdS 17-04-12 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 788429)
De mail van Ziggo staat niet op een exchangeserver. Dat je die thuis wel in Outlook kunt ontvangen is fijn voor je, maar je hebt daar dezelfde gegevens ingevuld als je zult moeten doen in het mailprogramma op je iPad en dan zul je voor "Overige" moeten kiezen.

Of je opend een gmail adres.
Dan vul je bij Ziggo webmail in dat je de binnenkomende mail doorstuurd naar dat gmail adres. Nu komt alle Ziggo mail thuis op je PC en de Ziggo mail komt via gmail op je iDevice.

kimielco 17-04-12 20:21

Bedankt voor de info.

Ik ontvang de mail thuis op de windows pc en niet op de ipad

debroei 17-04-12 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimielco (Bericht 788513)
Bedankt voor de info.

Ik ontvang de mail thuis op de windows pc en niet op de ipad

Nogmaals ziggo webmail werkt niet met Exchange maar met een ander protocol.
Ik heb ook Exchange werkmail gecombineerd met ziggo webmail. Dit werkt prima.
Je moet gewoon voor beide een account aanmaken,dus in plaats van.
Voor je werkt een Exchange account en voor je ziggo mail een nieuwe aanmaken onder het kopje overig, dan de pop3 en smtp server instellen.

kimielco 17-04-12 21:04

oke bedankt maar dan blijft er geen email in outlook staan. Dus thuis front kan niet zien of er mail is binnen gekomen

debroei 17-04-12 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimielco (Bericht 788524)
oke bedankt maar dan blijft er geen email in outlook staan. Dus thuis front kan niet zien of er mail is binnen gekomen

Jawel dat kan wel hoor.Je geeft gewoon in de instellingen aan dat hij een copie op de server moet laten staan. Dat doe ik ook, dan heb je de mail op beide apparaten.

KvdS 17-04-12 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 788532)
Jawel dat kan wel hoor.Je geeft gewoon in de instellingen aan dat hij een copie op de server moet laten staan. Dat doe ik ook, dan heb je de mail op beide apparaten.


Maar hoe leeg je de server dan, via webmail?
In mijn constructie leegt de PC de server steeds, maar is de kopie al door gezonden naar Gmail.

kimielco 18-04-12 10:06

allen hartelijk dank.

Nu zit ik met een ander probleem. Ik zie bij de ipad - email- contacten agenda's
dus nu 2 accounts staan ziggo en mijn zakelijk account.
Wanneer ik het envlope van ipad aantik kom ik terecht in mijn zkelijke account. Hoe kan ik switchen?

excuus probleem is opgelost.
Ik zie als je op postbussen tikt kun je kiezen tussen zakelijk en ziggo


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:58.