iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   SPOED: " Zoek mijn iPad" (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/117355-spoed-zoek-mijn-ipad.html)

Berryvz 03-05-12 09:09

SPOED: " Zoek mijn iPad"
 
HELP! Ben op vakantie en vandaag mijn iPad verloren. Heb al op iCloud gekeken, maar hij is niet online.
Heb nu een berichtje gestuurd in de hoop dat de mensen hier in Azie erg eerlijk zijn (miss hoop tegen beter weten in).

Moet ik de iPad nu extern vergrendelen of wordt dan het berichtje niet meer weergegeven? Als ik hem over 2 dagen niet terug heb wil ik 'm sowieso extern wissen, maar wil toch alles proberen.

Dus de vraag: Moet ik 'm extern vergrendelen of kan mijn berichtje dan niet meer worden bekeken?

Alvast bedankt.

wouter1981 03-05-12 09:18

Met vergrendel extern stel je een code in. Zonder die code kun je de iPad niet ontgrendelen. Als je een bericht stuurt zal dat ook op het lockscreen verschijnen en dus zichtbaar zijn.
Een bericht dat eerder gestuurd is kan dus niet meer worden bekeken.

Berryvz 03-05-12 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 791875)
Met vergrendel extern stel je een code in. Zonder die code kun je de iPad niet ontgrendelen. Als je een bericht stuurt zal dat ook op het lockscreen verschijnen en dus zichtbaar zijn.
Een bericht dat eerder gestuurd is kan dus niet meer worden bekeken.

Thanx voor de snelle reactie. Dan wacht ik op het bericht dat de iPad is gevonden (hij moet namelijk wel i-net verbinding hebben voordat het bericht binnen komt) en vergrendel ik 'm daarna direct

Thomas202 03-05-12 12:03

Je kan nu ook al aanzetten dat hij vergrendeld wordt, zodra hij dan internet heeft wordt hij vergrendeld.

wouter1981 03-05-12 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas202 (Bericht 791922)
Je kan nu ook al aanzetten dat hij vergrendeld wordt, zodra hij dan internet heeft wordt hij vergrendeld.

Maar dat gaat zeer waarschijnlijk niet gebeuren aangezien het een Wi-Fi only iPad betreft...

ballegooier 03-05-12 16:28

Jawel hoor. Deze 'actie' word dan door Apple gepushed zodrá de iPad verbinding heeft met internet (dit geval via Wi-Fi) je zet deze actie als het ware in de wacht.

Correct me if I'm wrong

wouter1981 03-05-12 17:08

Maar een iPad maakt niet vanzelf connectie met onbekende Wi-Fi netwerken.
Maar wanneer een gebruiker dit doet wordt de iPad vervolgens inderdaad vergrendeld..

ballegooier 03-05-12 21:22

Precies.
.

Berryvz 15-05-12 17:04

Is inderdaad gebeurd nadat de iPad verbinding maakte met het internet

Thomas202 15-05-12 17:35

Misschien kan je nu ook een berichtje laten verschijn met bijv. Je telefoonnummer zodat ze je kunnen bellen, en anders je moet trouwens nu ook de locatie kunnen zien

Berryvz 15-05-12 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas202 (Bericht 794590)
Misschien kan je nu ook een berichtje laten verschijn met bijv. Je telefoonnummer zodat ze je kunnen bellen, en anders je moet trouwens nu ook de locatie kunnen zien

Heb ik gedaan. Locatie is ook gezien (al is dat met Wi-Fi natuurlijk bij benadering). Zit alleen 2.000 kilometer noordelijker dan waar de iPad is. Redelijk verloren zaak dus.
Wel frustrerend als je dan ziet waar je iPad ongeveer is.

Thomas202 15-05-12 19:35

Nee, dat is inderdaad niet fijn, misschien toch maar naar de verzekering (als je er voor gedekt bent)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:44.