//

iPad 2, of nieuwe iPad.

iPad 2, of nieuwe iPad. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mede Apple fans, Ik heb een vraagje. Ik heb van mijn ouders een iPad 2 gekregen, maar voor dat ik die kreeg had ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-06-12, 09:32
107552's schermafbeelding
107552 107552 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Noord - Brabant
Berichten: 43
Stuur een bericht via MSN naar 107552
Question iPad 2, of nieuwe iPad.

Hallo mede Apple fans,

Ik heb een vraagje. Ik heb van mijn ouders een iPad 2 gekregen, maar voor dat ik die kreeg had ik het al in mijn hoofd om een iPad 3 te kopen. Nu heb ik dus die iPad 2, maar ik wou graag een iPad 3. Ik heb het tegen mijn ouder gezegd, maar die zeggen dan dat ik nergens meer blij mee ben. En dat is dus niet zo. Als enorme Apple fan wil je natuurlijk altijd het nieuwe spul hebben, dat zit dan gewoon in je. Maar dat willen hun dus niet begrijpen. Wat moet ik doen? Kan iemand mij daar bij helpen? Want als ik de iPad op marktplaats verkoop, dan kan ik er nog steeds 325 euro voor krijgen. Wat moet ik doen?

Gr.
__________________
Me.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-06-12, 09:35
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik zou wachten op de volgende nieuwe iPad volgend jaar en dan die halen, als ik een iPad 2 nu in m'n vingers had. Simpelweg elke upgrade mee willen graaien is haast niet te doen, elk jaar; daar verlies je gigantisch op. Wees idd tevreden met je iPad 2.
De iPad '3' is alleen maar iets sneller en heeft een Retina beeldscherm, maar aan de 4G functionaliteit heb je hier in NL / Europa niks.
Bovendien komt het idd vrij ondankbaar over, een gegeven iPad te gaan verkopen en dan zelf weer een andere te kopen. Dan kunnen je ouders de iPad beter zelf terugbrengen (als die nog in de doos zit) en dan het volledige bedrag terug ontvangen.
Via MP maak je sowieso al ineens 50,- ~ 75,- verlies.
Ik zou als ik jouw vader was, not at all amused zijn, nee.
  #3  
Oud 17-06-12, 10:00
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Het komt mij ook een beetje ondankbaar zoals je nu tegenover je ouders reageert. Het is niet bepaald een goedkoop cadeau dat ze je geven en je reactie is nogal aan de negatieve kant. Hoe zou jij je voelen als je veel geld besteed aan een cadeau voor iemand en die gaat dan klagen dat het een oud apparaat is?

Aan de andere kant, als je ouders geen iPad gebruikers zijn zouden ze het waarschijnlijk niet eens merken als je je iPad zou omruilen voor een nieuwe. En als je zou wachten tot de volgende generatie dan zou je huidige iPad veel minder waard zijn als apparaat van twee generaties terug. Omruilen via de plaats van aankoop zou de beste optie zijn, maar ik weet niet of je dat nu nog kan.

Maar ik zou eerder je verstand op rationeel zetten en bedenken of je echt altijd het nieuwste moet hebben, zeker als je nog niet zoveel verdient. Je hebt nu ook een iPhone van een generatie terug en voel je je daardoor achterlopen? Is het retina scherm van de nieuwe iPad echt nuttig voor wat je ermee doe? Anders zou ik het geld gewoon op zak houden en je huidige Ipad gebruiken. Als het je eerste iPad is kan het onmogelijk tegenvallen. Anders zit je binnen een jaar weer met de vraag of je nu de nieuwste moet kopen of niet.
  #4  
Oud 17-06-12, 10:18
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 107552 Bekijk bericht
Hallo mede Apple fans,

Wat moet ik doen?
Tegen Uw ouders zeggen, dat je nu past beseft welk mooi cadeau je gekregen hebt, en dat je enorm spijt hebt dat je op zo'n manier gereageerd hebt.
  #5  
Oud 17-06-12, 10:24
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adriaantjes Bekijk bericht
Tegen Uw ouders zeggen, dat je nu past beseft welk mooi cadeau je gekregen hebt, en dat je enorm spijt hebt dat je op zo'n manier gereageerd hebt.
Geheel mee eens
  #6  
Oud 17-06-12, 10:58
107552's schermafbeelding
107552 107552 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Noord - Brabant
Berichten: 43
Stuur een bericht via MSN naar 107552
Standaard

Even voor de duidelijkheid hè, ze hebben de iPad niet gekocht, maar gekregen bij een Nieuwe boiler die we nodig hadden. Was een Actie. Dus ze hebben hem niet gekocht, maar gekregen.
  #7  
Oud 17-06-12, 11:09
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 107552 Bekijk bericht
Hallo mede Apple fans,

Ik heb een vraagje. Ik heb van mijn ouders een iPad 2 gekregen, maar voor dat ik die kreeg had ik het al in mijn hoofd om een iPad 3 te kopen. Nu heb ik dus die iPad 2, maar ik wou graag een iPad 3. ......als ik de iPad op marktplaats verkoop, dan kan ik er nog steeds 325 euro voor krijgen. Wat moet ik doen?
Gr.
Je moet een A4-tje pakken, een streep in het midden trekken, linksboven iPad2 schrijven, rechter kolom iPad3 en dan invullen wat de één kan en de ander. Je kunt op internet de eigenschappen van beide vinden. Vervolgens schrijf je daaronder waar je de iPad voor wilt gebruiken en dan geef je aan welke van de twee dat kan en je accentueert welke iets beter doet.

Voorbeeld (geldt voor mij): ik ben een hartstochtelijk filmer en maak nu films in HD, schitterende camera, maar ik heb ook filmpjes van jaren terug met een super 8 camera, analoog, zonder geluid, op DVD gezet. Hoe zien de filmpjes er uit op de iPad2 en hoe op de iPad3 ? Hoe groot is het verschil en is dat het prijsverschil waard ? Voor mij gaf de doorslag om een iPad3 te kopen i.p.v. een iPad2 (ik heb al een iPad1) dat mijn HD films ook full HD op de iPad te zien zijn. Maar voor het gewone werk, ook muziek streamen naar mijn HiFi installatie, doe ik met mijn iPad1, ook dit bericht en dat gaat prima.

Zakelijke beslissingen, en dat is ook het aanschaffen van een iPad, moet je niet laten bepalen door emotie maar door een duidelijke afweging, zoals ik hierboven beschreven heb. Want over een jaar is er weer een hype....en de commercie doet z'n uiterste best om ons daar in te laten trappen.

Wees blij met je iPad2, heerlijk apparaat!
  #8  
Oud 17-06-12, 12:25
107552's schermafbeelding
107552 107552 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Noord - Brabant
Berichten: 43
Stuur een bericht via MSN naar 107552
Standaard

Het verschil tussen een iPad 2 en 3 is enorm (naar mijn mening). Een iPad 3 heeft een veel beter scherm, sneller, binnenkort Siri (iOS 6), betere camera. En noem maar op. En een iPad 2 heeft/krijgt dat allemaal niet! Daar zit het nou juist. Alle leuke functies komen/zitten op een iPad 3, en niet op een iPad 2. Een iPad 3 heeft ook nog verschillende Apps die er al opzitten als je hem koopt (zoals iPhoto) en als je een iPad 2 hebt, moet je die nog gaan kopen, niet normaal €4.- Voor een App.
  #9  
Oud 17-06-12, 12:37
Diedjuhh Diedjuhh is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 107552 Bekijk bericht
Het verschil tussen een iPad 2 en 3 is enorm (naar mijn mening). Een iPad 3 heeft een veel beter scherm, sneller, binnenkort Siri (iOS 6), betere camera. En noem maar op. En een iPad 2 heeft/krijgt dat allemaal niet! Daar zit het nou juist. Alle leuke functies komen/zitten op een iPad 3, en niet op een iPad 2. Een iPad 3 heeft ook nog verschillende Apps die er al opzitten als je hem koopt (zoals iPhoto) en als je een iPad 2 hebt, moet je die nog gaan kopen, niet normaal €4.- Voor een App.
Hmm, ik krijg door dit bericht een beetje het idee dat je ongeveer 15 bent. Het verschil tussen een iPad 2 en iPad 3 valt reuze mee, alleen Apple is er een meester in om dit verschil gigantisch te doen lijken in de ogen van hun klanten. Een Retina scherm is inderdaad een voordeel, Siri heb je (vooralsnog) vrijwel niks aan. Een betere camera, neem aan dat je de meeste foto's niet met een iPad maakt, hoe goed de camera ook is. Een iPad 2 voorziet zoals ik het oordeel waarschijnlijk in 95% van je behoeften. Daarnaast betwijfel ik of dat klopt van die voorgeinstalleerde Apps, heb er namelijk nog nooit iets over gehoord of gelezen, maar dat kan ik fout hebben.

Dus, ben je ouders dankbaar dat je zomaar een cadeau krijgt! Niet iedereen krijgt zomaar een iPad, je ouders hadden de iPad ook kunnen verkopen of voor henzelf kunnen houden.
  #10  
Oud 17-06-12, 13:02
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 107552 Bekijk bericht
Het verschil tussen een iPad 2 en 3 is enorm (naar mijn mening). Een iPad 3 heeft een veel beter scherm, sneller, binnenkort Siri (iOS 6), betere camera. En noem maar op. En een iPad 2 heeft/krijgt dat allemaal niet! Daar zit het nou juist. Alle leuke functies komen/zitten op een iPad 3, en niet op een iPad 2. Een iPad 3 heeft ook nog verschillende Apps die er al opzitten als je hem koopt (zoals iPhoto) en als je een iPad 2 hebt, moet je die nog gaan kopen, niet normaal €4.- Voor een App.
Enorm ? Nou, nou, lees internet maar eens. Ik heb zelf een iPad1 en 3, en mijn zoon heeft een iPad2, dus ik weet waar ik het over heb, zie ook mijn vorige bijdrage. iPhoto heb ik op mijn iPad3 aangeschaft, gekocht dus! En is niet gratis, evenmin als iMovie. Fotograferen met je iPad doe je niet en filmen doe ik alleen met een docking station, want dat ding is erg onhandig. Als je wilt filmen neem dan een Canon. Neem er anders een iPod of een iPhone bij.
  #11  
Oud 17-06-12, 15:11
jopvdsteen jopvdsteen is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Tilburg
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 107552 Bekijk bericht
Het verschil tussen een iPad 2 en 3 is enorm (naar mijn mening). Een iPad 3 heeft een veel beter scherm, sneller, binnenkort Siri (iOS 6), betere camera. En noem maar op. En een iPad 2 heeft/krijgt dat allemaal niet! Daar zit het nou juist. Alle leuke functies komen/zitten op een iPad 3, en niet op een iPad 2. Een iPad 3 heeft ook nog verschillende Apps die er al opzitten als je hem koopt (zoals iPhoto) en als je een iPad 2 hebt, moet je die nog gaan kopen, niet normaal €4.- Voor een App.
Stop eventjes. Ten eerste zijn er geen andere apps voorgeinstalleerd op de iPad3 dan op de iPad2 (ik heb ze beide gehad dus ik kan het weten) ten tweede, je zit te twijfelen tussen een iPad2/iPad3 maar vervolgens zeg je dat wanneer je een app voor €4,- moet kopen je dat 'niet normaal' vind? Ik kan daar helemaal niet bij, lijkt me logisch dat je moet betalen voor iets wat je koopt en als je vier euro een achterlijk hoog bedrag vind (wat ik opmaak uit je reactie) zou ik er niet aan twijfelen een iPad3 te kopen, gewoon blij zijn met wat je hebt!
  #12  
Oud 17-06-12, 17:33
107552's schermafbeelding
107552 107552 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Noord - Brabant
Berichten: 43
Stuur een bericht via MSN naar 107552
Standaard

Oo, ik dacht dat dat was. Wand dat zei een vriend van me. Maar ik ben er nog niet over uit, hoe en wat. M'n vader zou het er nog met m'n moeder over hebben. Maar dat hebben ze nog niet gedaan. Dus ik weet niet wat het uiteindelijk wordt. Maar als nog. We (mijn ouders) hebben de iPad 2 gratis bij een nieuwe boiler gekregen. Dus niet zelf gekocht. En die nieuwe boiler hadden we echt nodig, want de oude was kapot. Maar goed.... En mijn ouder lopen een beetje achter met de huidige technologie, dus die dachten dan geven we hem maar aan onze zoon. Dus hun konden er dus toch niks mee. En ik had al in mijn hoofd om ( al in de afgelopen meivakantie) een iPad 3 te kopen. Dus dat kwam me best wel stom uit, want ik wou zelf een iPad 3 gaan kopen, en dan krijg ik een iPad 2. Maar oké, je mag een gegeven paard niet in zijn bek kijken. Zo luidt jet spreekwoord. Maar toch. Als mensen mijn verhaal niet snappen, oké.
  #13  
Oud 17-06-12, 17:43
Diedjuhh Diedjuhh is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 107552 Bekijk bericht
Oo, ik dacht dat dat was. Wand dat zei een vriend van me. Maar ik ben er nog niet over uit, hoe en wat. M'n vader zou het er nog met m'n moeder over hebben. Maar dat hebben ze nog niet gedaan. Dus ik weet niet wat het uiteindelijk wordt. Maar als nog. We (mijn ouders) hebben de iPad 2 gratis bij een nieuwe boiler gekregen. Dus niet zelf gekocht. En die nieuwe boiler hadden we echt nodig, want de oude was kapot. Maar goed.... En mijn ouder lopen een beetje achter met de huidige technologie, dus die dachten dan geven we hem maar aan onze zoon. Dus hun konden er dus toch niks mee. En ik had al in mijn hoofd om ( al in de afgelopen meivakantie) een iPad 3 te kopen. Dus dat kwam me best wel stom uit, want ik wou zelf een iPad 3 gaan kopen, en dan krijg ik een iPad 2. Maar oké, je mag een gegeven paard niet in zijn bek kijken. Zo luidt jet spreekwoord. Maar toch. Als mensen mijn verhaal niet snappen, oké.
Achjah, de uiteindelijke keus ligt bij jou. Persoonlijk vind ik een iPad 3 de upgrade niet waard (vanaf een iPad2). Maar je moet oppassen dat je niet te 'obsessed' raakt met Apple, het is een merk, ze maken fantastische apparaten, maar het is geen levensstijl . En het idee dat je altijd het nieuwste van het nieuwste moet hebben is onzin, en puur door de commerciële bedrijven ingegeven.

Succes ermee.
  #14  
Oud 17-06-12, 17:53
107552's schermafbeelding
107552 107552 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Noord - Brabant
Berichten: 43
Stuur een bericht via MSN naar 107552
Standaard

Ja Diedjuh, je hebt helemaal gelijk. Maar ik weet niet hoe het komt. Dat van Apple zit gewoon in me, en mijn vader (heeft ook een iPhone 4, maar kan er niks mee) is helemaal weg van de Beatles. Dus die houd daar weer van. En (klink raar) maar hij spaart zelfs ook Beatles panties).
Snappie. En van wat andere mensen schrijven dat het ondankbaar is wat ik wil doen is waar, maar dit is ook ondankbaar. Ik heb mijn vader een Beatles Puzzel gegeven, een hele mooie (voor in zijn vitrine kast) nou hij heeft 2 dagen beneden gestaan. En is toen in een doos gegaan en op zolder neer gezet, bij de andere rotzooi. Is dat dan niet ondankbaar?
  #15  
Oud 17-06-12, 19:36
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Nou dan koop je toch die iPad 3 en zet de iPad 2 bij je ouders in de huiskamer, je koopt een paar leuke Beatles apps voor de iPad 2 en zet wat Youtube filmpjes in de door jou aangemaakte account voor je vader. iedereen blij. Verder Facetime je met je ouders als je buiten de deur bent.
Succes!
  #16  
Oud 17-06-12, 23:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hehehe; geweldig draadje word dit

Dat van die puzzel heb je helemaal gelijk in; dat is nog veel ondankbaarder dan jouw iPad idee. En dat je ouders de iPad niet voor jou gekocht hebben, maakt het wel weer anders.

Je bent idd besmet met het zgn Apple fanboyisme. Pas ermee op; want het is een dure verslaving en kan je toekomst / huwelijk / baan / vul maar in (als je later groot bent ) kosten.

Als je zó graag de iPad 3 wilt, koop die dan evengoed maar. En verkoop de iPad 2 of geef hem weg aan iemand die je kent en die ook graag een Apple ding wil / aan wie je het virus door wilt geven

Ps. wat is je leeftijd eigenlijk? (als je dat wilt zeggen)
  #17  
Oud 18-06-12, 00:22
Sugamilk Sugamilk is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Oss
Berichten: 23
Standaard

En toch vind ik net ondankbaar, al kregen je ouders hem 2dehands! Je moet blij zijn dat juist jij zon cadeau krijgt van e ouders, weet zeker dat vele dat niet zomaar krijgen! Want tegenwoordig draait alles om geld!

En ik heb een ipad2 een vriendin ipad3 en we zien en merken beide geen verschil. Okay, mss een fijner beeldscherm en wat sneller maar ja we merken bet nu ook niet echt!

Ik zou blij zijn met je wat hebt. En het geld besparen voor andere leuke dingen. Je moet juist blij zijn dat je dit krijgt en het jou al minder geld kost. Zo komt er elk jaar iets nieuws uit, je kunt nu eenmaal niet het nieuwste van het nieuwste krijgen. Nogmaals,s. Wees blij dat je ouders je een ipad2 gunnen.
  #18  
Oud 18-06-12, 09:59
adriaantjes adriaantjes is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Wijnegem (Antwerpen)
Berichten: 120
Standaard

Het is toch niet, omdat dat je van iets een fan bent, dat je graag puzzelt.
Wat zou je als "applefan" doen, als je een (grote) puzzel krijgt met een afbeelding van een ipad (3)?
  #19  
Oud 18-06-12, 10:16
Sugamilk Sugamilk is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Oss
Berichten: 23
Standaard

En toch mag je een gegeven paard niet in de bek kijken, hoe een grote fan je ook bent.
  #20  
Oud 18-06-12, 13:03
Berryvz Berryvz is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 45
Standaard

Ik ga me er ook mee bemoeien ;-)
Afgelopen maand een New iPad gekocht, omdat mijn iPad 2 verloren is gegaan.

Om te beginnen zijn er geen andere apps geïnstalleerd. Het is exact dezelfde iOs versie met dezelfde apps en dergelijke. Zoals eerder gemeld, is dit geen overweging.

De New iPad is wat zwaarder dan de iPad 2. Niet hinderlijk, maar hier heeft de iPad2 w.m.b. een streepje voor.

Het retina scherm is om van te kwijlen. Je merkt echt duidelijk een verschil met de iPad2 en dit zou de overweging waard kunnen zijn. Maar echter alleen en uitsluitend als je regelmatig full hd films wilt kijken op de iPad. Wil je dit niet, dan voegt de New iPad niets toe.

De camera in de New iPad is een stuk beter dan die van de iPad2. Overdag is dat duidelijk te merken en kan je erg scherpe foto's maken (filmen heb ik nog niet geprobeerd). 's Avonds echter is de kwaliteit van zowel de iPad2 als de New iPad ronduit slecht en zal je toch een goeie (digitale) camera (of laatste iPhone) moeten hebben om hiermee weg te komen.

Qua snelheid merk ik eigenlijk niet echt veel verschil. De New iPad heeft snellere hardware omdat hij het retina scherm moet bedienen, maar volgens mij blijkt uit de test dat op daadwerkelijke prestaties beide iPads hetzelfde presteren.

Mijn conclusie is dan ook dat, buiten hetgeen aangegeven over het scherm, het totaal geen toegevoegde waarde heeft om een gratis iPad2 overboord te gooien voor een New iPad.

En wat Siri betreft: dat laat ten eerste nog even op zich wachten en ten tweede is er voorlopig nog geen Nederlands alternatief, dus denk ik dat het zeer weinig functionaliteit zal bieden voor velen
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:17.