iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Schade door verkeerd ontwerp Ipad beschermflap? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/121961-schade-door-verkeerd-ontwerp-ipad-beschermflap.html)

satfan 15-07-12 15:04

Schade door verkeerd ontwerp Ipad beschermflap?
 
Heb ik voor mijn schoonmoeder een nieuwe Ipad gekocht bij BCC in Apeldoorn.
Heb ik er gelijk zo'n bescherm flap bijgekocht die met en magneet vastzit en die de Ipad uitzet als hij gesloten wordt.
Wil mijn dochter (als we bij mijn schoonouders de planten water geven) een foto maken met de Ipad. Ze vouwt de flap in drieën op en houd hem daar aan vast en wil met haar andere hand de foto maken. Valt de Ipad naar beneden en het scherm in vele stukjes. Hij is pas drie dagen oud.
Breng ik hem naar BCC voor reparatie met het verhaal dat dit eigenlijk zo nooit mag kunnen gebeuren, vooral omdat er nergens voor gewaarschuwt wordt. Krijg ik van de medewerker te horen dat het mijn eigen schuld is omdat ik hem zo niet vast had mogen houden. Vind ik heel leuk, vraag ik een andere medewerker van BCC om met een Ipad met eenzelfde beschermflap een foto te maken, doet hij precies hetzelfde als mijn dochter, alleen kunnen we voorkomen dat de Ipad valt.
Nu de kosten van de reparatie, die zijn 65 euro hoger dan een nieuwe!
BCC vind dat ze voldoende service hebben geleverd! ( vier weken stilte na inleveren)
Hebben meer mensen ook dergelijke ervaringen?
Moet Ipad niet die beschermflappen uit de handel nemen en de schade vergoeden?
Wie weet raad?
Met vriendelijke groet,
Ron

wouter1981 15-07-12 15:39

Ik kan je helaas geen gelijk geven. Het is een beschermhoes, geen handgreep. Er mankeert naar mijn mening ook niets aan de smart cover.

Is dit niet te verhalen op de WA verzekering?

satfan 15-07-12 15:50

Door het model ga je hem automatisch als handgreep gebruiken. Zoals al aangegeven, deed het winkelpersoneel het ook, en dat terwijl ze juist hetzelfde als wouter1981 aangegeven hadden. Als er nu een gaatje in had gezeten zodat de flap omgeslagen had kunnen worden, dan zou hij niet als handreep gebruikt worden.

wouter1981 15-07-12 19:17

Het gaat toch om de Smart Cover?

divanci 15-07-12 19:52

Smartcover werkt met magneten en dat zit nooit 100% vast. Om foto's te nemen verwijder je best de Smartcover. Ik vind deze cover wel handig om de iPad vast te houden tijdens het lezen. Maar en iPad vind ik zoal vrij onhandig om foto's te nemen wegens zijn grootte. Heel jammer dat jouw iPad gevallen is. Misschien kan je nog iets doen via de verzekering...

ballegooier 15-07-12 20:25

Tja, begrijpelijk maar inderdaad denk ik ook: hoewel het ontwerp ertoe nodigt, het ís geen handgreep. Maar het is wel uitermate lullig hoe de BBC met je klacht om is gegaan. Zeker omdat het apparaat slechts 3 dagen jong is. Ze hadden wel iets meer tegemoet mogen komen.

Je zou ook zelf Apple eens kunnen bellen en de situatie rustig uitleggen en dat je bij BCC bot ving (voor reparatie alleen al meer moet betalen dan een nieuwe iPad!)

satfan 16-07-12 08:08

Als je daarbij ook nog in overweging neemt dat bij Amerikaanse producten een zeer grote lijst geleverd wordt met wat je er niet mee kan/ mag doen bijvoorbeeld bij een magnetron mag je er geen kind in stoppen. Dit om aansprakelijkheid te voorkomen. Bij de smartcover staat niet beschreven dat hij niet bedoeld is als handgreep en dat terwijl het model er wel voor uitnodigd. Gevolg aansprakelijk voor de schade. naar ik aanneem lezen ook medewerkers van Aple deze site en ik ben benieuwd naar hun reacties.
Mvg,
Ron

ballegooier 16-07-12 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satfan (Bericht 808688)
naar ik aanneem lezen ook medewerkers van Aple deze site

Daar zou ik niet van uit gaan... :rolleyes:

XIII 16-07-12 09:14

Voor zover ik weet heeft Apple geen webcare team.

Heeft de tip van divanci (kijken of je verzekering dit dekt) nog geholpen?

Guest-20180925190238 16-07-12 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satfan (Bericht 808688)
Gevolg aansprakelijk voor de schade....

Je refereert naar Amerika? Dan neem nu een gespecialiseerde advocaat en laat Apple Inc. dagvaarden. Neem, net zoals in Amerika, een "no cure, no pay" advocaat.

Succes gewenst :)

jap74 16-07-12 10:28

Tip voor een volgende keer: Betaal dergelijke aankopen met een creditcard als je die hebt. 180dg verzekering tegen schade en diefstal.

Verder zou ik ook je inboedelverzekering bellen. Misschien denken zij mee.

Overigens vind ik het fascinerend dat bij dergelijke 'ongelukken' vaak naar een ander wordt gewezen. Dit is overduidelijk een gevalletje 'domme pech'. Het is niemands schuld, maar alleen onhandig van je dochter.

Overigens vind ik de 'smartcover' helemaal niet zo smart. Er zijn vele alternatieven die je iPad beter beschermen.

Heel veel succes.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 juli 2012 om 10:30 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satfan (Bericht 808688)
naar ik aanneem lezen ook medewerkers van Aple deze site en ik ben benieuwd naar hun reacties.

Ga daar maar niet van uit....Ze reageren zelfs niet op hun eigen gebruikersforum.

satfan 16-07-12 21:30

Dat niet reageren is geen reclame!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 juli 2012 om 21:32 ----------

Ik wil de verzekering eigenlijk niet gebruiken voor een dergelijk iets. Als er iets ernstigers is heb ik ze veel te hard nodig. Mogelijk mijn rechtsbijstand in schakelen.

XIII 16-07-12 22:20

Rechtsbijstand is ook een verzekering...

Je zou daar in ieder geval om advies kunnen vragen!

(ik schat -als leek- je kansen laag in, maar zij zijn experts in het inschatten van dergelijke kansen)

satfan 17-07-12 08:15

Maandag nog steeds niet de benodigde/ beloofde informatie ontvangen van BCC. Low price no service!

jap74 17-07-12 09:43

Satfan,

Ik adviseer je in ieder geval uit deze 'slachtofferrol' te stappen. Dit gaat je niet helpen om begrip te krijgen bij BCC of een verzekeraar. Je doet alsof je een enorm onrecht is aangedaan, terwijl hier sprake is van een ongeluk. Ik begrijp dat je er enorm van baalt. Toen mijn kapot viel was ik ook enorm boos. Dit is echter niet te verwijten aan Apple en al helemaal niet aan BCC. Iedere vorm van coulance die je nu krijgt is mooi meegenomen (overigens werd mijne gedekt door de inboedelverzekering, zelfs nadat ik volledig open heb gemeld dat de iPad van tafel was gevallen).

Maar als je echt het gevoel hebt dat je in je recht wordt aangetast, ga je naar je rechtsbijstandverzekering. Ik denk echter dat zij weinig kans van slagen zien in een case tegen Apple of BCC en je zullen doorverwijzen naar je inboedelverzekering. Als je deze niet wilt gebruiken voor dergelijke gevallen, waarvoor dan wel? Je betaalt toch een maandelijkse premie om dergelijke schades af te dekken?

XIII 17-07-12 10:04

Ik sluit me graag aan bij het advies van jap74.

Wat wil je met dit topic bereiken?

Je vraagt oorspronkelijk om advies, maar de gegeven adviezen sla je af of negeer je.

Als het alleen bij klagen blijft heeft dit topic weinig zin (en gaat er een slotje op).

Ipadistop 17-07-12 12:56

Heb voor mijn oma ook en ipad. Gekocht met hetzelfde bschermhoes , toevaalig dacht ze ook dat het sterk genoeg was , en toen viel ie gwn ik ging meteen op marktplaats rondneuzen en vond een soort fabriek waar ze schermen herstellen enzo heel goedkoop nog feen 50 euro dus ik zal snl een kijkje nemen , hihi

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 juli 2012 om 11:57 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipadistop (Bericht 808957)
Heb voor mijn oma ook en ipad. Gekocht met hetzelfde bschermhoes , toevaalig dacht ze ook dat het sterk genoeg was , en toen viel ie gwn ik ging meteen op marktplaats rondneuzen en vond een soort fabriek waar ze schermen herstellen enzo heel goedkoop nog feen 50 euro dus ik zal snl een kijkje nemen , hihi

Srry voor mijn getyp ik zit op mijnipad en ik kan amper typeen hha:p

Shandro 17-07-12 17:37

wellicht is dit iets
iPad schermvervanging - ReplaceDirect.nl

BasiX 17-07-12 18:31

Ik vind het eigenlijk redelijk onzinnig om te zeggen dat het ontwerp ertoe uitnodigt hem aan de Smart Cover vast te houden. Als je hem dubbel vouwt (in plaats van in drie stukken) kan je de iPad makkelijk vasthouden en heb je geen last van bedekking van de lens.

Dan kom je ook nog eens met het argument dat er geen papier / beschrijving bijgevoegd zit waarin staat wat je er niet mee mag / kan doen. Met een klein beetje gezond verstand begrijp je zelf ook wel dat een magnetische hoes niet bedoeld is om hem als handvat te gebruiken. Daarbij denk ik niet dat je dochter hem anders had vastgepakt als deze beschrijving er wel bij had gezeten.

Het blijft dus een kwestie van een ongeluk. En of het nou 3 dagen, 3 weken, 3 maanden of 3 jaar naar aanschaf is gebeurd; daar heeft de verkoper of fabrikant natuurlijk geen enkele schuld aan, hoe vervelend dat misschien ook lijkt.

callous 18-07-12 15:12

WA zal het niet vergoeden want het is je eigen kind.
inboedel zal het ook niet vergoeden. Dat is alleen voor gevolgschade.
bijstand doet ook niets want er wordt geen onracht aangedaan.

je hebt gewoon pech.

maar om dit in de toekomst te voorkomen kun je een luxe goederen verzekering afsluiten. zorg er wel voor dat je die verzekering dan wel regelmatig update!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.