iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   3g Verbinding verbroken IOS 6.0.1 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/129256-3g-verbinding-verbroken-ios-6-0-1-a.html)

JavuMarke 08-11-12 07:38

3g Verbinding verbroken IOS 6.0.1
 
Hallo,
Sedert upgrade naar ios 6.0.1 vliegt mijn 3g verbinding (MobileVikings) er heel regelmatig uit (6 keer op 10) wanneer mijn iPad in slaap gaat. Telkens ik de smartcase lid open, code invoer en weer aan de slag kan zie ik dat er geen verbinding meer is. Dan moet ik in instellingen de mobiele data uit/aan schakelen en gaat ie weer goed. Vervelend.

Nog iemand de zelfde issue of misschien zelfs een oplossing?

Met vriendelijke groeten,
Vincent

iWiefring 08-11-12 08:15

Ik neem aan dat bij elke iPhone/iPad het normaal is om tijdens stand-by tijd zijn/haar 3G uit te schakelen.
Jou probleem is inderdaad alleen een beetje anders, probeer eens je netwerkinstellingen te resetten, dit heeft bij mij met al mijn netwerk/Wi-Fi problemen 9 van de 10 keer wel geholpen.

Tommac 08-11-12 08:17

Mobile Vikings.
Ja, bij mij ook sinds upgrade naar ios 6.0.1 ben ik zeer vaak mijn verbinding met het 3G netwerk kwijt op mijn iPad, die hoeft daarvoor niet in slaapmodus te gaan. Gewoon van de ene op andere moment valt de verbinding weg. Ik moet niet in de instellingen mobiele data gaan, gewoon even op vliegtuigmodus zetten en terug normaal en de verbinding is terug.
Wel een vervelend voorval telkens.
Heeft er hier iemand een oplossing voor?
Groetjes Tom

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 08:19 ----------

Netwerkinstellingen heb ik gereset, 3G verbinding blijft evengoed wegvallen. :-(

Guest-20180925190238 08-11-12 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 850670)
Ik neem aan dat bij elke iPhone/iPad het normaal is om tijdens stand-by tijd zijn/haar 3G uit te schakelen.

Die veronderstelling klopt helaas niet, 3G blijft ingeschakeld in stand-by mode.

iWiefring 08-11-12 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 850674)
Die veronderstelling klopt helaas niet, 3G blijft ingeschakeld in stand-by mode.

Oh dan gaat mijn batterij nog lekker lang mee voor iemand die 3G continue heeft aanstaan! Maar om verdere discussie te voorkomen.. Ik vind het in ieder geval wel vreemd dat ie dan wegvalt precies op het moment als je hem dichtklapt aangezien er dan verder niets anders gebeurt omdat tijdens stand-by tijd gewoon de 3G aanblijft.

EDIT:
Dus zal het in ieder geval niet aan de provider liggen! (denk ik?)

Tommac 08-11-12 12:58

Citaat:


EDIT:
Dus zal het in ieder geval niet aan de provider liggen! (denk ik?)
Mobile Vikings gaat over het Base-netwerk, waar ik een abonnement heb voor mijn iPhone. Daar heb ik de problemen niet mee. Dus, ik er niet goed aan volgen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:48.