//

Zelfde email adres gebruiken bij mail beantwoorden als waarop mail binnen kwam ?.

Zelfde email adres gebruiken bij mail beantwoorden als waarop mail binnen kwam ?. discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb aan Gmail 3 athome adressen gekoppeld en de athome(ziggo) mails worden ook netjes binnengehaald en eventueel verzonden via mijn ipad 3 met laatste ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-12-12, 20:40
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard Zelfde email adres gebruiken bij mail beantwoorden als waarop mail binnen kwam ?.

Ik heb aan Gmail 3 athome adressen gekoppeld en de athome(ziggo) mails worden ook netjes binnengehaald en eventueel verzonden via mijn ipad 3 met laatste update.

In gmail account instellingen heb ik het zo ingesteld via mijn laptop, dat indien ik een mail ontvang op een van de athome adressen, die dus met gmail binnen komen en ik ga die beantwoorden, dan wordt dat antwoord verzonden via het zelfde mailadres als waarop ik de mail ontvangen had. Op mijn laptop werkt dit perfect, maar via de Ipad krijg ik dit niet goed ingesteld.
Indien ik daar een bericht ontvang gericht aan een athome adressen en ik ga dat bericht beantwoorden, kiest mijn ipad steevast voor verzending met mijn gmail adres.
In instellingen op mijn ipad heb ik een van mijn athome adressen ingesteld als standaard email adres en indien ik een nieuwe mail maak en verzend, gaat dat ook via dat ingestelde athome adres. Indien ik op die mail of een ander mail een antwoord ontvang maakt het mijn ipad helemaal niet uit naar welk adres deze mail is vezonden , want indien ik op een binnenkomende mail een reactie verzend , kiest de ipad voor verzending via mijn gmail adres.
Deze reactie zou dus dan net als bij mijn laptop moeten uit gaan met het zelfde emailadres als het adres waarop ik de mail ontvangen heb.
Wie weet wat hier fout gaat?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-12-12, 01:02
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Bij mij gaat het allemaal wel goed met 4 verschillende emailadressen, dus blijkbaar heeft het met je instellingen in je macbook te maken. Heb je de 3 athome-adressen als aparte accounts op je iPad ingevoerd, of zijn het aliassen ?
  #3  
Oud 29-12-12, 01:09
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Ik heb geen macbook, maar een medion laptop. Op mijn ipad heb ik 4 emailadressen staan onder accounts waarvan er eentje een gmail adres is en 3 stuks van athome.
Wat je bedoelt met aliassen is mij niet geheel duidelijk, want ik ben hier niet heel erg goed in.
  #4  
Oud 29-12-12, 01:18
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Uitleg Alias.
  #5  
Oud 29-12-12, 01:22
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Bedankt voor de link en dat is ook weer duidelijk, denk ik.
De mails komen allen bij mij zelf binnen en ik ben de enige gebruiker van de ipad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2012 om 00:24 ----------

Heb je enig idee wat ik fout heb ingesteld?
Ik ga overigen zo pitten, dus zoek morgen verder.
  #6  
Oud 29-12-12, 01:47
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

even kijken of ik het goed begrijp. via gmail op de laptop heb je een aantal ziggo adressen gekoppeld.. haal je deze mail via imap binnen op je gmail àccount zelf? zo ja hoef je in de gmail app alleen maar je gmail adres toe te voegen en dan repliek die auto matisch met het mail adres waar de mail naar toe gestuurd is. tenminste bij mij werkt dat zo
  #7  
Oud 29-12-12, 11:21
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Omdat outlook niet werkt op de ipad heb ik Gmail erop gezet en deze tevens op mijn laptop gezet waarop outlook dus ook staat hetgeen ik op de laptop normaal ook altijd gebruikte.

Mijn gmail account haalt nu netjes alle athome mail ook in een keer binnen op de ipad en ook kan ik ervoor kiezen om met een van de at home of het gmail adres te verzenden.
Standaard heb ik een athome mail adres ingesteld op de ipad en bij het opmaken en verzenden van een nieuw bericht werkt dat ook keurig en kiest hij automatisch voor het standaard mailadres om te versturen.
Krijg ik een mail binnen gericht aan eender welk adres en ik beantwoord die mail, dan kiest mijn Ipad steevast voor het Gmail adres om mee te antwoorden en niet voor het adres waarop de mail binnenkwam.
Op mijn laptop werkt dit dus wel correct en ik snap niet hoe ik dit kan corrigeren op de ipad.
Ik kan natuurlijk bij het beantwoorden van een mail eerst handmatig het juiste emailadres selecteren waarmee ik wil verzenden, maar het is een stuk makkelijker als er een mail binnenkomt op piet@home, diegene ook automatisch antwoord krijgt via pet@home en niet via jaap@Gmail.
  #8  
Oud 29-12-12, 11:26
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Welk mailprogramma gebruik je op je laptop?

Of gebruik je Gmail daar via de web interface in een browser?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #9  
Oud 29-12-12, 11:28
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Outlook, zoals boven vermeld

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2012 om 10:30 ----------

Mijn laptop gebruik ik verder praktisch niet meer , alleen in uitzonderlijke gevallen wanneer ik het niet kan met de ipad.
  #10  
Oud 29-12-12, 11:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ah, dan heb ik "ook staat" verkeerd begrepen.

Helaas, ik gebruik Outlook niet. Geen idee of daar een bijzondere instelling is.

Voor de duidelijkheid dan ook nog maar: wat bedoel je met "Gmail er op gezet"?

In de standaard Mail.App van Apple? Of de speciale Gmail App van Google?
  #11  
Oud 29-12-12, 11:33
TheiDouven TheiDouven is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 23
Standaard

Alle outlook post komt nu ook rechtstreeks binnen op de ipad en in outlook op de laptop wordt niets meer binnen gehaald. Ziggo stuurt de post dus gelijk door naar mijn gmail adres

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2012 om 10:35 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ah, dan heb ik "ook staat" verkeerd begrepen.

Helaas, ik gebruik Outlook niet. Geen idee of daar een bijzondere instelling is.

Voor de duidelijkheid dan ook nog maar: wat bedoel je met "Gmail er op gezet"?

In de standaard Mail.App van Apple? Of de speciale Gmail App van Google?
Op de ipad is het de standaard app en heb ik een account aangemaakt.
Opnde laptop heb ik die account ook ingesteld voor gmail
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
EMAIL: emails die open op mijn Iphone, staan als ongelezen op mijn echte mail. chrisjelover iPhone algemeen 1 22-11-12 16:41
email crashed bij beantwoorden io4 JB mandraker iPhone algemeen 1 10-08-10 12:29
Tekst mail niet zichtbaar na openen als er een attachment bij zit lro iPhone algemeen 0 03-06-10 11:28
niet automatisch ophalen mail bij openen mail-app blaugrana iPhone Apps 4 26-11-09 17:06
Tip: iPhone e-mail, reply-en met ander e-mail adres danielc iPhone algemeen 2 05-10-08 16:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:15.