//

Backup iPad op externe harde schijf

Backup iPad op externe harde schijf discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een mooie nieuwe iPad gekocht met 64 GB geheugen. Nu wil ik natuurlijk backups maken. - Ik wil dat niet naar mijn MacBook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-03-13, 11:27
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard Backup iPad op externe harde schijf

Ik heb een mooie nieuwe iPad gekocht met 64 GB geheugen. Nu wil ik natuurlijk backups maken.

- Ik wil dat niet naar mijn MacBook doen, omdat die ook maar beperkt geheugen heeft dat ik nodig heb voor de bestanden waar ik dagelijks mee werk.
- Ik wil dat ook niet naar iCloud doen, omdat ik dan voor € 80 per jaar 50GB extra ruimte moet kopen, waar ik helemaal niets voor voel. (Voor dat geld kan ik ieder jaar een externe harddisk kopen met 20x die geheugenruimte, nl 1 TB.)
- Ik wil gewoon backups maken naar een van de harde schijven die ik in de la heb liggen, en waar ruimte genoeg op is.

Het zou zo simpel kunnen zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar - niet met een automatisch knopje (backupt in iTunes automatisch naar een of ander duister mapje op de harde schijf van mijn MacBook) maar ik kan ook niet gewoon met mapjes slepen in de Finder. Hoe moeilijk kan het zijn....?

Kan iemand mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-13, 11:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan iTunes wel verplaatsen naar de een of andere externe HDD. De iTunes backups in principe niet. Die gaan naar een directory in de User Library. Je kan wel oude en overbodige backups verwijderen met iTunes.

Citaat:
automatisch naar een of ander duister mapje op de harde schijf van mijn MacBook
De User Library is niet écht een "duister mapje" maar een absoluut noodzakelijke directory om heel de boel te laten werken
  #3  
Oud 22-03-13, 11:37
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard

Zo frustrerend dat ik niet zelf kan uitmaken op welke plek deze omvangrijke bestanden geplaatst worden... Ik ga toch echt geen nieuwe MacBook kopen met meer geheugen, enkel om mijn dure nieuwe iPad te kunnen faciliteren... Ik word er erg droevig van...
  #4  
Oud 22-03-13, 11:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inge108 Bekijk bericht
Zo frustrerend dat ik niet zelf kan uitmaken op welke plek deze omvangrijke bestanden geplaatst worden...
Dat zijn nu eenmaal zaken die het besturingssysteem voor jou bepaalt. Om zeker te zijn dat alles goed werkt als er eens een backup moet gebruikt worden.

De User Library (en Application Data in Windows) is niet voor niets een verborgen directory. Dat is gedaan om te vermijden dat gebruikers in die "duistere mapjes" gaan rommelen.

Je kan de backups wel verwijderen uit de User Library en op een externe HDD zetten. Maar bij de volgende backup gaat iTunes die toch weer in dat "duister mapje" zetten.

Ik heb dat "probleem" voor een vriendin met een MacBook Air en 128 GB SSD eens anders opgelost. Ik heb het meiske een snelle 64 GB SD-kaart laten kopen. Dan de hele iTunes bibliotheek en grote gebruikersbestanden verhuisd naar die SD-kaart. De SD-kaart blijft constant in de MacBook Air zitten.

Succes verder

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 22-03-13 om 11:56.
  #5  
Oud 22-03-13, 11:59
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard

Tja, mijn manier van denken is juist omgekeerd: Als ik een backup van van het ene apparaat wil maken wil ik daar niet een derde deel van het geheugen van het andere apparaat voor gebruiken, maar zelf bepalen op welke plek dat terecht komt. Dus niet in een verborgen mapje op mijn toch al overbelaste laptop, maar op een speciaal daarvoor geselecteerde plek, nl. op een externe harde schijf die je voor een paar tientjes kan kopen.

Goed, dat wordt dus een duur apparaat zonder backups. Droevig...
  #6  
Oud 22-03-13, 22:32
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Even voor mijn begrip: hoeveel GB heb je op je iPad staan, dat je wilt backuppen en waar bestaat dat dan uit ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 maart 2013 om 22:03 ----------

Nu ik geen antwoord krijg, maar even mijn eigen situatie: mijn iPad van 32 GB heeft nog 3 GB vrije ruimte. Pas een backup gemaakt in iTunes, grootte van de backupfile minder dan 2 GB. Backup van muziek, video, foto's en boeken staat op een externe harde schijf, apps staan in de Store. Je kunt eventueel ook nog iTunes Match nemen (kost je € 25,-).
Dus waar praten we over ?
  #7  
Oud 23-03-13, 00:23
Guest-20180129142242
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom niet backuppen in iCloud? Mijn bijna volle iPhone (32 GB) kan daar prima gebackuped worden.
  #8  
Oud 23-03-13, 00:48
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Precies, ik heb 3 iDevices met Backups in iCloud, ietsje meer dan 5 GB, dus betaal € 16,- per jaar. Maar met één iPad kom je nooit aan 5 GB.

Laatst gewijzigd door Beech43; 23-03-13 om 08:08.
  #9  
Oud 23-03-13, 08:31
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard

Goed, waarom niet backuppen naar iCloud? Omdat ik dacht dat je voor het backuppen van een iPad met b.v. 50 GB aan materiaal ook 50 GB geheugenruimte nodig hebt, en dat kost € 80 per jaar en dat ben ik niet bereid ervoor te betalen, omdat je daarvoor jaarlijks een harddisk van 500-1000 GB kan aanschaffen. Het is maar een backup.

Maar als je hooguit 5 GB nodig hebt, dan wordt natuurlijk een heel ander verhaal. Hoe werkt dat dan?
  #10  
Oud 23-03-13, 09:15
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Die 50 Gb aan materiaal bestaat waarschijnlijk voor een groot deel uit Apps en Muziek.
Die staan in iTunes en worden dus niet in de iCloud backup meegenomen.

Daarom is die iCloud backup veel en veel kleiner.
Maar... die spullen van je iPad staan dus wel ergens; in dit geval toch in iTunes.

Staan je apps en muziek niet in iTunes - bijvoorbeeld omdat je ze rechtstreeks op je iPad hebt aangeschaft - dan zul je alsnog moeten syncen met iTunes om er een backup van te maken.

Anyway... vele Gb's in iTunes zijn dus altijd onvermijdelijk.
En de enige manier om die Gb's van je Macbook af te krijgen is, door de iTunes library (deels) te verplaatsen naar een externe harddisk.

But wait, there is more:
http://ismashphone.com/2012/05/how-t...ne-backup.html

Je kunt de back-up-locatie veranderen. Gebruik voor eigen risico.
  #11  
Oud 23-03-13, 10:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Je kunt de back-up-locatie veranderen. Gebruik voor eigen risico.
En dat linkje (ln) is weer foetsie na elke iTunes of OS X update
  #12  
Oud 23-03-13, 10:20
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard

Beech43 vroeg mij wat ik voor materiaal ik op mijn iPad heb staan. Daar heb ik antwoord op gegeven, maar ik zie nu dat dat verdwenen is. Het gaat om de volgende zaken:
1) Apps en de gegevens die daarin staan (podcasts, notities enz.).
2) Voor mijn filosofiestudie veel omvangrijke geluidsbestanden (vaak 2 uur elk), idem films en PDFs. Daaronder bevinden zich gescande boeken (verrassend omvangrijk), maar ook PDF van gewone tekstfiles.
3) Eigen PDFs (van Pages- en Word-bestanden).
Dus geen gekochte muziek en films uit de iTunes Store e.d.

Dus is het mogelijk dit te backuppen naar een externe harddisk (zoals Beech43 om 22.03 uur schreef)? Of wat Timosha schreef over een extra SD-kaart die je in je MacBook kan plaatsen? Dat zou het natuurlijk ook oplossen. Wist niet dat het mogelijk was om er op die manier extra geheugen bij te plaatsen....
  #13  
Oud 23-03-13, 10:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inge108 Bekijk bericht
Of wat Timosha schreef over een extra SD-kaart die je in je MacBook kan plaatsen?
Zoals ik reeds schreef is dat mogelijk. Ik heb dat voor een vriendin gedaan die met een doctoraat bezig is en onnoemelijk veel documenten en boeken op haar MacBook Air heeft staan.

Het SD-kaartje is geformatteerd in HFS+ en blijft constant in de MacBook zitten.

EDIT:
Als je toch zo'n fan bent van externe HDD van een paar tientjes kan je ook het volgende doen:

1) Configureer de externe HDD als een Time Machine backup disk;
2) Maak na elke synchronisatie met iTunes een Time Machine backup. De iPad backups gaan mee in de Time Machine backup;
3) Als de Time Machine backup klaar is verwijder je de iPad backup bestanden uit dat "duister mapje";

Nadeel is dat er dan geen incrementele backups kunnen gemaakt worden. Je kan kan dat proces volledig automatiseren met Automator. Het is sowieso aan te raden om regelmatig Time Machine backups te maken van een Mac.

Heb je ooit een iPad backup nodig dan zet met Time Machine de gewenste backup terug.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 23-03-13 om 10:57.
  #14  
Oud 23-03-13, 11:37
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als je veel materiaal hebt (documenten, foto's, geluidsfragmenten, muziek, video, boeken....), die je niet kwijt wilt, maar die soms ook elders te verkrijgen zijn (server van de opleiding, boekensites, etc), dan is een gestructureerde aanpak toch wel wenselijk. Want als er iets kapot gaat, of op een andere manier verloren gaat (diefstal b.v.), dan is het toch wel prettig dat je nog ergens een kopie hebt.
Hoe zorg je er nu voor, dat je van je materiaal een kopie hebt ?
  #15  
Oud 23-03-13, 13:21
Inge108 Inge108 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Hoe zorg je er nu voor, dat je van je materiaal een kopie hebt ?
Momenteel worden er geen backups van de iPad gemaakt, omdat ik niet weet hoe ik dat moet aanpakken. Van het materiaal op mijn laptop maak ik backups via Time Machine.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het SD-kaartje is geformatteerd in HFS+ en blijft constant in de MacBook zitten.
Een ingebouwde SD-kaart vind ik wel heel interessant. (SD-kaart of externe HDD maakt mij niet uit - als het maar niet af gaat van het kostbare geheugen van mijn laptop.) Dan wordt de iPad-backup ook gelijk meegenomen met de wekelijkse backups van de MacBook die ik via Time Machine maak.

Misschien is dat wel de veiligste manier, met het minste gedoe.
  #16  
Oud 26-03-13, 02:27
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

Inge,
Ik heb ook een mooie ipad en een mac book air.
Met mn ipad doe ik echt andere dingen dan de lap top.
Ik bewaar mijn data van de ipad via Cloudftp op een externe stick.

Ik heb boeken v 5 a 600 paginas en als bluefirereader (app) voor de zoveelste keer crasht dan zit ik safe.

Maarr.. Ik weet niet of je dit bedoelt. Timoscha weet t ongetwijfeld

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 maart 2013 om 01:29 ----------

De stick heeft overigens bijna net zo veel geheugen als mn macbook air.
  #17  
Oud 26-03-13, 10:31
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

YouTube

dit is hoe het werkt.

Zelf zoek ik nog:
1. Pen of zo, om snel organogrammen te tekenen tijdens college, met bijbehorende app.
2. Kleine scanner of zo compatable met ipad. Voor mijn thesis kom ik in bibliotheken waar het lastig is kopietjes te maken. Dan maak ik fotos. Misschien heeft iemand t wiel al uitgevonden.

Verder: dit forum is geweldig! Veel geleerd hier
  #18  
Oud 26-03-13, 12:00
oudedijker oudedijker is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 2
Standaard Van Ipad naar PC

Mijn PC is gecrasht, dus alles kwijt. Nu staat op mijn Ipad nog van alles. Hoe krijg ik dat in een map op mijn PC. Als ik dit via (een nw geinstalleerde) Itunes doe ben ik alles kwijt van mijn Ipad.
Ik wil alleen maal ALLES van de Ipad naar mijn PC, is hie een (nederlands tallig) programma voor?
Itunes (opnieuw gedowload) is helemaal leeg.
Graag advies, ik ben AOW-er en niet zo heel handig.
Groet, Ria
  #19  
Oud 26-03-13, 14:03
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Start iTunes op op je pc. Machtig je pc opnieuw.
Ga naar voorkeuren en zorg dat automatische update uitgevinkt is, of als er staat dat automatische backups voorkomen moeten worden dan moet dat aangevinkt zijn. Sluit iTunes af en start je pc opnieuw op.
Verbind nu je iPad met je pc en start iTunes op. Je ziet je iPad links verschijnen, met de rechter muisknop er op kies je voor "Zet aankopen over". Daarna voer je een backup uit en controleer of alles weer is zoals het was.
Zet aan het eind weer een vinkje als je via Wi-Fi wilt backuppen of handmatig, of als de iPad met de pc verbonden wordt.
Het belangrijkste is dat iTunes niet begint voordat jij alle aankopen hebt overgezet.
Succes.
  #20  
Oud 26-03-13, 22:34
oudedijker oudedijker is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 2
Standaard

Bedankt, alleen de Apps heb ik zo kunnen overzetten. Hoe doe ik de de map met mijn videos en mij notities? Ben ik als ik de Ipad weer synchroniseer ook mijn emailadressen etc. kwijt?
Reageren

Labels
backup, externe harddisk, externe harde schijf, ipad



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Externe harde schijf op iPad D3n4l3x iPad accessoires en onderdelen 20 29-12-14 14:38
goede externe harde schijf?? jayblo Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 14 09-06-12 15:33
Ipad verbinden met externe harde schijf jereon24 iPad algemeen 7 21-01-11 16:04
Windows: Externe harde schijf waalboer iTunes 14 06-09-09 13:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.