//

tomtom hd tethering?

tomtom hd tethering? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag een Ipad Mini (met Gps dus 3G) aanschaffen om tomtom in de wagen te gebruiken. Ik heb het geheel al lang draaiende ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-07-13, 09:13
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard tomtom hd tethering?

Ik wil graag een Ipad Mini (met Gps dus 3G) aanschaffen om tomtom in de wagen te gebruiken.
Ik heb het geheel al lang draaiende op mijn iphone, met mijn 3g abbo.
Nu vraag ik me af, of ik zonder tweede datakaartje in mijn ipad mini te steken, toch de traffic info kan gebruiken op de ipad mini via de hotspot funktie van mijn iphone (ik moet die ipad mini nog aanschaffen, kan het dus nog niet testen)
Dank voor info ;-)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-13, 09:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Goede vraag. In principe zou dat moeten werken. Voor de iPad maakt het niet uit welke data er via de personal hotspot ontvangen en verzonden wordt. TomTom ziet een netwerkverbinding, het maakt niet uit welke, en dan zou het eigenlijk moeten werken.
  #3  
Oud 06-07-13, 09:25
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

En ik zou het kunnen proberen, ik heb hier een ipad zonder 3G, maar dan heb ik geen gps ontvangst, en ik moet dan mijn live abbo overzetten van de I5 naar de ipad, enkel voor te proberen, en dan weer terug naar de iphone, dat hebben ze bij tt ook niet zo graag denk ik...
  #4  
Oud 06-07-13, 09:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zie geen enkele technische reden waarom het niet zou werken, maar je weet maar nooit. Ik gebruik zelf TomTom niet anders zou ik het onmiddellijk proberen omdat het een zeer interessante vraag is.
  #5  
Oud 06-07-13, 09:34
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Even kijken hier of iemand deze specifieke combo gebruikt.
  #6  
Oud 06-07-13, 09:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan het eens met Navigon proberen. Maar dat zegt natuurlijk niets over TomTom.

Succes gewenst.
  #7  
Oud 06-07-13, 09:38
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

LOL, mijn voorkeur gaat naar Tomtom, ik heb ook het veel mooieren Navigon, maar net de live traffic is volgens mij het pluspunt van TT. (tenzij ondertussen Navigon dat ook voor mekaar heeft)
  #8  
Oud 06-07-13, 09:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
LOL, mijn voorkeur gaat naar Tomtom, ik heb ook het veel mooieren Navigon, maar net de live traffic is volgens mij het pluspunt van TT. (tenzij ondertussen Navigon dat ook voor mekaar heeft)
Tja, dat is een kwestie van smaak. Ik ben niet zo weg van die TeleTubbie GUI van TomTom. Ik gebruik NAVIGON Traffic Live en Mobile Alert Live. Ik zal het eens proberen.
  #9  
Oud 06-07-13, 09:45
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Navigon traffic live, is dat wat? Ik gebruik die TT omdat die echt elke klein probleempje op de weg accuraat weergeeft, maar ja, die TT interface is ondetussen wel achterhaalt, en Navigon op de ipad ziet er natuurlijk geweldig uit.
  #10  
Oud 06-07-13, 09:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard re:traffic live

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
(tenzij ondertussen Navigon dat ook voor mekaar heeft)
off-topic: niet in mijn ervaring. Ik sta volgens Traffic live nog geregeld in de file, terwijl daar niets meer van te zien is. Andersom sta ik geregeld in een file, waar Traffic Live helemaal niets van af weet... Het is dat ik daar ooit eenmalig voor betaald heb; als het een abonnement zou zijn, had ik 'm allang opgezegd.

Een zogenaamd omrij advies, negeer ik dan ook altijd. Meestal kost het omrijden ook wel 8 tot 15 minuten extra reistijd, ben je per saldo niet heel veel opgeschoten en de kans is dus groot dat die vermeende file er allang al niet meer is....

Overigens hebben andere file diensten (zoals Flitsmeister) hier ook wel last van. Google (maps) zit in mijn ervaring het vaakst het dichtst bij de waarheid
  #11  
Oud 06-07-13, 09:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Navigon traffic live, is dat wat?
Bij mij werkt dat goed in België, Duitsland, Oostenrijk en Slowakije. Hoe goed in andere landen werkt weet ik niet.
  #12  
Oud 06-07-13, 13:38
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

TomTom HD kun je via hotspot gebruiken, die ik soms ook met iPhone4 en iPad mini.
  #13  
Oud 06-07-13, 14:15
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Aha, klinkt goed dus ;-)
  #14  
Oud 07-07-13, 09:26
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Ik heb de mini aangeschaft, mijn reservekopie van de ipad erop gezet, tomtom account overgezet, en hopla, alles werkt, via de hotspot funktie van de I5 heb ik direkt de traffic info op de mini, zonder extra simkaartje...
Bedankt voor de tips en het meedenken ;-)
  #15  
Oud 08-07-13, 00:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Gefeliciteerd!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tomtom Benelux geen geluid -> tomtom support wilt niet helpen jeroenhermans Archief 3 24-08-09 17:56
TomTom: Speculatie: TomTom Navigator 7 aangekondigd, TomTom is klaar voor de iPhone? iCulture iPhone Navigatie 0 29-05-09 19:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:50.