//

iPad Air snelheid Lightning connector

iPad Air snelheid Lightning connector discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu sinds vrijdag de 32GB Wi-Fi uitvoering en ben deze aan het inrichten. Het valt mij op dat het overzetten van foto's van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-13, 23:31
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard iPad Air snelheid Lightning connector

Ik heb nu sinds vrijdag de 32GB Wi-Fi uitvoering en ben deze aan het inrichten. Het valt mij op dat het overzetten van foto's van mijn laptop naar de iPad super traag gaat. Wanneer ik de 1 MB/s haal, is het wel op. Met 1200 foto's van ca 2-3MB per stuk (2-3 sec), gaat dit wel even duren.

Is dat normaal?

De verbinding is USB2.0
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-13, 09:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverleaf Bekijk bericht
Is dat normaal?
Als die foto's overgezet worden met iTunes dan is dat normaal. iTunes zet niet de originele foto's over maar een kopie aangepast aan de resolutie van de iPad. Die kopieën staan in de directory iPod Photo Cache (ja, "iPod").

De snelheid van overzetten wordt dus niet bepaald door de snelheid van de USB-bus maar door de snelheid van de computer tijdens het converteren van de plaatjes.
  #3  
Oud 04-11-13, 22:46
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Je hebt gelijk. Ik had mijn 12mb Canon raw files naar 75% jpeg geconverteerd met Adobe Lightroom, zodat ze ca 2,5mb groot waren. Wanneer ik ze in de iPad bekijk zijn ze 3,3mb! Nog eens geprobeerd naar 50% jpeg, dan is het bestand 1,5mb op de PC, maar ruim 2mb op de iPad. Het converteren duurt niet alleen lang, maar er gebeuren dingen die je niet wil!
  #4  
Oud 04-11-13, 22:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverleaf Bekijk bericht
Het converteren duurt niet alleen lang, maar er gebeuren dingen die je niet wil!
Wat wil je niet?
  #5  
Oud 04-11-13, 22:54
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Dat iTunes zelf mijn foto's weer gaat upscalen! hij laat de bestanden weer 60% groeien. Kun je je foto's zelf zo converteren dat iTunes ze gewoon 'as is' overzet.
  #6  
Oud 04-11-13, 22:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverleaf Bekijk bericht
Kun je je foto's zelf zo converteren dat iTunes ze gewoon 'as is' overzet.
Je kan de plaatjes zelf aanpassen aan de resolutie van de iPad. In dat geval gaat iTunes niet al te veel converteren. Succes verder.
Reageren

Labels
connector, lightning, snelheid



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad case met lightning connector uitsparing koen050 iPad accessoires en onderdelen 0 06-01-13 01:33
iPad mini reageert niet op de lightning-connector. sjoerdblabla iPad algemeen 5 04-11-12 22:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.