iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ik kan geen emails verzenden, wel ontvangen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/148273-geen-emails-verzenden-ontvangen.html)

Nouwena 20-11-13 14:28

Ik kan geen emails verzenden, wel ontvangen
 
Sinds mijn nieuwe router (Sitecom) kan ik geen emails (Apple mail) verzenden. De emails komen erg traag binnen (i.t.t. op mijn Macbook). Met mijn oude Netgear router was het net andersom. iCloud op mijn iPad heb ik uitgezet anders kon ik ook geen mail ontvangen. Ik heb Ziggo als provider.

Beech43 20-11-13 16:24

Kun je wat meer informatie geven ? Welke account(s) heb je ? Welke poort(en) gebruik je ? Waarom doet/deed je iCloud-account het niet ? Je hebt een MacBook, dus een OSX ? Dat vind ik niet terug in je profiel. Welke router gebruik je van Ziggo ? Is het Wi-Fi-gedeelte uitgezet of anders gezegd, hoe is je nieuwe router geïnstalleerd ?

Nouwena 20-11-13 17:04

Kan geen mail zenden
 
Beech43,
*Ik heb twee Apple accounts en een gmail account (deze werkt ook niet)
* Inkomend: poort nr. 110
* Uitgaand: poort nr. 25
* SSL : uit
* na uitzetten iCloud kreeg ik weer mail (reden onbekend)
* MacBook met OS X 10.8.5
* Router Sitecom X4 N300 gekocht omdat Netgear van Ziggo erg traag werd.
* Mac weer goed op snelheid sinds de Sitecom.
* Wi-Fi staat altijd aan voor Mac en iPad. Ziggo zegt dat het Modem ok is.
* Hoewel mail binnenkomt krijg ik 2* de boodschap dat de email-server pop.ziggo.nl niet reageert en daarna imap.gmail.com reageert niet.
* Ik zal nog een gmail test doen vanaf mijn MacBook.
* De poortinstellingen op de Mac zijn identiek behalve dat die 3 uitgaande poorten toelaat (25, 465 en 587).
Nouwena

Beech43 20-11-13 17:33

Gmail staat bij mij voor ingaande post op serverpoort 993 en SSL is aan, voor uitgaande post op serverpoort 465, SSL is aan, en er is het wachtwoord ingevuld.
iCloud-account: SMTP-hoofdserver staat aan, uitgaande post: SSL aan, identiteitscontrole Apple Token, serverpoort 587.

Doet de eigen app van Google Gmail het wel ?

Nouwena 20-11-13 17:51

Verwacht je dat voor Apple-mail dezelfde poorten nodig zijn ?
Met Ziggo heb ik al eens geprobeerd met SSL aan, maar dat ging niet.

Het lijkt erop dat of de Sitecom niet compatibel is met de iPad of dat de link van ipad en Ziggo mankeert.

Ik denk erover naar xs4all te gaan, maar liever niet.

Guest-20180925190238 20-11-13 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nouwena (Bericht 935706)
* Router Sitecom X4 N300 gekocht omdat Netgear van Ziggo erg traag werd.

Kijk eens na of die router firmware versie 2.4 of 2.5 aan boord heeft. In die firmwares werd een probleem met Bonjour (aka multicast DNS aka mDNS) compatibiliteit opgelost.

Beech43 20-11-13 18:18

Wat bedoel je met "Apple-mail" ?

Nouwena 20-11-13 21:16

Beech43,

Ik heb de gmail op mijn iPad met sukses afgesteld volgens jouw aanwijzing.
Gmail verzenden gaat nu. Applemail is het systeem dat ik erbij kreeg. Het is dus duidelijk geen Microsoft of zo. Ik zal die instelling die je noemde ook proberen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 november 2013 om 21:53 ----------

Timosha,

Ik doe navraag bij Sitecom.

Beech43 20-11-13 22:46

OK, Applemail is de app op de iPad. En daarin heb je nu één account (Gmail) werkend. En wat zijn de beide Apple accounts ? iCloud.com en ....?

Nouwena 21-11-13 15:53

Beech43,

Het zijn beide @home.nl accounts

Beech43 21-11-13 16:03

Dat is nu Ziggo. Kijk hier.

Je had ook van de zoekfunktie gebruik kunnen maken. Maar dan moet je wel weten wat je wilt weten.

Nouwena 21-11-13 16:25

Heb ik geprobeerd. Ziggo heeft Home een aantal jaren geleden overgenomen , maar ik behield @ home.nl.

Beech43 21-11-13 17:51

En dit heb je ook geprobeerd ?

Nouwena 21-11-13 19:55

Beech43, ik heb zo'n 4 jaar zonder problemen met de iPad/Ziggo combinatie gewerkt.
Zonder een instelling te veranderen ontstaat het probleem. Ik wacht even op het advies van Sitecom.

Guest-20180925190238 21-11-13 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nouwena (Bericht 936010)
Ik wacht even op het advies van Sitecom.

Het advies van Sitecom staat op hun website. Ik heb het daar gevonden (omdat ik ook een heel klein beetje kan goegelen). Succes verder. :-)

Nouwena 21-11-13 20:52

Timosha,

Ik ken de site, maar welk advies bedoel je ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.