//

Overzetten apps met behoudt van voortgang

Overzetten apps met behoudt van voortgang discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wij hebben voor onze zoon en dochter een 'oude' iPad (iPad 2) met daarop allemaal apps/spelletjes voor beiden (account A). Nu heeft mijn zoontje voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-07-14, 00:46
macama macama is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Unhappy Overzetten apps met behoudt van voortgang

Wij hebben voor onze zoon en dochter een 'oude' iPad (iPad 2) met daarop allemaal apps/spelletjes voor beiden (account A). Nu heeft mijn zoontje voor een eigen iPad gespaard en deze ook gekocht (iPad 4) en hebben wij deze iPad ook gekoppeld aan account A, zodat hij alle spellen op zijn nieuwe iPad zou krijgen. Voor onze dochter willen we dan vervolgens een nieuw account (B) aanmaken, zodat zij allemaal spelletjes voor haar zelf heeft op de 'oude' iPad.

Maar nu is onze zoon enorm teleurgesteld, want alle spellen staan wel op zijn nieuwe iPad, maar hij moet overal weer van voor af aan beginnen. Op de oude iPad staat alles nog zoals het was, op de nieuwe iPad moet hij weer van voor af aan beginnen. Zelfs de spellen die gekoppeld zijn aan game center zijn weer terug bij af!

Nu is mijn vraag: Is er een manier om zijn levels, aankopen etc. op zijn nieuwe iPad te krijgen? Of komt dit misschien doordat de oude iPad ook nog gekoppeld is aan account A en moeten we daar eerst account B op aanmaken, voordat de voortgang ook op de nieuwe iPad te zien is.

Graag jullie bevindingen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-14, 00:48
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Waar heb je account A/B ingevuld?

iCloud, GameCenter en/of AppStore?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 25-07-14, 01:02
macama macama is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Sorry.... dacht dat dat wel duidelijk zou zijn, niet te weten dat er verschillende manier zijn om een account aan te maken.

Account A is een iTunes account ooit gemaakt op de laptop van mijn man met Windows. De nieuwe iPad is 'gevuld' via mijn laptop (Windows) met iTunes waarop ik ingelogd was met account A.
  #4  
Oud 25-07-14, 09:49
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik vroeg (met opzet) niet "aangemaakt", maar "ingevuld".

Kun je voor alle 3 de aangegeven plekken aangeven welke account er is ingevuld op beide devices? (die kan op iedere plek anders zijn)

Dan hebben we een beter beeld en waarschijnlijk kun je dan beter geholpen worden.
  #5  
Oud 25-07-14, 11:58
macama macama is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

En ik altijd maar denken dat ik zo lekker handig was met al die elektronica
Val ik even door de mand, hahaha

Ik ga het even uitzoeken en invullen en kom dan terug!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 juli 2014 om 12:12 ----------

Ben nu op allebei de iPads overal ingelogd met account A (iTunes, App store, iCloud) en beide opnieuw opgestart. Situatie onveranderd.
  #6  
Oud 26-07-14, 23:48
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je had op deze manier de nieuwe iPad moeten inrichten, dus met de reservekopie van de oude. Is toch gewoon op deze site te vinden via de zoekfunktie, of via Google.
  #7  
Oud 27-07-14, 00:07
macama macama is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Zo is het ook gegaan..... Maar ik ga het nog een keer proberen, wellicht dat ik ergens iets gemist heb. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
  #8  
Oud 28-07-14, 19:52
macama macama is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Daar zijn we weer!

De nieuwe iPad weer helemaal gewist, van de oude een reservekopie gemaakt op de laptop (iTunes). Alleen één probleem...... De oude iPad is 32GB, de nieuwe 16GB!! Heb alle overtollige zaken zoals foto's, video's en apps die hij niet gaat gebruiken, er af gegooid, maar het is nog altijd te veel. Ik word er ondertussen een soort van hopeloos van, want ik ben ondertussen al 2 volle dagen bezig om het voor elkaar te krijgen (met een stuiterend jongetje van 8 en meisje van 3 aan mijn zijde) en heb het idee dat het einde nog niet in zicht is.....

Is het mogelijk om delen van een reservekopie terug te zetten (alleen de apps met voortgang er op te zetten....) of zou het uitmaken als ik een uitbreiding voor de Cloud zou kopen (10 GB erbij, zodat we op 15GB iCloud komen + 16GB 'gewoon).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps overzetten van ene telefoon naar andere telefoon met ander Apple ID Marionnnnnn iPhone algemeen 3 03-07-13 13:25
apps overzetten van 3gs naar 4s koerky75 iPhone Apps 1 05-06-12 23:24
Apps van iPad overzetten naar pc nipkow iPad algemeen 1 14-02-12 05:16
Windows: apps overzetten van pc naar itunes wesold iTunes 2 02-05-11 14:26
Apps overzetten van 3gs naar 4? Es81 iPhone Apps 1 22-11-10 23:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.