iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Groot Wi-Fi probleem (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/159580-groot-wifi-probleem.html)

grijzerd 21-10-14 20:55

Groot Wi-Fi probleem
 
Sinds een tijdje kom ik niet meer op Wi-Fi, op mijn iPad 3. Ik zie alle Wi-Fi-verbindingen staan, maar bij het aanmelden krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. Terwijl ik 100% zeker weet dat deze juist is, met andere apparaten lukt het wel.
Ik heb het met verschillende Wi-Fi-netwerken geprobeerd, zowel thuis als op vakantie (in een hotel), als bij mijn familie.
Een enkele keer krijg ik niet de melding dat het wachtwoord niet goed is, maar zegt hij dat er geen netwerkverbinding mogelijk is.

De iPad is inmiddels teruggezet naar de fabrieksinstellingen, ik heb hem geupdate, niks helpt.
Nu komt het rare.... wanneer ik langs ga bij een Apple winkel doet hij het wel!! Ze hadden helaas ook geen verklaring voor dit probleem, echt heel vervelend!
Inmiddels zit ik met de handen in het haar. Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

debroei 21-10-14 21:27

Je router een keer herstarten?
Misschien ligt het wel aan de beveiliging van je router, even uittesten met en zonder beveiliging.

grijzerd 21-10-14 21:29

Heb ik al geprobeerd, ik heb de beveiliging vd router helemaal uit gezet, maar helaas zonder resultaat....

Beech43 21-10-14 21:47

In je profiel staat dat je (ook) een iPad 1 hebt. Doet die het wel goed ?
Kun je je router erns op 5 GHz zetten, of op ern ander kanaal ? En heb je al eens "Vergeet dit netwerk" gekozen ?

grijzerd 21-10-14 22:34

Andere apparaten (iPad, iPhone, Mac) komen wel zonder problemen op Wi-Fi.
Ik heb ook 5Ghz geprobeerd en tevens andere kanalen. Alles zonder resultaat.
De optie 'vergeet dit netwerk' zie ik niet, omdat ik niet op het netwerk kom.

Ik heb ook de iPhone als hotspot proberen te gebruiken, maar ook daar geeft hij de melding 'wachtwoord onjuist'

Het bizarre is dus dat hij het in een Apple store zonder problemen doet! Daar kunnen ze me dus niet helpen....

Beech43 22-10-14 09:24

Welk toetsenbord gebruik je ?
Verander het wachtwoord van je router eens in 12345678. Kijken of tie 't dan wel doet.

grijzerd 22-10-14 09:40

Ik heb het ww veranderd naar 12345678. Heb het met beide toetsenborden geprobeerd (azerty, qwerty).
Beiden met als resultaat: onjuist wachtwoord :-(

Beech43 22-10-14 09:50

Stuur jezelf eens een mailtje en gebruik zoveel mogelijk letters en tekens. Maak er een screenshot van en stuur die als bijlage naar je pc. Zie je dan op je pc precies dezelfde tekens ?

grijzerd 22-10-14 10:48

Bedoel je dat ik via mijn ipad een mail moet sturen naar mijn pc? Dat gaat niet lukken vrees ik...... ;-)

Beech43 22-10-14 11:25

Dom, dom, dom...sorry.

Guest-20180925190238 22-10-14 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grijzerd (Bericht 981097)
Bedoel je dat ik via mijn ipad een mail moet sturen naar mijn pc? Dat gaat niet lukken vrees ik...... ;-)

Je kan ook een nieuwe Notitie aanmaken en alle mogelijke en onmogelijk tekens typen.

grijzerd 22-10-14 11:30

Hahaha, geeft niet, in elk geval bedankt voor het meedenken.
Niemand een ander idee? ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 oktober 2014 om 11:31 ----------

En met die notitie is het dan de bedoeling dat de letters/tekens er op 'papier' net zo uitzien als op mijn toetsenbord?

Inmiddels gedaan. Alles ziet er normaal uitl

Beech43 22-10-14 14:12

Dit schreef apple zelf in 2010, maar zal voor jou wel geen oplossing zijn.

iPhoneAlot 22-10-14 16:19

Kun een gastnetwerk activeren met jouw router? Zo ja, doe dat dan zonder wachtwoord (omdat het in de Apple Store wel werkt). Dan kun iig de toetsenbord suggestie testen.

grijzerd 23-10-14 19:06

Bedankt voor jullie suggesties, ik ga er morgen even aan de slag.
Ik heb de iPad vandaag meegenomen naar een openbare gelegenheid en ik kwam daar zonder problemen op de (onbeveiligde) Wi-Fi!

Ik kom er morgen weer op terug.

grijzerd 24-10-14 16:54

Beech43, dat helpt mij inderdaad niet... helaas...

iPhoneAlot: ik heb gekeken, maar ik heb helaas niet de mogelijkheid voor een gastnetwerk op mijn router.

Deze is het:
WLR-5000

Adstehouwer 24-10-14 23:38

Staat je router ingesteld op toegang via mac-adres?

grijzerd 31-10-14 09:07

Sorry voor de late reactie, had even wat andere dingetjes te doen. De router staat niet ingesteld op toegang via Mac-adres.
Inmiddels is de iPad naar iemand toe, die nog wat dingen gaat proberen.
Wij hebben Ziggo en hier werkt het niet. Een kennis van me heeft ook Ziggo en kan zonder problemen bij haar thuis op Wi-Fi.
We gaan dus eens bij Ziggo informeren, misschien staat er iets niet helemaal goed ingesteld in hun modem, of is het de combinatie van hun modem met onze router?
Het is in elk geval een zoekplaatje!

Enorm bedankt voor jullie hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.