Verkeerde Apple-ID ICloud

Verkeerde Apple-ID ICloud discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Even een vraag namens mijn moeder, zij heeft al een tijd een nieuw e-mailadres en dus ook een nieuwe Apple-id. Dit is verder helemaal ok. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 October 2014, 22:02
» iPhone 5s 16GB (Goud) [FW: 7.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 8.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 27 October 2014
Berichten: 2
Standaard Verkeerde Apple-ID ICloud

Even een vraag namens mijn moeder, zij heeft al een tijd een nieuw e-mailadres en dus ook een nieuwe Apple-id. Dit is verder helemaal ok.

Alleen blijft de Apple-ID bij iCloud op het oude e-mailadres staan, en ze weet het wachtwoord niet meer van dit Apple-ID en ook niet van het e-mailadres zelf. Ze kan dus niet-bindend ICloud in of uitloggen. In Safari komt ook steeds de melding log in bij ICloud, met daarin standaard het oude e-mailadres.

Hoe kunnen we dit oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28 October 2014, 08:37
ballegooier's schermafbeelding
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi + 4G 64GB (Spacegrijs) [FW: 11.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 5 August 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.688
Standaard

Het verwarrende is, dat als je je je Apple ID gegevens veranderd (bv je mail adres omdat je een ander mail adres gaat gebruiken), het Apple ID zelf niet veranderd. Maw het Apple ID zal ook het oude mail adres blijven weergeven als Apple ID, ookal is er een ander mail adres aan gekoppeld.

Welnu, heeft je moeder haar email adres berhaupt al gewijzigd van haar Apple ID? Dat kan hier: https://www.apple.com/nl/support/appleid/manage/
Ik denk het niet, want je schrijft ook dat ze haar Apple ID wachtwoord niet meer weet.

In dat geval kan ze het beste alle apps van haar iPhone verwijderen, uitloggen op haar huidige iCloud op de iPhone. En hopen dat ze Find My iPhone niet geactiveerd heeft op dat Apple ID (want: wachtwoord nodig om dat te de-activeren)

Vervolgens een nieuwe Apple ID en iCloud Apple ID aanmaken met haar huidige nieuwe mail adres. En dan opnieuw de apps downloaden uit de app store en inloggen op iCloud.

Let op: ze moet dan opnieuw betalen voor reeds aangeschafte apps.

EDIT:
De meest voor de hand liggende optie vergeet ik helemaal! Probeer eerst het wachtwoord opnieuw in te stellen door te kiezen voor 'Stel wachtwoord opnieuw in' via dezelfde link die ik hierboven gaf.
Vergeet vervolgens niet haar email adres daar te veranderen!
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verkeerde Apple-id bobb iPhone algemeen 1 29 July 2014 01:08
Agenda opgemaakt in iCloud synchroniseerd we met iPhone, maar met verkeerde tijden?? sebartoll iCloud 11 10 October 2013 01:12
verkeerde apple id sannewouda iPhone algemeen 5 21 February 2012 17:21
iCloud verkeerde taal??? Carolined iCloud 0 15 October 2011 19:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.